Cinta Salju 11 Happy Ending *it's true*

Cinta Salju

 Hai readers.. first of all, jangan marah ya.. baca sampai habis dulu.. and thanks 4 subscride and upvote 4 this story kay.. I appreciate it. Can u feel it? *wiggle2 eyebrows* .. hehe .. i'm just kidding..

 

 

 

  Hujan renyai-renyai jatuh membasahi bumi. Malam itu sangat suram dan sunyi seakan-akan memahami nasib seorang perempuan yang sangat baik hati bak salju. Ditinggalkan ibu bapa ketuka kecil. Tidak diterima oleh keluarga angkat tempat dia menumpang kasih dan perhatian. Tidak mempunyai teman tempat berkongsi suka duka. Malah, malam pertama yang sering diimpikan oleh setiap wanita, hanya mungkin tinggal angan-angan semata-mata. Apalah nasib puteri salju tersebut?

 

                               -----__________________________________-----

 

           Bunyi benda tergolek dot dapat didengari di dalam sebuah bilik yang sunyi. Orang yang terjatuh tersebut mengerang kesakitan. Orang tersebut menangis bagai nak gila teringat mimpi ngerinya tadi. Sehun menangis teresak-esak mengingati mimpinya tadi. Dia tidak tahu kenapa. Tetapi hatinya juga mati apabila isterinya mati. Seolah-olah mereka memang sudah ditakdirkan ssebagai soulmate forever and ever.

 

      Selepas agak lama Sehun menangis, Sehun pergi dekat EunMi. Bertambah banyak air mata yang keluar melihat keadaan EunMi. EunMi menangis tetapi matanya tertutup. EunMi juga mengerengkot dan memeluk badannya yang kecil dengan tangannya yang kecil juga kerana kesejukan. Sehun rasa sangat serba salah. Dialah punca EunMi menderita. Sepatutnya, sebagai seorang suami Sehun perlu melindungi dan menyayangi isterinya. Bukannya menganiaya dan membiarkan isterinya keseorangan.

 

      Sehun memeluk EunMi erat-erat dan mengusap-usap badannya. " shh.. shh.. Oppa ada kat sini.. Oppa ada kat sini .. Jangan risau ya sayang ". Sehun berasa lega kerana tangisan EunMi sudah reda dan dia sudah tidur dengan lena kerana mukanya sangat tenang bagaikan seorang yang tiada masalah dan tidak kesepian. Perlahan-lahan Sehun mengangkat EunMi dan meletakkannya di atas katil. Kedua-duanya tidur dalam kehangatan dakapan masing-masing ketika hujan diluar sedang turun mencurah-curah.

 

     EunMi terjaga pada awal pada esok paginya. Tetapi, dia malas untuk bangun. EunMi pun mengetatkan pelukannya dekat benda yang disangka bantal. Bukan main lagi. EunMi rasa selesa sangat sebab bantalnya agak empuk dan hangat. Tiba-tiba EunMi terasa bantal itu memeluknya dengan lebih erat. Bulat mata EunMi. Berdebar-debar jantungnya. Rasa macam nak meletup. EunMi cuba nak lepaskan diri tetapi apakan daya kuasa wanitanya agak terhad. EunMi pun membiarkan suaminya memeluknya. EunMi menyorok dekat dada Sehun yang agak bidang itu. Merah gila muka EunMi. EunMi malu tapi perlahan-lahan dia membalas pelukan suaminya.

 

      Tiba-tiba dia dengar Sehun kata " Selamat pagi,sayang". EunMi membatukan diri dan berpura-pura tidur. EunMi merasakan Sehun bergerak-gerak. Namun, Sehun tidak meleraikan pelukannya. " Oh pura-pura tidur ya ". Sehun mengusik dengan nada yang nakal. Hangat nafas Sehun menyentuh mukanya. Tiba-tiba EunMi merasakan sesuatu yang lembut menyentuh mulutnya. Perlahan-lahan EunMi mengintai. Bulat matanya apabila melihat Sehun menciumnya dengan penuh kasih sayang. Mula-mula EunMi tak tahu nak buat apa. Yolah first kiss lah katakan. Last-last EunMi cuba juga untuk balas ciuman suaminya itu.

 

    Kepala EunMi agak pening sebab kekurangan oksigen. Sehun mengelus rambut EunMi sambil tersenyum manis. " Sayang ". Sehun panggil, tapi EunMi tak tahu nak jawab apa. Jadi, dia hanya tersenyum malu sahaja. " Oppa janji oppa akan menyayangi awak sepenuh hati sampai bila-bila. Forever and ever ". " EunMi pun janji yang EunMi akan menyayangi oppa sampai bila-bila. Forever and ever too".

 

      -_____________________________________________________________-

 

     3 tahun kemudian, pasangan Sehun dan EunMi dikurniakan sepasang kembar lelaki, perempuan yang diberi nama Gary dan Jihyo. Kedua-dua baby tersebut sangat sihat. Jihyo sangat comel dan cantik tetapi Gary.....  ...... handsome tapi agak pelik sikit.. haha.. Hubungan Sehun dan EunMi dari sehari ke sehari semakin baik dicambah dan disuburkan dengan cinta yang tiada tandingan. Bergaduh memang ada. Menipu lah tak ada kan. Sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan hubungan suami isteri.

 

     --___________________________________________________________--

 

      EunMi telah berjumpa dengan ibu bapa kandungnya iaitu YunHo dan Han Jimin. Hal ini kerana, sewaktu sebelum YoonA meninggal YoonA telah menceritakan segala-galanya. Gelang di kaki EunMi ada tertulis nama YoonA dan EunMi 9395(tahun lahir). Gelang tersebut merupakan salah satu buktinya EunMi dan Yoona merupakan adik-beradik kerana Yunho yang telah menepah gelang tersebut sewaktu EunMi berusia tiga tahun.. Satu untuk Sehun, satu untuk EunMi. EunMi telah sesat jalan sewaktu Luhan menjumpainya kerana dia telah leka melihat poster di dalam sebuah bas. YunHo dan isterinya membuat laporan polis tetapi polis telah memberikan laporan berkemungkinan EunMi telah tiada kerana terdapat banyak kejadian pemerdagangan manusia yang berlaku pada kanak-kanak pada waktu itu. Jadi, YunHo dan isterinya dan tidak lupa juga YoonA hanya berserah nasib dan rda dengan berita tersebut

 

    -________________________________________________________________-

 

Setahun sebelum..

 

      Myungsoo tersenyum melihat adegan yang ala-ala sweet gitu melihat pasangan Sehun dan EunMi yang sedang meraikan hari ulangtahun perkahwinan mereka yang kedua. Kemudian, dia pergi menghilangkan diri ke tempat YoonA. YoonA hanya mengangkat kening melihat Myungsoo datang dengan senyuman yang agak sedih. Yoona juga dapat melihat yang Myungsoo punya badan sekejap ada sekejap tak ada. " EunMi dah bahagia. Jadi, seperti yang dijanjikan, oppa kena pergi". YoonA mengangguk faham. Namun sebelum Myungsoo pergi, dia menahan Myungsoo. " Oppa, sekejap. Saya ada satu permintaan. Saya nak pergi sama-sama dengan oppa tapi saya kena bagitahu orang lain tentang keadaan saya dulu". " Okay, oppa akan tunggu. Apa-apa sahaja yang boleh membahagiakan awak, princess .. hehe."

 

                                                                  ***

 

  4 orang berbeza yang mempunyai hati bak salju. Kisah hidup mereka berlainan. Namun, kisah cinta mereka sama iaitu berkaitan dengan orang yang mereka sayangi dan orang mereka sayangi saling berkaitan antara sat sama lain. Cinta 4 segi haha. Biasanya cinta 3 segi kan ? Cinta 3 segi dah cliche.

 

Seorang hati bak salju kerana dari segi sifat kekerasan dan dingin.

Seorang hati bak salju kerana hatinya sangat bersih dan putih.

Seorang hatinya bak salju kerana mampu memberi kesejukan yang menyenangkan apabila masa yang diperlukan.

Seorang lagi mempunyai hati bak salju kerana memberi kebahagiaan kepada orang lain walaupun dia tahu dirinya akan cair juga.

 

^^ STORY IS  COMPLETE <3

 

 Hai.. hai.. hai.. story ni dah habis.. hehe..

Macammana?

Nak komen, komen le.. komen anda sangat dialu-alukan..

Kalau ada apa-apa yang tak faham pun boleh la tanya ya .. hehe

Happy dan sedih sebab cerita ni dah habis..

 

 

 

          HAVE A NICE DAY ^^

THANKS 4 SUBSCRIDE

AND UPVOTE ^^

   

    

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
esya97
#1
Chapter 13: nice story^^
AsyiA_MiZuki
#2
Chapter 13: yea happy ending .sya sangka eunmi akan mati ^_^
NurRahSyaXD #3
Chapter 12: Author-nim, jgnlah buat sad ending.. saya x sanggup nak nangis...
Syazwaniroslee #4
Chapter 12: Janganlah sad ending. T.T Eunmi jangan mati. TvT
IsJongin #5
Chapter 11: Hah? Eunmi keguguran?! Andwaeeee~ Sehunaaa~ Bwoya~
brontophobia
#6
Chapter 11: hohoho sehun ni minta kaki ni. tinggalkan je sehun tu eunmi