003 Nakalnya

The Heartbeat In Me
Please Subscribe to read the full chapter

Di Restoran Odult Chingu. Baekhyun memberhentikan keretanya. dia masuk ke restoran itu dan terkejut melihat Yoon Bi sedang duduk dengan terdapat sebuah meja yang dihias cantik. Baekhyun bingung. Yoon Bi ternampak kelibat Baekhyun di pintu restoran. Yoon Bi tersenyum melihat dia dan terus menghampiri dia.

"Awak dah sampai rupanya!" Yoon Bi menyambut Baekhyun dengan mesra. Baekhyun gembira kerana melihat Yoon Bi ceria waktu itu.

"Awak buat semua ini?" Tanya baekhyun.

"Ya...sebab selama ni awak banyak kali buat ni untuk saya. sekarang biar saya buat untuk awak" Jawab Yoon Bi sambil menunjukkan ekspresi comel. Semakin lebar senyuman Baekhyun waktu itu.

"Mesti ada apa-apa ni kan. lebih baik awak bagitahu saya" Kata Baekhyun sambil mencuit hujung hidung Yoon Bi. Yoon Bi menjadi malu. mereka sudah seperti pasangan kekasih kelakuannya.

"Tak ada apa-apalah awak" Jawab Yoon Bi.

"Tapi biasanya girlfriend yang sanggup buat semua ni" Kata Baekhyun. Yoon Bi muncungkan bibirnya sebelum berkata-kata.

[Junho ft Taecyeon 2PM - The Way To You OST 7th Grade Sivil Servant]

"Bukan kita memang couple ke?" kata-kata Yoon Bi benar-benar membuatkan Baekhyun terkejut. Yoon Bi hanya tersenyum malu.

"Apa dia? Apa awak cakap tadi?" Baekhyun ingin mendapatkan kepastian. Yoon Bi tidak mahu menjawab soalan itu dan segara menukar topik.

"Jomlah" Yoon Bi menarik lengan Baekhyun dan menuju ke meja yang dia dah tempah.

Malam itu Yoon Bi dan Baekhyun makan malam dengan sangat harmoni. Rupa-rupanya Yoon Bi ingin menerima Baekhyun sebagai teman lelaki kerana itulah ia menyediakan semua ini. Yoon Bi dan Baekhyun sangat bahagia malam itu kerana merekadah rasmi sebagai pasangan kekasih.

Hampir 10.30 malam. Yoon Bi tak suka balik terlalu malam kerana nantidia akan kepenatan jadi Baekhyun menghantar Yoon Bi pulang malam itu. 

Sampai dihadapan rumah Yoon Bi. 

"Saya masuk dulu ya" kata Yoon Bi sambil melepaskan tali pinggang keledar.

"Nanti dulu!" Baekhyun menahan Yoon Bi. Yoon Bi terus memandang mata Baekhyun. Baekhyun mencapai tangan Yoon Bi. Dia menggenggam tangan Yoon Bi. dia mengucup tangan Yoon Bi.

"Terima kasih..." Dia berkata dengan suara yang rendah.

"Untuk apa?" tanya Yoon Bi.

"Untuk semuanya" Jawab pendek dari Baekhyun. Yoon Bi melemparkan senyuman pada Baekhyun. Yoon Bi sangat bahagia.

"Awak dah beri peluang pada saya untuk mencintai awak sudah cukup bagi saya dan saya sangat hargainya, sayang. Saya janji akan mencintai awak sampai nyawa saya terpisah dari jasad. " Kata Baekhyun lagi.

Yoon Bi terharu mendengar kata-kata Baekhyun itu. Yoon Bi tidak dapat mengekspresikan perasaannya yang terlalu gembira itu. Yoon Bi hanya mengangguk.

[ APink - I Don't Know (Mollayo) ]

"Saya pun... saya suka dengan kesungguhan awak selama ni sayang" Kata Yoon Bi dengan nada manja. Baekhyun tergelak kecil.

"Kenapa awak ketawa? kelakar ke apa yang saya cakap?" Yoon Bi hairan dengan kelakuan Baekhyun. Baekhyun memang suka membuat orang berasa segan.

"Tak ada apa-apalah sayang. Dah pergi masuk sana. Kelas awak petang kan esok? lepas saya habis training saya ambil awak dirumah." Pesan Baekhyun. Yoon Bi senyum dengan menampakkan gigi.

"All right Boss!" Jawab Yoon Bi sambil membuat aksi salute. Yoon Bi memang comel.

Yoon Bi membuka pintu kereta lalu keluar. Yoon Bi melambaikan tangannya pada Baekhyun. Baekhyun menggerakkan kereta lalu pergi dari situ.

Tiba-tiba Baekhyun berasa rindu pada seseorang. Luhan! Tiba-tiba Luhan muncul dalam fikiran Baekhyun. Seharian ini Baekhyun belum melawatnya. Baekhyun segera memintas kereta dihadapan dan terus memecut ke hospital. Setibanya di hospital seperti biasa Baekhyun memparkirkan keretanya. Dia masuk ke dalam hospital. Suasana hospital sangat rengang kerana tak ramai pelawat yang hadir kecuali ahli keluarga pesakit.

...

Baekhyun terus menuju ke wad Luhan. Baekhyun memegang tombol pintu wad untuk membuka tetapi dia terdengar sesuatu dalam bilik Luhan. Dia mengintai Luhan dari tingkap kaca pintu itu.

"Arghhhh" Luhan memegang dadanya. Dia berasa dadanya sakit waktu itu. kepalanya berpinar seperti mahu pengsan. Luhan ingin mencapai pil di atas meja tetapi tidak berdaya.

[Baek Ji Young - After A Long Time OST Rooftop Prince]

Baekhyun menangis. Dia berfikir sejenak. dia tidak dapat bertahan m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMyeonSeok #1
Chapter 17: Nak sequel... Jebalyo
shininghansol_
#2
Chapter 16: yah fanfic ko bez lah :D part tgah2 tu sdih sngt smpai aku dh nangis haha btw, postet cter ni lawa lah .. ko buat sndiri ke? haha aku ske XD
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: IT ENDS WITH A HAPPY ENDING!
GOOD JOB AUTHOR&THANKS FOR THE GOOD STORY!
shafiqah_tatsmato #4
Chapter 16: Aigu happy ending! So sweet! Good job author-nim!
marinoblanc #5
Chapter 16: Was a good read! (:
shafiqah_tatsmato #6
Chapter 15: Omo. Tetiba part luhan menangis tu air mata saya mengalir. Aigu tak sabar nk tunggu chap seterusnya!!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 14: IU JUMPA FAIL BAEKKIE KE?ADUH SUSPENNYA!
shafiqah_tatsmato #8
Chapter 14: Omo! Iu jumpa file baekhyun ka? Suspen betul la
shafiqah_tatsmato #9
Chapter 12: adakah daehyun akan bagitahu pada yoon bi yang baekhyun telah mendermakan jantungnya kepada luhan, aigoo cerita ni betul-betul buat saya tertunggu-tunggu!