Second Chance ft. D.O

EXO Malay Scenarios (CLOSE FOR REQUEST)
Please Subscribe to read the full chapter


 

Watak2 - Kim Mika (17) | D.O (17) 

By Nicky 

"Kita kan dah putus ! " tempelak D.O sambil menolak bahu Mika sambil mempamerkan wajah seriusnya . " Awak cakap awak suka saya tapi kenapa awak mintak putus tiba - tiba ?" soal Mika masih lagi menahan air mata yang mahu menggalir dari pipinya . " Peduli apa aku , aku cakap PUTUS , putus lah faham ke tidak ke nak aku ulang lagi sekali hah ?" soal D.O dengan geram . Mika tunduk dengan perasaan sedih menyelubungi dirinya dan segera bereda dari kawasan bumbung . Apa yang Mika nak lakukan adalah menangis , ini lah masa yang sesuai untuk Mika nangis . Sedang Mika berlari anak turun ke tangga , seseorang melanggr tubuhnya dan membuatkan Mika jatuh terjelopok dan tanganya berdarah . 
 

"Miss , are you okey ?" soal lelaki tersebut sambil menghulurkan tangan ke arah Mika yang sudah kaku . Mika hanya berdiam diri sambil menunduk ke arah lantai  . Dia masih lagi sedih dengan peristiwa yang berlaku di kawasan bumbung tadi . Dia tak percaya yang dia akan berpisah dengan D.O tanpa sebab dan kenapa . Selama ni Mika melayan D.O dengan baik dan dia tidak langsung bercakap mahupun berbual dengan lelaki lain selain D.O . Bagi Mika D.O seorang je lelaki yang paling dia sayang . 
 

"Miss are you okey ?" soal lelaki tersebut . Tangannya masih setiap dihulurkan ke arah Mika yang sedang kaku . Dia mengelap air mata Mika yang gugur dan menepuk bahu Mika dengan lembut . Mika berasa amat tenang dan pada waktu yang sama , Mika rasa gementar dengan sikap lelaki tersebut . " Nama I Oh sehun , you boleh panggil I Sehun " ujar lelaki bernama Sehun . Mika segera bingkas bangun dan menunduk 90 darjah ke arah lelaki tersebut . " Mika " ujar Mika dengan nada yang sukar ditafsir oleh Sehun . Sehun melihat setitik darah menggalir di tapak tangan Mika . Sehun segera mengambil sapu tangan Orennya lalu menekup tempat luka Mika . Mika terkedu dengan perbuatan Sehun . 
 

"Tangan you luka , jom I bawak you pergi bilik kesihatan " pelawa Sehun . Pada mulanya Mika menolak perlawan Sehun tapi semakin lama Sehun memujuknya untuk dibawa ke bilik kesihatan Mika sekadar bersetujuh . Sepanjang perjalanan Sehun sibuk melihat tangan Mika yang masih mengalir darahnya . " You , you buat apa dekat kawasan bumbung tu ? , kena buli ke ?" soal Sehun . Lamunan Mika mati pabila Sehun menanyakan soalan kepada Mika . " Tak de apa - apa pun .. saya cuma tak sihat " ujar Mika lalu bergerak pantas ke bilik kesihatan . 
 

Sehun mengambil beberapa ubat sapu dan bandage di dalam kotak peti kecemasan . Sehun membalut luka  Mika dengan cermat sekali . sekali - sekala dia menjeling ke arah Mika yang sedang mengelamun . Wajah Mika sedih sangat , dia berharap yang D.O tengah rawat luka dia sekarang ni . Dia rindu moments terindah dia bersama D.O suatu ketika dahulu . Dan sekarang kebahagiannya hilang dalam sekelip mata . Dia teringat bila dia sakit , mesti D.O akan paksa dia Mika untuk pergi ke bilik kesihatan . " You ni cantik lah ..tak de boyfriend ke ?" soal Sehun masih lagi membaluti kesan luka Mika . Mika menggeleng lalu menarik tanganya yang sudah dibalut . 
 

"Kalau macam tu I balik kelas dulu ..btw nice to know you .. hope dapat jumpa you lagi " . Kata - kata tersebut membuatkan Mika berada di awangan sekejap . Sedang dia sibuk melayani perasaanya . Pintu bilik kesihatan dikuak . Beberapa derapan tapak kasut berbunyi . Seseorang itu duduk di atas katil lalu merehatkan dirinya di katil sebelah Mika . Mika nak je tengok siapa yang ada di katil sebelah tapi dia malas nak bangun . " Ishh , kenapa aku mintak putus dengan Mika tadi ..Kyungsoo ! wake upp ... kau still sayangkan dia kan ..kenapa kau mintak putus tiba - tiba sebab pelajaran kau gagal sebab fokus dekat Mika je  " keluh D.O menampar pipi gebunya dengan lembut . "Reason D.O nak  putus ngan aku sebab dia terlampau obses kan aku sampai dia , dia gagal dalam periksa dan mintak aku ni putus .. biar betik dengan kepala otak dia .. " keluh Mika di dalam hati . Dia mendengar semula apa yang D.O cakap di sebalik langsir tersebut . 
 

"Dan aku kena lupakan Mika .. cinta buat aku makin terukk " ujar D.O lagi . Jantung Mika makin berdetak dengan kuat .Rasa macam ada sesuatu yang telah menikam hatinya . D.O akan lupakan Mika sedangkan hati kecilnya menjerit supaya menyukai Mika semula tapi apakah daya , ego D.O terlampau tinggi . D.O seorang anak yang cerdik dan anak paling kaya yang telah membantu sekolah ni jadi dia berazam untuk menjadi orang lebih pandai di dalam sekolah .
 

"Cukuplah D.O saya faham alasan awak tu ..saya tahu yang saya ni bukan pandai mac

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
baehwililly
lepas ff anda dah siap tolong komen and upvote ya :D

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 38: daebak lahh chen..
lyanaesyaz #2
Chapter 34: sad chap for this story
Nakamoto_Yusuki #3
Chapter 39: So so cheesy. Thank you for finishing my request. Saya pun dh lama x bkk ff sebenarnya.. tapi bile bkk seronok plak sbb ade ff ni. hihi!!
Dark_Star #4
Name : Kim Joon Ah
Exo member : Kai
Scenario : Kai ialah bdk pling bijak kt sekolah. Dia byk peminat dn salah satu drpd mereka ialah JoonAh, jiran Kai. Kai selalu rasa menyampah ngan JoonAh sbb dia selalu bg Kai hadiah dn jemput Kai setiap hari lps hbis latihan bola sepak. Tapi.. suatu hari JoonAh x dtg sekolah, kai risau dn rupanya JoonAh demam..
Author : Tak kisah >.<
Chittaphon_Ten #5
Chapter 34: Name : Kim Seoyeon
EXO Member : Baekhyun
Scenario : Seoyeon dan Baekhyun kena kahwin paksa sbb kena okut permintaan terakhir daripada wasiat datuk Seoyeon. Baekhyun seorang doktor manakala Seoyeon pelajar Universiti. Baekhyun x suke dipaksa kahwin dgn Seoyeon tapi lama2 hati dia pon terbuka utk terima Seoyeon... ^.^ sorry kalau panjang sgt hehe
Author : Sesiapa yg tgh ada free time(?)
Chittaphon_Ten #6
Chapter 34: Sedihnya ending dia.. menangis sy baca huhu
Nakamoto_Yusuki #7
Saya nk request eh...
Name: Song Jihyun
EXO member: Xiumin
Scenario: Song Jihyun ni seorang yg nerd dkt sekolah.. satu hari Xiumin tetibe confess perasaan dkt Jihyun.. pastu Jihyun ingat Xiumin main2 sbb Xiumin ni jenis playboylah jgak..
Author: Sesiapa je pon boleh

Buat happy ending eh..
lugege_
#8
Chapter 38: Sehun nampak mcm badboy pun ada hahahahahah.