Cinta Salju 7

Cinta Salju

 

 

     Saat demi saat. hari demi hari. Bulan demi bulan. Pejam celik pejam celik je mata ni. Dah genap 5 bulan perkahwinan Sehun dan EunMi. Rasa macam sekejap kan? Namun, masa tersebut sangat lama bagi Sehun dan EunMi. Terutamanya buat Sehun kerana dia terpaksa berkahwin dengan orang yang tidak dicintainya. Lain pula kisah pasangannya, EunMi. EunMi terpaksa juga berkahwin dengan Sehun. Namun, dia sangat menyayangi dan mncintai Sehun sehingga tidak pernah menjalinkan hubungan dengan mana-mana lelaki sekalipun walaupun suaminya langsung tidak mempedulikan dirinya. Suaminya tidak pernah barcakap dengan EunMi sepanjang 5 bulan perkahwinan mereka. Pandang sebelah mata pun tidak. Bagi EunMi, suami merupakan seorang yang perlu dihormati dan disayangi walau apa keadaan sekalipun.

 

    Sehun sentiasa pulang lewat ke rumah untuk mengelakkan diri daripada bertembung dengan isterinya. EunMi terjaga pabila terdengar bunyi ketukan pintu yang sangat kuat. Terkejut EunMi apabila melihat Sehun dalam keadaan mabuk. Baju dan rambutnya sangat berserabai. Tidak macam the-almighty-Oh-Sehun yang sentiasa masuk di dalam kaca tv kerana kejayaannya dalam mengendalikan perniagaan pada usia yang agak muda. Melihat EunMi, Sehun berkata sambil memeluk EunMi dengan kuat " Eh, awak EunMi kan?..hiccup.. Awak bini Sehun kan? Tapi pelik lah, kenapa Sehun tak cintakan awak ya. Awak dah lah cantik, kulit putih melepak, badan comel dan agak seksi". Sehun berkata sambil menyentuh lekuk badan EunMi. EunMi agak malu dengan pujian tersebut dan sentuhan tersebut memberikan rasa yang agak pelik tetapi menyenangkan kepada diri EunMi.

 

    Seketika kemudian, Sehun mencium dan meninggalkan lovebite di leher EunMi. Hal tersebut menyebabkan EunMi bertambah lemas dalam sentuhan dan dakapan Sehun disertai dengan bau arak yang agak kuat. Pening kepala EunMi dibuatnya. EunMi tidak sedar bila Sehun membawanya ke bilik mereka. Dia tersedar apabila terasa dirinya berada di atas katil di biliknya. Malam itu telah mencatatkan sejarah dalam kehidupan Sehun dan EunMi dan pastinya kan mengubah kehidupan mereka. Pada awalnya, EunMi sangat gembira dan reda jika suaminya menginginkan dirinya. Walaupun dalam keadaan separuh sedar. Asalnya, EunMi agak berbunga-bunga apabila Sehun memanggilnya dengan gelaran baby. Namun, berkecai hatinya apabila dia mendengar nama yang keluar dari mulut suaminya selepas itu . " YoonA.. Baby YoonA "

 

         ________________________________________________________________________________________

 

     Sehun terbangun dengan kepalanya yang berdenyut-denyut. Terang cahaya dari luar membuatkan matanya sakit. Dia tidak ingat apa yang terjadi alam tadi. Perkara terakhir yang dia ingat adalah ketika EunMi mebuka pintu. " EunMi? ". Seketika kemudian, Sehun terasa selimutnya ditarik-tarik seperti ada orang di sebelahnya. Terkejut beruk Sehun melihat EunMi yang sedang cuba untuk menutup badannya yang tidak mempunyai seurat benang pun dengan muka yang sangat merah. Lagi besar mata Sehun apabila dia meraba-raba bahagian bawahnya(badan Sehun) dan mendapati dia tidak memakai apa-apa juga. Ditariknya selimut dengan sekuat hati. Terjerit kecil EunMi dibuatnya dan mencuba untuk menutup badannya dengan tangannya yang kecil itu. Kemudian, Sehun berkata " Tak. Ini semua hanya satu kesilapan sahaja ". Lantas dia ambil pakaiannya dan terus berdesup keluar.

 

   Menangis EunMi dibuatnya. EunMi hendak mandi untuk menenangkan hatinya yang lara. Dia cuba untuk berdiri. Namun, dia terduduk kembali kerana bahagian kemaluannya terasa agak perit dan kakinya berasa kebas. Hal tersebut lagi membuatkan tangisan EunMi menjadi semakin kuat. Namun, dikuatkan juga dirinya. Dengan langkah yang kecil dan terketar-ketar dia menuju ke bilik air. Air mata EunMi turun seiring dengan air daripada shower yang turun mencurah-curah. dalam keadaan menangis EunMi ketawa " hahha tidak mengapa wahai hati. Engkau telah menjalankan tanggungjawab kau sebagai isteri yang sempurna. Don't worry. Tuhan tahu niat kau. haha ". Emosi EunMi agak terganggu.

 

    Pada masa yang sama, Sehun terduduk di atas katilnya merenung ke arah awan yang canti terbentuk di langit. Perkara yang sering dilakukan ketika kepalanya berserabut. Dia memikirkan kejadian tadi. Luluh hatinya melihat keadaan isterinya tadi. Sehun tahu, dia agak keterlaluan tadi. Namun, egonya tinggi menggunung " Ah, aku tak salah. Bukannya aku sedar pun". Setelah termenung selama setengah jam, Sehun mengabil keputusan. " Mungkin aku patut berubah. tapi, bukan sepenuhnya. yoonA pun aku tak dapat nak lupakan walau sedikit pun, inikan mahu bercinta lagi. It's a big no for me ". Sehun mengambil cuti pada hari itu, kerana dia tahu bahawa dia tidak akan dapat beerja dengan baik. Seharian Sehun berkurung di dalam bilik. Begitu juga dengan EunMi. Seharian dia tidur kerana terlalu penat.

 

    Seketika kemudian, Myungsoo datang. EunMi menggosok-gosok matanya kerana dia tidak percaya kehadiran Myungsoo. Pada mulanya, EunMi tidak mahu menceritakan apa-apa masalah kepada Myungsoo. Dia terpaksa membina dindingnya supaya tidak menceritakan apa-apa yang tidak menyenagkan dihatinya tentang perkahwinannya. Namun, benteng pertahannanya yang rapuh itu hancur dan musnah sekelip mata di saat Myungsoo memeluknya erat. Automatik air mata yang ditahannya mencurah-curah keluar. Semuanya diceritakan dalam keadaan menggigil-gigil. EunMi menjadi tenang di dalam pelukan Myungsoo. Raungannya yang agak kuat pada awalnya hanya menjadi sedu. Sepanjang waktu itu, Myungsoo hanya tersenyum dan membelai-belai rambut dan badan EunMi. Ketika EunMi sudah tenang dan sedunya telah hilang, baru Myungsoo bersuara. " Tidak mengapa sayangku EunMi. Sabarlah wahai hati yang berduka. Sabar akan membuahkan hasil. Suatu hari nanti pintu hati Sehun akan terbuka. Percayalah, hati yang keras umpama salju pasti akan dapat dicairkan juga". EunMi memandang Myungsoo tepat ke matanya. Myungsoo menelan air liur tetapi tetap mengawal senyumannya. Dilihatnya mata innocent EunMi penuh dengan harapan dan sedikit cinta. Dibelainya muka EunMi " betul, oppa tak tipu. Sehun kan adik oppa". EunMi tersipu-sipu dan terus memeluk Myungsoo dengan lebih erat untuk menyorokkan mukanya kerana malu.

 

    Tidak lama kemudian, deruan nafas EunMi menjadi lebih tenang dan teratur menunjukkan yang dia sudah masuk ke alam mimpinya. Perlahan-lahan Myungsoo meleraikan pelukannya dan membaringkan EunMi dalam keadaan yang selesa dan menarik selimut menutup badannya. Kemudian, dia mengucup lembut dahi EunMi. Dalam keadaan tersenyum, Myungsoo berkata, " Maafkan oppa kerana tidak dapat menjaga awak dengan baik. hanya ini yang mampu oppa lakukan untuk membuatkan awak gembira. Kita dalam dunia yang berbeza" . Tanpa disedari air matanya mengalir dan ayat terakhirnya menjadi semakin perlahan dan Myungsoo terus menghilang. Namun, Myungsoo tidak lupa untuk meninggalkan sekuntum putih yang melambangkan cinta yang penuh dengan kesucian dan penghormatan.

                                                                  

                                             " Kita tidak berada di alam yang sama. Kita... sangat berbeza "

 

 

                          _________________________________________________________________________

 

Hai.. don't hate Sehun and YoonA in real life please *kneeling with puppy eyes*

hehehe  .. kawal emosi anda okay..

 

Setiap yang tejadi pasti ada alasan dan sebab yang tertentu. Jadi bersabarlah wahai readers..

 

                                        HAVE A NICE DAY ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
esya97
#1
Chapter 13: nice story^^
AsyiA_MiZuki
#2
Chapter 13: yea happy ending .sya sangka eunmi akan mati ^_^
NurRahSyaXD #3
Chapter 12: Author-nim, jgnlah buat sad ending.. saya x sanggup nak nangis...
Syazwaniroslee #4
Chapter 12: Janganlah sad ending. T.T Eunmi jangan mati. TvT
IsJongin #5
Chapter 11: Hah? Eunmi keguguran?! Andwaeeee~ Sehunaaa~ Bwoya~
brontophobia
#6
Chapter 11: hohoho sehun ni minta kaki ni. tinggalkan je sehun tu eunmi