HoneyMoon Part 4

Something In My Heart
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Hi! Reader!!!

I know FF semakin lama semakin... You know... BOSAN. Maybe?

Kekurangan idea and bila dapat pon mesti cepat lupa. Kawan Momentz cakap, I just only great at 'sad' story. Ini memang risiko. Sebab story ni sepatutnya jadi comedy but...

Alahai... Apalah nasib ku ini... Ceh!

I'll do the best for my FF!!!

Wish me luck! ;)

For me it's rate +

 

 

 

"Hi~ Key~~~ Miss me?" Seorang gadis jelita berdiri di muka pintu menyapa Key. Terlihat sedikit pucat pada wajah Key. Eunji yang telah lama menunggu di ruang tamu, akhirnya dia ke pintu dimana Key menyambut 'tetamu' tersebut. "Key. Siapa tu?" Eunji ternampak susuk tubuh seorang gadis yang tersenyum ayu. Cantiknya dia... Comel pun ada... Tapi... Siapa dia?

"Apa yang kau buat-" Gadis tersebut sedar akan kehadiran Eunji di belakang Key. Belum sempat Key mahu menghabiskan soalannya, gadis itu terus masuk kedalam dan menghiraukan apa yang dikatakan oleh Key untuk mendapatkan Eunji. "Hi!" Sapanya dengan girang sambil melambaikan tangannya sedikit. Eunji tergamam seketika dengan tindakan gadis tersebut. Mahu saja dia mengakatakan 'hi' tapi lidahnya seakan dikunci. "ah- ah...- Hi." Sambil menundukkan kepalanya sedikit tanda hormat.

Key menarik tangan gadis itu dengan pantas. "Apa yang kau buat dekat sini!?" Wajah Key kelihatan marah tapi gadis itu hanya tersenyum. "Oppa. I came here for you. I miss you, oppa..." Tanpa segan, gadis itu memeluk Key dihadapan Eunji. Pelukannya semakin erat ketika dia memandang Eunji dengan senyuman sinisnya. Cubaan Key untuk melepaskan diri dari pelukan itu akhirnya berjaya tapi semua itu macam sia-sia. Key memandang Eunji tapi dia sudah tidak kelihatan. Mana dia?

DDAM!!!

Bunyi hempasan pintu itu mesti Eunji. Baru saja Key mahu melangkah "Cari perempuan tadi ke, oppa?" Gadis itu melepaskan genggamannya dari baju Key. "Listen. I came here to bring you back." Terkejut Key hingga membuatkan matanya terbeliak akibat mendengarnya. "Back to me." Sambungnya. Key memandang wajahnya dengan marah. "Kau gila!? Aku dah pun berkahwin." Merah mukanya kerana terlalu marah. "Dulu kau mainkan hati aku. Dulu kau pergi dengan jantan lain. Aku percaya kau. Aku sayang kau! Tapi itu yang kau balas?" Key terasa sangat bengang dengan kisah lamanya.

"Really? Setiap malam sebut nama... Ah... siapa ya?" Gadis itu berpura-pura memikirkan sesuatu. "Hah!" Sambil memandang wajah Key dengan muka yang menjengkelkan(Annoying). "Eunji?"

"Oppa, you already promised me that you'll marry me! Now what? You married!?" Gadis itu menghentakkan kakinya. "Aku janji sebelum aku tahu perangai kau yang sebenar. Lepas aku dapat tahu yang kau curang dengan aku, menyesal aku janji semua tu!" Penjelasan Key tidak diterima oleh gadis tersebut. "Really, oppa? Bukan ke disebabkan perempuan itu? You always think about her!" Kemarahan Key semakin membuak.

"Listen! Dulu aku memang sukakan dia tapi sejak kau suka aku, aku balas cinta kau untuk melupakan dia. Tapi bila aku dapat tahu kau curang dengan aku, aku menyesal buat semua perkara dengan kau! Aku betul-betul suka kau! Tapi kau boleh pergi dengan jantan lain!? Are you kidding me? Cheating on me when I really in love with you!?" Tanpa berfikir panjang, Key melepaskan marahnya dengan menumbuk cermin yang berhampiran dengan pintu hingga berkecai dan serpihan tersebut bertaburan di permukaan lantai yang tidak jauh dari tempatnya.

Gadis itu terkejut dengan tindakan Key kerana tidak pernah dia melihat Key marah sebegini rupa. Ada cecair merah yang mengalir di tangan Key. "Da...rah..." Key memandang kearah suara itu. Eunji. Dengan pantas Eunji membuka langkahnya untuk mendekati Key sambil mengesat air matanya. "Yah! Kalau marah, janganlah tumbuk benda!" Kemuadian Eunji memandang ke arah gadis yang telah menyaksikan kejadian dari tadi. "Yah! ! Go away from here!" Terkejut gadis itu dibuatnya. ? "Aku ada nama lah!" Gadis tersebut membetulkan pakaiannya sebelum beredar dari bilik mereka.

"Hah! ! Sebelum kau pergi." Eunji memusingkan badannya kearah gadis itu. "What!?" Eunji menundingkan jarinya kearah pintu yang gadis itu berdiri. "Tutup pintu tu rapat-rapat. Because, this is my honeymoon and I don't want people out there to listen my scream. You know what I mean, right?" Eunji sempat menghadiahkan sebuah senyuman menyeringai(smirk) dan menyebabkan gadis itu menutupnya dengan kuat.(menghempas)

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Momentz
Sorry late!!! Miane.......... Computer Momentz rosak T.T That's why update lmbat. Sebenarnya chapter ni dah lame siap, cume nak kena ada perasmian. uhuhu

Comments

You must be logged in to comment
Chanmollyka #1
Can you please translate this into English please? I really want to read about key and eunji! ^_^
kyukyunami #2
awk best lah fanfic awk no
Ayien_yen #3
Chapter 29: Daebakk!!update soon
biedom #4
Chapter 28: Update soon(●_●)
biedom #5
Chapter 16: Love this story
BbyLolly #6
Chapter 28: Keep update >.<
Ayien_yen #7
Chapter 26: Update soon
serenidad
#8
interesting~~~~
Sophiana #9
Yeah I agree can you please translate this in English I really want to read it!!!!!!
Eunjibae
#10
can you possible translate this story in eng? i would love to read it :P