007 Nurse Peribadi

The Heartbeat In Me
Please Subscribe to read the full chapter

[SISTAR - If You Want]

Yoon Bi mulakan langkah keluar dari lif. Dia berjalan perlahan sambil mencari nama Luhan di Kondominium mewah itu. Langkah Yoon Bi terhenti apabila dia terpandang nama Luhan yang terpapar di pintu. Ya! Yoon Bi sudah pun bersetuju dengan tawaran AyahLuhan untuk menjadi jururawat peribadi Luhan.

"Luhan-ssi, saya datang ni! Saya Private Nurse awak, Luhan-ssii" Yoon Bi mengetuk pintu beberapa kali.tetapi tiada jawapan. Apabila dia membuka tombol pintu rupanya pintu itu tidak berkunci. Yoon Bi melangkah masuk.

" Luhan-ssi... awak tiada di rumah kah?" Yoon Bi berusaha memanggil dia. Tetapi tetap tiada jawapan.

Tiba-tiba bunyi pintu terbuka kedengaran di sudut bilik. Yoon Bi terus pandang belakang dan ternampak seorang lelaki yang hanya memakai tuala menutup bahagian bawah badan. Mukanya tertutup kerana sedang mengeringkan rambut menggunakan tuala yang lain. Yoon Bi kaku disitu melihat lelaki yang separuh telanjang dihadapan Yoon Bi.

Luhan mula menarik tuala di kepala. Dia juga terpandang Yoon Bi dengan mulut ternganga.Yoon Bi dan Luhan saling berpandangan. 3...2...1...

"AAAaaaaahhhhhhhhhhh" jeritan serentak dari Yoon Bi dan Luhan. Selepas beberapa saat korang berhenti tetapi korang masih berpandangan.Luhan cepat-cepat pergi ke sebuah penjuru bilik untuk bersembunyi.

"Hoi kau ni siapa?!!" Luhan meninggikan suara pada Yoon Bi. Yoon Bi mula menggelabah.

"Saya...saya... saya tunggu di luar awak cepat pakai baju!" ujar Yoon Bi lalu berlari keluar dari rumah itu. Yoon Bi berdiri rapat ke dinding. Nafas Yoon Bi turun dan naik. Dia benar-benar terkejut dengan kejadian tadi.

Luhan cepat-cepat menyarungkan baju t-shirt biasa dan seluar jeans pendek. Dia turut terkejut dengan kejadian tadi. Dalam fikirannya masih terfikirkan Yoon Bi. Dia keluar dari bilik dan menuju ke pintu rumah.

Yoon Bi sekali lagi berasa terkejut. Luhan memandang Yoon Bi dengan wajah yang agak bengis. Yoon Bi menjadi takut sehinggakann tidak berani untuk memandangnya. Yoon Bi menelan air liur beberapa kali.

"lebih baik kau cakap kau ni siapa?!" Luhan bersuara.

"Sa..saya... Yoon Bi"Yoon Bi jawab dengan takut-takut sambil muka menghadap lantai.

"So? Siapa kau ni?" Luhan seperti tidak puas hati. Kemarahan dia membuak kerana Yoon Bi masuk ke rumahnya tadi.

"Saya jururawat peribadi awak... Ayah awak upah saya..." Yoon Bi berkata-kata dengan nada perlahan.

"Huh? Jururawat peribadi? Sorry aku tak perlukan kau. Mesti kau ni terdesak nak duit kan?" Luhan menunjukkan reaksi sinis. Yoon Bi sedikit marah waktu itu. Yoon Bi dengan berani memandang terus ke mata Luhan. Luhan mengeluarkan beg dompetnya lalu mengeluarkan sejumlah wang.

"Nah ambil ni!" Luhan menyerahkan wang itu pada Yoon Bi. Yoon Bi masih memandang Luhan.

"Encik Luhan...Awak ingat saya buat semua ni untuk awak ke? Saya buat semua ini untuk kerja. Awak suka atau tak Saya sudahpun terima tawaran Ayahawak dan saya tidak akan berpatah balik!" Yoon Bi bersuara dengan berani.Luhan juga turut terkejut dengan reaksi Yoon Bi.

Yoon Bi sekali lagi dengan berani masuk ke dalam rumah Luhan. Yoon Bi mengambil beberapa beg yang Yoon Bi bawa terus ke dapurnya. Yoon Bi mengomel dalam hati. Aku ingat baik lah sangat Luhan ni! Idola konon! Sombong! Yoon Bi bisik dalam hati. Luhan mengekori dari belakang.

"Hoi! Hoi Han Yoon Bi!" Jerit Luhan. Yoon Bi terkejut kerana Luhan memanggil nama penuh Yoon Bi. Yoon Bi menoleh memandang dia.

"Macam mana awak tahu nama penuh saya?" Tanya Yoon Bi. Luhan menjadi cemas apabila terperangkap. Aduh macam mana aku boleh tersebut nama penuh dia ni!

"Bukan ke tadi awak kenalkan nama awak?" Luhan cuba tenang.

"Tapi saya tak sebut nama keluarga saya" Yoon Bi sekali lagi buat Luhan cemas.

Sebenarnya di Hospital 4 hari lalu semasa Luhan tercedera di dahi, Bae Young Joon sudahpun memberitahu Luhan bahawa Yoon Bi akan menjadi jururawatnya. Pada mulanya Luhan menolak tetapi setelah memikirkan keselamatan dan kesihatan tubuhnya, Luhan setuju. Luhan pernah sekali melihat Yoon Bi sedang bekerja di hospital.Tapi sekarang dia berpura-pura baru mengenali Yoon Bi.

"Sudahlah! kau nak sangat jadi nurse aku kan? Sini ikut aku!" Ujar Luhan sambil menarik tangan Yoon Bi.

"Lepaslah kenapa dengan awak ni!" Yoon Bi minta untuk dilepaskan. Yoon Bi mengalah lalu ikut saja langkah Luhan. Luhan menuju ke biliknya.

"Kemaskan baju aku sekarang. Petang ini aku ada training!" Kata Luhan sambil mencampakkan beg pada Yoon Bi.

What!! Yoon Bi membeliakkan mata Yoon Bi. Yoon Bi sakit hati dengan apa yang Luhan lakukan.

"Luhan-ssi! Saya jururawat peribadi awak bukan orang gaji awak!" Yoon Bi sedikit meninggikan suara pada Yoon Bi.

Luhan tidak berkata apa-apa dan terus keluar dari bilik itu. Yoon Bi memandang sekeliling biliknya. Kosong! Yang ada cuma perabut dan pakaian Luhan. Yoon Bi memandang baju-baju Luhan. Yoon Bi ambil satu persatu dan memasukannya ke dalam beg.

[Shin Ji Hoon - Hurtful]

Tiba-tiba Yoon Bi terbau perfume yang terlekat pada baju itu. Yoon Bi menghidunya.

"Bau ni macam..." Yoon Bi berkata dalam hati. Ya! Yoon Bi ingat bau itu. Itu bau perfume Baekhyun. Yoon B

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMyeonSeok #1
Chapter 17: Nak sequel... Jebalyo
shininghansol_
#2
Chapter 16: yah fanfic ko bez lah :D part tgah2 tu sdih sngt smpai aku dh nangis haha btw, postet cter ni lawa lah .. ko buat sndiri ke? haha aku ske XD
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: IT ENDS WITH A HAPPY ENDING!
GOOD JOB AUTHOR&THANKS FOR THE GOOD STORY!
shafiqah_tatsmato #4
Chapter 16: Aigu happy ending! So sweet! Good job author-nim!
marinoblanc #5
Chapter 16: Was a good read! (:
shafiqah_tatsmato #6
Chapter 15: Omo. Tetiba part luhan menangis tu air mata saya mengalir. Aigu tak sabar nk tunggu chap seterusnya!!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 14: IU JUMPA FAIL BAEKKIE KE?ADUH SUSPENNYA!
shafiqah_tatsmato #8
Chapter 14: Omo! Iu jumpa file baekhyun ka? Suspen betul la
shafiqah_tatsmato #9
Chapter 12: adakah daehyun akan bagitahu pada yoon bi yang baekhyun telah mendermakan jantungnya kepada luhan, aigoo cerita ni betul-betul buat saya tertunggu-tunggu!