The Mystery Lady

Werewolf,Vampire and I !?
Please Subscribe to read the full chapter

Hye Soo berlari dari rumah EXO. Perasaan sebak masih ada di dalam dirinya. Dia cuba melupakan perkara yang berlaku tadi tetapi tidak boleh. Dia berhenti sebentar di taman untuk mengambil nafas. Hye Soo duduk di sebuah kerusi yang menghadap tasik.

 

"Tenangnya di sini." bisik hati kecil Hye Soo. Tiba - tiba, dia terpandang susuk tubuh seorang perempuan yang terbaring tidak jauh dari tempat duduknya. 

 

"Eh... kenapa dengan orang tu ?" 

 

Hye Soo tertanya - tanya. Mahu atau tidak, dia terpaksa pergi untuk memeriksa orang itu. "Err... mak cik, awak tak apa - apa ?" tanya Hye Soo. Apabila perempuan itu mengangkat mukanya... 

 

"Awak... awak... " 

 

"Mak cik, saya rasa ini bukan masa yang sesuai untuk berborak. Muka mak cik pucat tu, saya bawa mak cik ke rumah saya ya ?" 

 

Perempuan itu sekadar menangguk tanda setuju. Hye Soo memapah perempuan itu pulang ke rumahnya.

 

 

Di rumah Hye Soo...

 

"N hyung... Tak pelik ke ? Sekarang dah dekat pukul 10 malam tapi Hye Soo tak balik - balik lagi. EXO ganggu dia ke ?" ujar Hyuk sambil memandang ke luar tingkap. 

 

"Biar aku pergi cari dia." Leo ingin keluar untuk mencari Hye Soo.

 

"Ehh... Leo. Nak pergi mana ? " ujar Hye Soo yang muncul di hadapan muka pintu bersama perempuan yang dipapahnya tadi.

 

"Kau pergi mana tadi ? Tau tak sekarang dah pukul berapa ? " Leo memarahi Hye Soo. Hye Soo tahu dia bersalah dalam hal ini sebab dia pulang lewat. "Leo... cukup. Janganlah marah chagi aku." N muncul di antara Hye Soo dan Leo. Leo terus pergi dari situ. N terkejut apabila terpandang perempuan yang Hye Soo papah itu. Dia kenal sangat perempuan tersebut. 

 

 

"Chagi pergi mana tadi ? Kenapa balik lambat sangat ?" tanya N sambil menyelak rambut Hye Soo. 

 

"Jeongmal mianhei oppa, tadi dekat sekolah, chagi tak berapa sihat. Cikgu suruh chagi berehat kat bilik rawatan, tetapi chagi terlajak tidur sampai tak sedar dah malam." Hye Soo menipu N.

 

"Chagi tak sihat ? Waeyo ?" N bertanya. 

 

"Aigoo~ nanti lah berborak oppa. Chagi nak kena tolong mak cik ni dulu. Chagi terserempak dengan dia sewaktu nak balik ke sini tadi. Muka dia nampak pucat, jadi chagi fikir... baik chagi tolong dia." Hye Soo senyum pada N dan terus ke biliknya untuk meletakkan perempuan tersebut. 

 

"Mak cik berehat dulu ya. Saya akan ambilkan makanan dan ubat untuk mak cik." Hye Soo memberitahu mak cik itu lalu terus keluar dari biliknya.

 

 

N sekadar memandang tajam kearah perempuan yang terbaring di katil Hye Soo itu. "Apa yang dia buat disini ? Nak bagitahu Hye Soo perkara sebenar ke ? Kalau macam tu... habislah aku." fikir N. Tidak lama kemudian, Hye Soo muncul bersama ubat di tangannya. "Mak cik... mari makan ubat ni dulu. Kalau mak cik tak makan, nanti lagi sakit." Hye Soo cuba memujuk mak cik itu untuk makan ubat. Mak cik itu akur dengan arahan Hye Soo. Setelah makan ubat yang diberi Hye Soo, mak cik itu kembali berehat.

 

 

"Kalau mak cik nak tidur, tidur jelah. Saya tak kisah. Yang penting, mak cik dah makan ubat."

 

"Gomawo"

 

"Nae, cheonma"

 

Hye Soo ke dapur untuk membasuh cawan. N tetap memerhatikan perempuan itu. Fikirann

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Fatin96 #1
rase nye mcm pernah bace .. mmg best ^^
airenlyman #2
Chapter 23: It make me more crazy!!!!!
Ai_ena
#3
Chapter 18: plz updt!! palli pallli!!!!hahaha..love hyesooN cp....sweett!!!
airenlyman #4
Chapter 18: wowww !!! hye soo dgn N so sweet ...xiumin mcm mne? i love hyesooN cp too
lovin21 #5
Chapter 18: woww!!! suddenly i changed my mind.... sweet ny hye soo dgn N!!! ^_^ tp kesian pula kat xiumin.. huhu.. mianhei xiumin... i love hyesooN cp..!!
Keyra_97 #6
Chapter 15: mane smbungan nya ??
Keyra_97 #7
best wo!! hahaha...
young_angely #8
Chapter 14: aigoo...mne stu vixx ke exo??
Peacenowar #9
Chapter 14: Waaaa ~~ cantik update soon :)
young_angely #10
Chapter 11: waa....knp hye-soo jdi mcm 2??