Mad (Part 1)

Something In My Heart
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

"Ya. Aku lah perempuan yang kau kata '' itu." Wajahnya berubah menjadi perempuan baik. "Hi! My name is Min Ah. Park Min Ah." Dan diakhiri dengan senyuman yang membuatkan hati Eunji menjadi gerun.

 

 

"Kau nak apa!?" Eunji menanyakan soalan sambil cuba melepaskan cengkaman Min Ah di rambutnya. "Aku nak apa? Aku nak Key balik!" Min Ah menarik rambut Eunji. "Ahh! Sakitlah!" Min Ah memandang Eunji dengan senyuman yang mengukir di bibirnya. "Sakit?" Min Ah gelak kecil. "Aku lagi sakit!" Sambil menggoyangkan sedikit rambut Eunji itu. "Lepas Arisa, Tecyeon. Then? Kau?" Min Ah melemparkan Eunji sehingga dia cecah ke lantai. Eunji cuba bangkit semula, kemudian dia lihat ke cermin. "Rambut cantik aku!" Eunji membetulkan rambutnya semula.

"Setakat rambut buat dekat salon murah! Itu yang kau panggil cantik? Macam perempuan jalanan. Entah-entah memang perempuan jalanan yang buat kot. HAHAHAHA" Apa yang Min Ah cakap itu membuatkan Eunji naik angin. "Salon murah!? Perempuan jalanan!?" Eunji menyiapkan dirinya. "Rambut ni mak mertua aku yang buat!" Untuk serang.

Maka, bermulalah 'Cat Fight' dalam ruang bilik air itu. Masing-masing menarik rambut pihak lawan. Min Ah menolak Eunji ke pintu tandas, lalu, menghentakkan kepala Eunji beberapa kali. "Ouch! Sakitkah?" Perli Min Ah. Eunji tidak mahu mengalah. Dia memusingkan badan Min Ah, kemudian menaikinya seperti 'Piggy Back'. "Otak kau rosak. Jadi, aku kena betulkan." Eunji memukul beberapa kali sehingga Min Ah tidak sanggup menampung berat Eunji dan rebah ke lantai.

Eunji bangun sambil mangambil udara yang banyak. Dadanya naik turun, naik turun dengan cepat. "Kau berurusan dengan orang yang salah." Min Ah juga bangun sambil membetulkan rambutnya yang ikal itu. "Yeke? Aku rasa, aku berurusan dengan orang yang cari masalah dengan aku!" Bibirnya tidak lekang dengan senyuman sengetnya itu.

"Kau yang bermasalah." Kata Eunji. "Sebab kau buat masalah!" Jerit Min Ah. Eunji berlari ke arah Min Ah, begitu juga dengan Min Ah. "Ahh...!!!!" Dan akhirnya... kedua-dua dapat tumbukan masing-masing -dan tumbang.

"Apa yang korang buat?" Suara Key bergema di ruang tandas tersebut. Min Ah dan Eunji menahan sakit yang mereka alami. Key berjalan ke arah Eunji. "Kita balik." Sambil menarik tangan Eunji dengan keras. "Sakitlah!" Rungut Eunji. Key memandang Euniji dengan renungan yang menggerunkan Eunji. Kecut perutnya.

"Baby...! I macam mana?" Gedik Min Ah. Key menghentikan langkahnya seketika. "Terima kenyataan, Min Ah. I dah ada wife." Dan berlalu. Eunji terdengar suara-suara. Mungkin itu wartawan. Hatinya mula tidak keruan kerana mungkin dia akan menanggung malu besar lepas ini. Eunji sudah dapat bayangkan 'Seorang gadis hodoh di majlis hari jadi SM'.

"Pandang depan jerr." Sambil Key menyarung baju kotnya ke ke bahu Eunji. "Sorry." Perkataan itu terkeluar dari mulut Key.

 

Irama lagu dalam kereta bergema. Sejak kejadian tadi, mereka tidak berkata apa-apa. Key cuba mengisi suaranya dengan pengakuan.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Momentz
Sorry late!!! Miane.......... Computer Momentz rosak T.T That's why update lmbat. Sebenarnya chapter ni dah lame siap, cume nak kena ada perasmian. uhuhu

Comments

You must be logged in to comment
Chanmollyka #1
Can you please translate this into English please? I really want to read about key and eunji! ^_^
kyukyunami #2
awk best lah fanfic awk no
Ayien_yen #3
Chapter 29: Daebakk!!update soon
biedom #4
Chapter 28: Update soon(●_●)
biedom #5
Chapter 16: Love this story
BbyLolly #6
Chapter 28: Keep update >.<
Ayien_yen #7
Chapter 26: Update soon
serenidad
#8
interesting~~~~
Sophiana #9
Yeah I agree can you please translate this in English I really want to read it!!!!!!
Eunjibae
#10
can you possible translate this story in eng? i would love to read it :P