♥ Bab 3 ♥

♥ Stalker ♥
Please Subscribe to read the full chapter

 

Pagi itu, Hana bangun seperti biasa kemudian pergi ke tandas untuk membersihkan dirinya sebelum ke sekolah. Selesai membersihkan dirinya, Hana mencapai pakaian seragam akademinya yang digantung di almari.

Setelah selesai memakai uniform dan menyikat rambutnya, Hana turun ke bawah untuk bersarapan bersama-sama dengan Puan Jung dan Eunji.

“Selamat pagi Hana!” sapa Eunji dan Puan Jung serentak.

“Selamat pagi eomma, unnie.” Balas Hana yang kemudiannya mengambil tempat duduk disebelah Eunji.

“Hana apasal awak minum sup mushroom je? Makanlah roti ni. Sedap sangat. Eomma bawa dari Malaysia.” Kata Eunji yang kemudiannya menghulurkan roti jenama Gardenia itu kepada Hana.

“Hmm... Baiklah. Eomma, hari ni Hana nak jalan kaki ke akademi jelah. Bolehkan?” soal Hana yang kemudiannya mengambil roti yang dihulurkan oleh Eunji itu.

“Baiklah kalau itu yang kamu nak. Eomma tak boleh larang.” Balas Puan Jung.

“Eomma, unnie. Hana pergi dulu. Selamat tinggal.” Kata Hana yang kemudiannya bangun dan berlalu dari situ.

“Bye Hana!!” jerit Puan Jung dari dapur.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

‘Hmm... Nana saya belum datang lagikah?’ soal lelaki itu sambil memerhatikan pagar akademi.

‘Mana Hana ni? Takkan dia jalan kaki kot?’ kata lelaki itu lagi.

‘Hah! Tu pun princess saya. Wah! Dia nampak sangat cantik hari ni. Hari ni saya mesti tegur dia. Saya rindukan suara dialah. Fighting! Awak boleh tegur dia hari ni.’ Kata lelaki itu sambil memberikan semangat kepada dirinya.

‘Sekejap! Saya dah lekatkan nota morning kepada dia tak? Better saya pergi check dahulu sebelum tegur dia.’ Kata lelaki itu lagi kemudian berlari menuju ke kelasnya.

‘Hanalah. Cepatnya dia masuk kelas. Better tegur dia dulu. Fighting!’ kata lelaki itu apabila dia nampak Hana masuk ke kelas.

“Ha... Ha... Hai Hana.” Ucap V sebaik sahaja Hana duduk di tempatnya.

“Hmm...” Hana langsung tidak membalas sapaan dari V itu.

“Saya Kim Taehyung tapi awak boleh panggil saya V. Sebenarnya dah lama saya nak berbual dengan awak Cuma saya tak ada peluang.” Kata V yang cuba untuk menarik perhatian Hana.

“Hmm...” Hana masih lagi diam tetapi kali ini terdapat sehelai kertas yang berada di tangan Hana. Mata Hana fokus ke arah kertas itu dan meneliti kandungan kertas itu. V yang sedar bahawa Hana tak akan melayannya terus sahaja berlalu meninggalkan Hana bersendirian.

“Tak apalah V. Awak pasti akan dapat berbual dengan dia nanti.” Pujuk V terhadap dirinya sendiri.

“Hana! Kenapa awak tak layan V tadi? Kesianlah dia sebab awak tak layan dia langsung.” Ucap Yoseob yang muncul secara tiba-tiba namun Hana langsung tidak layan Yoseob. Jauh berbeza dengan Hana pada hari kelmarin.

“Hmm... Hana?” kata Yoseob lagi tetapi Hana langsung tidak memberi reaksi.

“Oppa! Buat apa oppa nak bercakap dengan budak antisocial ni? Buang masa oppa saja nak berbicara dengan dia. Lebih baik oppa berbual dengan Suzy. Suzy janji yang Suzy akan melayan oppa sebaik-baiknya.” Sampuk Suzy yang dari tadi melihat Yoseob tidak dilayan oleh Hana.

“Hmm... Saya tak nak berbual dengan awak. Saya nak berbual dengan Hana. Hana jumpa awak nanti.” Kata Yoseob yang kemudiannya pergi dari situ meninggalkan Suzy dan Hana.

“Awak ingat awak tu dah terlalu hebat? Mentang-mentanglah eomma dan appa memuji awak tiap-tiap hari terus boleh pijak saya? Jangan haraplah. Awak tu Cuma anak pungut je. Tak ada kaitan langsung dengan aunty Jung.” Kata Suzy kemudian menendang meja Hana sebelum pergi dari situ.

Hana pula langsung tak bagi reaksi terhadap apa-apa yang dikatakan oleh Suzy sebentar tadi.

“Hoi. Awak tak apa-apakah?” soal rakan semeja Hana dingin.

“Hmm...”

“Lain kali suruh perempuan tu jaga sikit mulut dia tu. Dia ingat dia tu kuat sangatkah nak tendang-tendang meja. Dahlah kacau tidur saya. Hish! macam kerbau je nak tendang-tendang meja.” Kata lelaki itu lagi kemudian sambung tidur.

“Diam sajalah Baekhyun. Awak ada nampak siapa yang lekatkan memo pad ni di meja saya?” Kata Hana dengan suara yang dingin.

“Apa saya cakap tadi? saya tidurlah. Manalah saya nampak siapa yang lekatkan memo tu dimeja awak.” Balas Baekhyun dengan dingin kemudian tidur kembali.

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Yanseob_YS
Yeah! Cerita ni dah pun siap tapi saya akan post bab demi bab. ihih.. ^^ silakan bersabar yerr.. hihi.. ^^

Comments

You must be logged in to comment
b2stFanz
#1
Chapter 25: best la ff ni..part v n hana dngn yoseob n eunji...woahhhh daebak authornim...
VelariaVY #2
Chapter 25: nice work vivi! haha never thought u could create such dramatic story hahahaxd. yg lucunya gaya c hana mcm gaya kw oo! hehe mklumlah sa sdh knal gaya kw haha jdi tyme sa baca nhe story trus sa byngkan hana=kw hahahaxd! btw yg tyme d hospital tu bah haha punya enda romantik cra c hana bwa c V balik adehhhh mmg gaya kw hahaha! jan mareeh! ok that's all yg sa mw comment! haha but overall I like this story n I can't wait to read ur next story "stalker stalk stalker"!
VIceHyung #3
Chapter 25: "By E" = baekhyun? ? tak faham la..
fazzierrachannie
#4
Chapter 25: bru abis bca hri ni.. best lah.. buat sequel k? haha best sgt :)
anisyaeynoeyo #5
Chapter 25: baekhyun xde kat situ ke????
sequel please!!!
sya_ieda_00 #6
Chapter 25: uhukk2 *nangis* sedih sbb citer ni dh abis..authornim, sequel please!!
anisyaeynoeyo #7
Chapter 24: x sabarnya nk tgok dia gan v....alahh nak habis dh ke...
bestlah cite unnie sampai setiap hari tgok cite ni berkali-kali..
unnie update soon yeah!!!!!
sya_ieda_00 #8
Chapter 24: Xsabar nk bace bab seterusnye!! Tapi citer ni dh nk abiss..uwahh T-T
sya_ieda_00 #9
Chapter 23: update soon..
sya_ieda_00 #10
Chapter 22: uwahh ape jadi dgn hana dgn v...btw update soon authornim