First Born ft. Luhan *

EXO Malay Scenarios (CLOSE FOR REQUEST)
Please Subscribe to read the full chapter

Watak2 - Nur Alya (24) | Muhammad Danial Luhan (26)

*Yes, chapter ni mengandungi unsur2 islam. Maaf kalau saya ada buat silap, sila tegur jika ada*

By Yuko

 

    Luhan berjalan mundar-mandir di depan bilik bersalin dengan jantung yang berdebar-debar. Dia gementar dan teruja kerana isterinya akan melahirkan zuirat pertama mereka.

    'Ya Allah...Kenapa lama sangat ni? Astaghfirullahallazim...' Dia mengucap panjang dan berdoa untuk isterinya yang masih berada di dalam bilik bersalin walaupun jarum jam sudah melepasi 3 pagi.

    "Luhan. Apa kata kamu pergi solat isya' dulu? Kamu tadi kelam kabut sampai lupa nak solat." Haji Amin mengingatkan menantunya yang gundah-gulana sejak mereka tiba di hospital malam semalam.

    "Ya ayah. Luhan pergi dulu. Nanti ada apa-apa ayah bagi tahu Luhan ya?" Luhan berkata dengan sopan pada bapa mertuanya sebelum meminta diri untuk ke surau.

    Dia memasuki surau dan meletakkan kasutnya ke tepi, orang di sekelilingnya hanya melihatnya dengan pelik.

    "Brother. This place is only for muslims." Seorang lelaki menegurnya dengan lembut.

    Luhan tersenyum, dia sudah agak perakara ini akan terjadi. Walaupun sudah lebih 3 tahun memeluk islam, orang ramai masih terfikir dia bukan islam.

    "I am a muslim." Dia tersenyum.

    "Oops. Maafkan saya, saya ingat awak bukan muslim." Lelaki itu berkata dalam bahasa melayu. Setelah 3 tahun tinggal di Malaysia, Luhan sudah fasih berbahasa melayu berkat ajaran isteri dan keluarga isterinya.

     Luhan hanya mengangguk sebelum meminta diri untuk mengambil wudu' dan selepas mengambil wudu' dia terus mencari sejadah untuk digunakan. Ketika mengangkat takbir, Luhan terfikirkan tentang keadaan isterinya dan hatinya menjadi resah lalu dia berhenti seketika, dia tidak mahu solatnya tidak khusyuk. Dia menarik nafas lalu beristighfar sekali lagi sebelum dia membaca niat untuk bersolat.

    Selepas dia memberi salam, telefon bimbitnya yang di set kepada mod 'getaran' itu bergetar menandakan ada panggilan masuk.

    "Assalamualaikum?" Dia memberi salam.

    "Waalaikumsala

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
baehwililly
lepas ff anda dah siap tolong komen and upvote ya :D

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 38: daebak lahh chen..
lyanaesyaz #2
Chapter 34: sad chap for this story
Nakamoto_Yusuki #3
Chapter 39: So so cheesy. Thank you for finishing my request. Saya pun dh lama x bkk ff sebenarnya.. tapi bile bkk seronok plak sbb ade ff ni. hihi!!
Dark_Star #4
Name : Kim Joon Ah
Exo member : Kai
Scenario : Kai ialah bdk pling bijak kt sekolah. Dia byk peminat dn salah satu drpd mereka ialah JoonAh, jiran Kai. Kai selalu rasa menyampah ngan JoonAh sbb dia selalu bg Kai hadiah dn jemput Kai setiap hari lps hbis latihan bola sepak. Tapi.. suatu hari JoonAh x dtg sekolah, kai risau dn rupanya JoonAh demam..
Author : Tak kisah >.<
Chittaphon_Ten #5
Chapter 34: Name : Kim Seoyeon
EXO Member : Baekhyun
Scenario : Seoyeon dan Baekhyun kena kahwin paksa sbb kena okut permintaan terakhir daripada wasiat datuk Seoyeon. Baekhyun seorang doktor manakala Seoyeon pelajar Universiti. Baekhyun x suke dipaksa kahwin dgn Seoyeon tapi lama2 hati dia pon terbuka utk terima Seoyeon... ^.^ sorry kalau panjang sgt hehe
Author : Sesiapa yg tgh ada free time(?)
Chittaphon_Ten #6
Chapter 34: Sedihnya ending dia.. menangis sy baca huhu
Nakamoto_Yusuki #7
Saya nk request eh...
Name: Song Jihyun
EXO member: Xiumin
Scenario: Song Jihyun ni seorang yg nerd dkt sekolah.. satu hari Xiumin tetibe confess perasaan dkt Jihyun.. pastu Jihyun ingat Xiumin main2 sbb Xiumin ni jenis playboylah jgak..
Author: Sesiapa je pon boleh

Buat happy ending eh..
lugege_
#8
Chapter 38: Sehun nampak mcm badboy pun ada hahahahahah.