Cinta Salju 10 (ending maybe)

Cinta Salju

 

 

     EunMi telah dikejarkan ke hospital kerana berlaku pendarahan yang agak teruk. Sehun pula jadi seperti orang bodoh. Dia hanya termangu di sebelah isterinya. Ngeri Sehun tengok darah yang semakin banyak keluar dari isterinya. Last-last Sehun pengsan kerana terlampau ngeri melihat darah tersebut. Petugas di dalam van tersebut hanya menggelengkan kepalanya. Ya lah, dia telah berpesan kepada Sehun supaya jangan tengok darah yang banyak kalau takut.

 

     EunMi dimasukkan ke dalam ruang ICU. Puan Oh sampai setelah menerima panggilan daripada hospital bahawa anak dan menantunya dimasukkan ke dalam hospital pada waktu yang sama. Tidak lama kemudian, Yunho dan isterinya pun tiba apabila menerima mesej daripada nombor yang tidak dikenali tentang EunMi. Masing-masing kelihatan resah dan tidak tentu arah. Yunho tidak tahu kenapa. tetapi, hatinya tidak tenang pada hari tersebut dan asyik terjatuhkan barang menandakan sesuatu yang buruk akan berlaku.

 

    Setelah setengah jam berlalu, seorang doktor keluar dan meminta suami atau ayah kepada pesakit untuk masuk ke dalam. Yunho bangun mengikut gerak hatinya dan mengikut doktor tersebut dan tiada sesiapa yang membangkangnya.

   " Ehhem Encik.." " Jang Yunho ". " Suami atau..". " Ayah ". " Okay, Encik Yunho. Saya minta Encik banyak-banyak bersabar kerana EunMi mengalami pendarahan yang agak teruk dan kami tidak sempat untuk menyelamatkan dua nyawa di dalam badan pesakit". YunHo jatuh terduduk dan tergamam. " du .. du .. dua nyawa? EunMi.. EunMi mengandung?" Terketar-ketar suara YunHo. Doktor Bang hanya menepuk-nepuk bahu YunHo dan mengangguk.

 

     Sebelum Yunho keluar, Doktor Bang memanggilnya " Encik Yunho, btw pesakit hensem yang berambut coklat tu, tak apa-apa. Dia cuma pengsan sebab fobia dengan darah ". Dengan itu, Yunho mengangguk dan keluar dari bilik doktor tersebut dan menuju ke arah keluarganya dalam keadaan yang lemah.

 

     Melihat kelibat YunHo, isterinya, Han Jimin dan Puan Oh, Yuri mendapatkan Yunho. Banyak soalan yang dilemparkan dan terus terang Yunho cakap bahawa dia tak tahu nak jawab yang mana satu dulu. Jadi, dia diam je. Jimin dan Yuri berasa tak puas hati dengan reaksi yang diterima, menggoncang-goncang badan YunHo. Melihat tiada jawapan juga mereka berdua masam mencuka. " EunMi gugur ". Yunho cakap perlahan je. Namun, kesannya membuatkan dua orang wanita tersebut ditumbuk-tumbuk.

 

    Menggigil-gigil Yuri. Walaupun dia tak berapa suka dengan EunMi, namun dia sudah dapat menerima hakikat bahawa EunMi adalah jodoh anaknya. Han Jimin pula jatuh terduduk. Sama seperti keadaan suaminya sebentar tadi. Dia merasakan sakit yang EunMi rasa kerana dia juga pernah mengalami keguguran suatu ketika dahulu atau mungkin juga kerana dia menganggap EunMi seperti anak kandungnya sendiri.

 

     Nurse yang bertugas keluar dari ruang bilik EunMi dan Sehun dan membenarkan semua masuk dan tidak terlalu bising kerana pesakit sedang berehat. Cepat-cepat ketiga-tiga orang tua itu masuk. Hancur hati mereka melihat keadaan EunMi. Mukanya tenang. Namun, kelihatan letih. Jimin memegang tangan EunMi. Yunho pula hanya mampu melihat dari jauh sahaja kerana dia sedang memikirkan cara untuk memberitahu keluarganya. Yuri pula mengusap kepala anaknya supaya anaknya bangun dan menjaga isterinya kerana isteri adalah tanggungjawab suami.

 

 

      _____________________________________________________________________________________________

 

 

     Seketika kemudian, Sehun terjaga kerana terdengar ada dua orang budak sedang bermain di tepi katilnya. Sehun melihat ke arah mereka berdua dan kelihatan mereka sedang bermain teddy bear dan patung ultraman. Seorang budak lelaki yang comel dengan hidung yang agak mancung dengan rambut bewarna coklat seperti Sehun bersama seorang budak perempuan kecil yang mengikat rambut ponytail dan mukanya sebiji seperti EunMi. Cara budak perempuan tersebut gelak dan cara dia memeluk teddy bear tersebut semuanya sama.

     Budak-budak tersebut berpusing ke arah Sehun apabila Sehun terbatuk dan tersenyum lebar. " Appa ! Rindunya kat appa ". Kemudian, budak-budak tersebut lari ke luar bilik. Sehun mengejar mereka tapi dalam keadaan yang bersusah payah kerana badannya masih sakit-sakit. Kemudian, Sehun melihat budak-budak didukung oleh seorang perempuan yang sangat dikenalinya iaitu, EunMi. Di sampingnya ialah YoonA dan Myungsoo.

 

    EunMi tersenyum ke arah Sehun. " Oppa dah tiba masanya untuk saya pergi mengikut Myungsoo oppa dan Yoona unni. Selamat tinggal oppa ". Sehun merasakan bahawa mereka semakin jauh hauh dan jauh. Sehun cuba untuk kejar tetapi dia tidak berdaya.

 

                     ______________________________________________________________________________

 

     Bip .....................................................__________________________________________________

Mesin EunMi berbunyi dengan kuat dan membuatkan bilik tersebut menjadi kelam kabut dan raungan orang-orang tua di dalam bilik tersebut dapat didengari di bangunan tersebut. Seketika kemudian, Doktor Bang dan nurse yang bertugas masuk dan meminta mereka yang berada di dalam bilik itu untuk keluar. Melihat kedegilan mereka, Doktor Bang terpaksa menghalau mereka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       _________________________________________________________________________________________

Cerita ni dah nak habis okay..

 

thanks 4 subscride and upvote kay ^^

 

                                    HAVE A NICE DAY ^^

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
esya97
#1
Chapter 13: nice story^^
AsyiA_MiZuki
#2
Chapter 13: yea happy ending .sya sangka eunmi akan mati ^_^
NurRahSyaXD #3
Chapter 12: Author-nim, jgnlah buat sad ending.. saya x sanggup nak nangis...
Syazwaniroslee #4
Chapter 12: Janganlah sad ending. T.T Eunmi jangan mati. TvT
IsJongin #5
Chapter 11: Hah? Eunmi keguguran?! Andwaeeee~ Sehunaaa~ Bwoya~
brontophobia
#6
Chapter 11: hohoho sehun ni minta kaki ni. tinggalkan je sehun tu eunmi