'A Lot Like Love' ft Xiumin

EXO Malay Scenarios (CLOSE FOR REQUEST)
Please Subscribe to read the full chapter



 

Xiumin (19) ft Song Jihyun (17) 

 

By - Lilly aka Nicky 

 



   Pin !!!! 
 
  " Yah awak tak apa - apa ? , hey bangunlah ! " seorang lelaki menepuk lembut pipi Jihyun untuk bangun namun Jihyun tetap tidak bangun . Cecair merah yang mengalir di kepala Jihyun membuatkan lelaki itu gelabah . Dia cepat - cepat mendukung Jihyun yang tidak sedarkan diri itu masuk ke dalam kereta . Hujan semakin lebat dan hari semakin lewat . Lelaki itu menoleh ke arah Jihyun yang sedang pengsan , darah di dahi Jihyun tidak henti - henti mengalir . 

"Duh,kalau dia mati macam mana ?" desis Xiumin sambil menghentak tangan kirinya di stereng . Dia meneruskan pemanduanya ke hospital dan berdoa dalam hati supaya gadis yang baru dia langgar tidak mengalami kecederaan yang teruk . 

" Jangan risau , dia ok .. keadaan dia stabil dan tiada luka yang teruk cuma tangan dia terseliuh , dan dia perlu tinggal di  sini buat sementara waktu  " ujar Doktor Lee sambil tersenyum . Xiumin sekadar tersenyum lega dan dia memandang Jihyun yang sedang tidur nyenyak . Xiumin mengorak langkah ke arah Jihyun dan duduk di kerusi kecil yang berhampiran dengan katil pesakit . Xiumin mengusap kepala Jihyun sambil tersenyum . " haish macam mana la aku boleh langgar dia ni " Xiumin mengeleng perlahan . Mujur gadis ini tidak mengalami kecederaan yang teruk , kalau tak habislah dia meringkuk dalam penjara . 

" Encik Xiumin " panggil seorang nurse sambil tersenyum . Xiumin memandang seorang nurse yang sedang memengang beg sekolah Jihyun dan sebuah bungkusan kecill . Xiumin hanya mengambil dan mengucapkan terima kasih . Sedang Xiumin mencari dompet gadis itu untuk mendapat maklumat tiba - tiba jari kecilnya tercucuk kaca . Xiumin mengeluh , darah yang mengalir di ibu jarinya di pandang . Cepat - cepat dia mengeluarkan barang apa yang membuatkan jarinya berdarah . 

" Cermin mata ?" Xiumin mengeluh kecil . Dia keluarkan cermin mata yang sudah rosak itu dan dia memerhatikan cermin mata itu  .Ada kesan contengan marker . "Budak ni kena buli ke ?" soal Xiumin . Baju sekolah yang baru diserahkan oleh nurse itu di pandang . Ada kesan koyak dan kesan lumpuh . Xiumin terus masukkan baju sekolah Jihyun ke dalam beg kertas itu semalam dan meletakkan beg sekolah serta beg kertas itu di tepi katil .


                                                                 _____________________________________________________________


 " Oh Tuan Xiumin , boleh saya bantu , kenapa Tuan Xiumin suruh saya bukak kedai tengah - tengah malam ni " ujar Encik Soo sambil mengosok matanya yang menantuk itu . Yela siapa tak menantuk , disuruh buka kedai pada pukul 1 pagi ." Erm nah ~ " Xiumin menghulurkan cermin mata rosak Jihyun kepada Encik Soo . " Apa ni ?" soal Encik Soo terkebil - kebil menahan nantuknya . 

" Make sure esok pagi dah siap , saya nak hmm ni ! " Xiumin menunding cermin mata berwarna hitam . " saya nak awak buat cermin mata dan ikut power cermin mata yang rosak ni " . Encik Soo hanya sekadar menganguk dan mengambil  cermin mata yang ditunjukkan oleh Xiumin itu tadi . Encik Soo sekadar mengikut arahan Xiumin kerana Xiumin merupakan anak terkemuka di Seoul . Jadi dia tidak boleh membantah kata - kata Xiumin . 


                                                             _____________________________________________________________


 Kotak babby blue diletakkan di meja sakit berserta bunga rose . Xiumin tersenyum sambil mengusap rambut Jihyun. " Budak nerd , haish comelnya kau , cepatlah bangun " Xiumin tersenyum kecil . Xiumin mengambil beg kertas yang diberikan oleh jururawat semalam . " Daesang High School ? " Xiumin tersenyum nakal . " Macam mana aku tak pernah nampak budak ni dekat sekolah " Xiumin tersenyum nakal . Xiumin meletakkan semula baju sekolah itu di dalam beg kertas itu . Dia segera keluar untuk pergi ke sekolahnya . 


                                                     _____________________________________________________________________



  " Cik Jihyun , dah sedar pun lama Cik Jihyun dah 1 minggu tak sedarkan diri tau " nurse yang bernama Leeya itu sekadar tersenyum sambil membantu Jihyun duduk . Jihyun memandang sekeliling wad yang besar itu . "Bukan ni wad untuk orang kaya ?" soal Jihyun sedikit binggung . Kepalanya dipengang seketika sebelum dia mendapat penjelasan dari nurse bernama Leeya itu . "ya , ada lelaki kaya selamatkan awak , dia setiap hari datang ke sini tapi dulu lepastu dia tak datang dah .. tapi dia ada tinggalkan hadiah untuk awak " Nurse Leeya duduk di kerusi berhampiran Jihyun dan memberikan sebuah kotak babby blue dan bunga rose yang sudah diletakkan di pasu kecil . 

" Siapa lelaki kaya tu nurse ?" Jihyun mengusap kepalanya . Kotak babby blue itu diambil dan dia pandang muka Nurse Leeya . " Awak nampak cermin mata saya ? , saya rabun , rabun saya teruk juga saya tak nampak sangat " Jihyun mengeluh kecil . " Bukan cermin mata awak dah rosak ke ? " . " uh oh , macam mana saya boleh lupa cermin mata saya dah rosak " keluh Jihyun . Dia baru teringat yang Kai la yang merosakkan cermin matanya . Kai la yang selalu membuli dia . Waktu dia pengsan di tengah - tengah jalan dengan keadaan hujan lebat itu semua angkara kai lelaki yang tak berhati perut itu . 

 " Cuba la bukak , saya pun nak tahu apa lelaki kaya tu bagi dekat awak " Nurse Leeya membantu Jihyun membuka kotak baby blue itu . " Woah! , Cik Jihyun , ada cermin mata baru la , cantik pula tu " Nurse Leeya bergitu teruja lalu dia memakaikan cermin mata baru itu pada Jihyun . Jihyun terkejut . Dia membelek cermin mata baru yang telah dipakaikan oleh Nurse leeya . " Woah cantik , mata saya tak kabur dah " Jihyun tersenyum lebar . " Dan ni , lupa pula pagi tadi ada orang hantar bungkusan besar ni untuk Cik Jihyun , saya tunggu Cik Jihyun sedar dulu " . Nurse Leeya mengangkat bungkusan besar itu dan dilletakkan di katil Jihyun . Jihyun perlahan- lahan membuka bungkusan itu /
 

 " Baju sekolah , dan barang - barang sekolah la , woah bertuah betul Cik Jihyun ni " ujar Nurse Leeya . Jihyun terkedu , ini kali pertama ada orang memberikan hadiah sebanyak ini kepadanya . Baju sekolah yang masih berbalut dengan plastik lut sinar itu dipengang. " Boleh saya tahu siapa lelaki yang bantu saya tu ?" soal Jihyun . Hatinya sebak , kenapa lelaki ini sanggup membantunya . 

" Maaf Cik Jihyun , dia cuma bagitahu saya Nama dia Kim Minseok , yang lain saya tak tahu " ujar Nurse Leeya . " Gumowo Minseok sebab bagi semua ni dekat saya " desis hati Jihyun . Jihyun sangat terharu dengan pemberian Minseok . 


                                                  ____________________________________________________________________


        " Woah itu bukan Tuan Xiumin ke ! , cucu pengetua sekolah woah hensem nya ! " teriak seorang gadis . " Kenapa dia pakai baju sekolah kita ? , bukan dia sekolah di Boys High School ke ?" . Semua mata - mata sibuk memandang Xiumin . Siapa tak kenal anak pengetua dan keluarga yang sangat terkenal di Seoul . Merupakan orang ke 10 yang paling kaya di Seoul Korea . Kiranya paling kaya top - 10 . Xiumin hanya berjalan dengan tenang sambil menghadiahkan wink mengoda kepada semua pelajar yang memandang ke arahnya . 

 " Song Jihyun " bisik hati Xiumin . Senyuman Xiumin semakin lebar melihat gadis itu sudah sedar masuk sekolah . Tujuan Xiumin bersekolah di sekolah datuknya adalah untuk mendekatkan dirinya dengan Jihyun gadis yang dia selamatkan tempoh hari . " Dia dah sihat sepenuhnya , dan dia

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
baehwililly
lepas ff anda dah siap tolong komen and upvote ya :D

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 38: daebak lahh chen..
lyanaesyaz #2
Chapter 34: sad chap for this story
Nakamoto_Yusuki #3
Chapter 39: So so cheesy. Thank you for finishing my request. Saya pun dh lama x bkk ff sebenarnya.. tapi bile bkk seronok plak sbb ade ff ni. hihi!!
Dark_Star #4
Name : Kim Joon Ah
Exo member : Kai
Scenario : Kai ialah bdk pling bijak kt sekolah. Dia byk peminat dn salah satu drpd mereka ialah JoonAh, jiran Kai. Kai selalu rasa menyampah ngan JoonAh sbb dia selalu bg Kai hadiah dn jemput Kai setiap hari lps hbis latihan bola sepak. Tapi.. suatu hari JoonAh x dtg sekolah, kai risau dn rupanya JoonAh demam..
Author : Tak kisah >.<
Chittaphon_Ten #5
Chapter 34: Name : Kim Seoyeon
EXO Member : Baekhyun
Scenario : Seoyeon dan Baekhyun kena kahwin paksa sbb kena okut permintaan terakhir daripada wasiat datuk Seoyeon. Baekhyun seorang doktor manakala Seoyeon pelajar Universiti. Baekhyun x suke dipaksa kahwin dgn Seoyeon tapi lama2 hati dia pon terbuka utk terima Seoyeon... ^.^ sorry kalau panjang sgt hehe
Author : Sesiapa yg tgh ada free time(?)
Chittaphon_Ten #6
Chapter 34: Sedihnya ending dia.. menangis sy baca huhu
Nakamoto_Yusuki #7
Saya nk request eh...
Name: Song Jihyun
EXO member: Xiumin
Scenario: Song Jihyun ni seorang yg nerd dkt sekolah.. satu hari Xiumin tetibe confess perasaan dkt Jihyun.. pastu Jihyun ingat Xiumin main2 sbb Xiumin ni jenis playboylah jgak..
Author: Sesiapa je pon boleh

Buat happy ending eh..
lugege_
#8
Chapter 38: Sehun nampak mcm badboy pun ada hahahahahah.