Cinta Salju 8

Cinta Salju

 

 

     EunMi terjaga kerana terdengar bunyi yang pelik. Bulat mata EunMi melihat keadaan Sehun. Sehun terjelepok dekat atas lantai dan menutup muka dengan kedua tangannya tapi, dia mengintai dekat celah-celah jarinya. *Luhan :apalah tak manly langsung*. Dengan dahi yang berkerut EunMi bertanya " Oppa, apa yang oppa buat atas lantai tu? ". Sehun yang malu dan hendak cover line berpura-pura membetulkan seluarnya dan berdiri " ehhem .. mana ada buat apa-apa. Tak, tadi ada semut hitam kat atas lantai tu. hmm ya ada semut hitam". Sehun berkata sambil menggaru-garu lehernya yang tidak gatal. Malu apabila direnung EunMi dengan muka innocent.

 

      EunMi membuka mulut untuk berkata sesuatu tetapi Sehun memintasnya. " Ehhem, oppa tengah siapkan breakfast". Ketika itu, bau hangit menusuk hidung mereka. Mata Sehun pula yang menjadi bulat lalu direnungnya mata EunMi yang memang sudah bulat dari mula-mula tadi. Lama juga diorang main mata. Kemudian, Sehun mengaduh sakit sebab EunMi membalingnya dengan Mr. Teddy. Dilihatnya EunMi sudah memecut ke dapur. " Oh My Sehun, cepatlah! ".

 

   Last-last EunMi yang masakkan breakfast. Sehun tunduk je waktu dekat meja makan. Sedih katanya. EunMi melihat situasi itu tersenyum kerana terharu. Last-last air mata dia mengalir tanpa disedari. EunMi tersedar yang dia menangis bila Sehun kelam kabut pergi ke arahnya dan meminta maaf berkali-kali. Sehun cuba untuk mempertahankan diri dia yang tak bersalah dengan mengatakan bahawa semut hitam tu yang bersalah. Sehun memeluk EunMi dengan erat sekali dan hati EunMi menjadi tidak keruan kerana perkara ini sangat baru dan agak asing bagi dia tetapi EunMi menerimanya dengan hati yang terbuka. Myungsoo hanya tersenyum melihat adegan yang agak romantik di pagi hari tu. Kemudian Myungsoo beredar ke tempat lain.

 

 

            __________________________________________________________________________________________

 

    Di dalam bilik yang serba putih kelihatan seorang wanita terbaring di atas katil dan wanita tersebut kelihatan sangat lemah sekali. Kepalanya dibalut dengan kain putih dan mukanya sangat pucat. Seketika kemudian, Myungsoo muncul dan tersenyum lembut ke arah wanita tersebut. " Macam mana keadaan awak hari ni?" Myungsoo berkata sambil mengelus tangan wanita tersebut. Lemah sangat suara wanita tersebut. Macam nak tak nak je keluar. " Macam ni lah oppa ". " Hmm oppa ada berita bahagia". Wanita tersebut tergelak kecil mendengar perkataan bahagia. Bahagia? Biasanya orang gunakan perkataan gembira. Pun boleh. " Berita bahagia? Hmm.. menarik ". Myungsoo pun tergelak kecil dan tersenyum lebar. " Sehun ngan EunMi dah menunjukkan perkembangan dalam perkahwinan diorang".

 

    Mendengar pernyataan tersebut, wanita tersebut pun tersenyum lebar. Sangat cantik walaupun mukanya tidak bermaya. " Oh ye ke ? Saya pun tumpang gembira". Kemudian, senyuman lebarnya bertukar kepada senyuman yang sedih. " Boleh saya pergi dengan aman. Saya pun dah tak lama dah. Biarlah mereka bahagia". Myungsoo mengusap-usap bahu wanita tersebut. " Tidak mengapa. Awak pun akan jadi macam saya. Hanya boleh memandang orang yang dicintai dari jauh sahaja. tetapi saya bersyukur sangat. Saya akan betul-betul pergi apabila EunMi sudah benar-benar bahagia". wanita tersebut memandang mata Myungsoo. " hmm.. betul tu oppa .. Cinta tak semestinya memiliki dan dimiliki. Cukup lah sekadar orang yang kita cinta bahagia bersama seseorang yang memerlukan cinta tersebut'. Myungsoo berkata " Betul, YoonA ".. Myungsoo dan YoonA tersenyum penuh makna.

 

                           Kisah cinta Myungsoo dan YoonA sama iaitu berkorban demi kebahagiaan orang yang tercinta.

 

 

        ______________________________________________________________________________________________

 

      EunMi macam tak percaya je dengan perubahan drastik suaminya. Lagi-lagi sekarang ni. Mereka sedang ada movie date waktu malam. tapi sebenarnya bukan movie date. tapi drama date. Diorang tengah tengok ' To The Beautiful You'. Bagai nak gila gelak. Ada sekali tu EunMi gelak sampai tersiku Sehun. Kuat pula tu. Cepat-cepat EunMi minta maaf dan gosok-gosok perut EunMi. Tak lama-lama tu, tiba-tiba je Sehun baring membelakangi EunMi.

 

    EunMi intai Sehun lalu dicucuk-cucuk pinggang Sehun. Melihat tiada respond, EunMi cucuk pipi Sehun pula. Tak ada respond jugak. EunMi peluk Sehun. Berdebar-debar hati EunMi. Yalah first time lah katakan. Mula-mula badan Sehun keras. Lama-lama badan dia mula relaks. " Oppa, waeyo? kalau tak nak tengok EunMi tutup ". Kemudian Sehun bersuara " Tak payah lah tutup, pergilah tengok idola pujaan awak, si Minho tu. Dia kan handsome la, berkarisma la, comel la bla bla bla.. ". Mula-mula EunMi pelik juga dengan perangai suami dia yang tiba-tiba merajuk tu.

 

    Kemudian baru dia perasan. Tersenyum malu EunMi dibuatnya. Namun, akal nakalnya dah datang balik. Timbul niat nak mengusik. " Oh, oppa jeles ek ?" Dilihatnya Sehun kelam kabut menggeleng-geleng. Walaupun Sehun membelakangi EunMi tapi EunMi dapat rasa pipi Sehun kemerah-merahan. Walaupun baru sekejap mereka berbaik-baik. Namun, Sehun bagaikan buku yang mudah dibaca oleh EunMi. Sehun tak pandai menipu. Semua emosi boleh dibaca di mukanya. Tapi kalau dia malu atau kelam kabut lagi comel bila dengar dia pelat s.

 

     EunMi mendekati Sehun. Dengan muka nakalnya sambil menggerak-gerakkan keningnya, EunMi menakal " Ye ke tak jeles? Boleh caya ke ni? ". Mendengar itu Sehun lagilah jadi kelam kabut. " tak jeleth .. tak jeleth .. ". " Baik kalau tak jeles. Ambil ni". Bulat mata Sehun tapi belum sempat dia memproses ayat tu, dia diserang oleh EunMi. Bagai nak gila Sehun tergelak sebab EunMi geletek betul-betul dekat tempat yang dia geli iaitu dekat leher ngan dekat perut.

 

      EunMi pula rasa macam tak boleh nak berhenti je. Dah lama dia tak rasa gembira macam hari ni. EunMi tak sedar bila masa dia kat bawah. Yang dia tahu, dia dapat rasa nafas Sehun dekat muka dia. Lama pula tu. Bagai nak meletup jantung dibuatnya. Perlahan-lahan EunMi membuka mata. Dua-dua terpegun dengan kecantikan mata masing-masing.

 

     Last-last date entah kemana, TV entah kemana, Minho pun entah kemana. Dua-dua kat dalam bilik berasmaradana.

 

 

 

 

             -________________________________________________________________________________________________-

 

Hai.. macammana? Komen banyak2 sikit ^^

hehehe .. hope korang tak stress dah okay..

Special thanks sebba subscride and kalau rajin upvote lah ya *hehe tak malu*

 

 

 

 

                                                                   HAVE A NICE DAY ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
esya97
#1
Chapter 13: nice story^^
AsyiA_MiZuki
#2
Chapter 13: yea happy ending .sya sangka eunmi akan mati ^_^
NurRahSyaXD #3
Chapter 12: Author-nim, jgnlah buat sad ending.. saya x sanggup nak nangis...
Syazwaniroslee #4
Chapter 12: Janganlah sad ending. T.T Eunmi jangan mati. TvT
IsJongin #5
Chapter 11: Hah? Eunmi keguguran?! Andwaeeee~ Sehunaaa~ Bwoya~
brontophobia
#6
Chapter 11: hohoho sehun ni minta kaki ni. tinggalkan je sehun tu eunmi