HoneyMoon Part 3

Something In My Heart
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

[The Story Only I Didn't Know-IU]

"Kenapa kau pejam mata?" Key membisikkan di telinga Eunji. Huh? Dengan perlahan, Eunji membuka matanya untuk melihat apa yang berlaku. Key menyelak rambut yang menutup dahinya. Dia memandang tepat pada anak mata Eunji tapi dielak. Mungkin Eunji malu. Key memberikan senyuman menyeringai(smirk), kemudian mencium pada dahi Eunji. Pada saat itu, Eunji terasa masa berhenti seketika. Dia tidak tahu nak buat apa yang sepatutnya dia buat. Badannya kaku seperti kayu dan berdiri seperti patung.

Key meleraikan kucupan itu dengan perlahan dan sempat mentertawakan Eunji yang dalam keadaan terkejut. Akhirnya Eunji bersuara setelah lama berdiam. "Kau..." Air matanya berlinang. Dengan perlahan dia anak matanya memandang kearah Key. Key terkejut dengan situasi tersebut kerana air mata Eunji telah mula mengalir dengan perlahan. Kini, dia membetulkan badannya untuk berdiri tegak dan meminta maaf. "Aku minta maaf. A-aku tak bermaksud nak buat kau macam ni-" Penjelasan Key terhenti kerana Eunji menyentuh bibirnya. "Kau... Cium dekat-" Eunji berhenti seketika "Luka. Luka pada dahi aku ni, kan?" Sambungnya.

Key terkejut dengan ayat yang ditanya oleh Eunji. Takkan lah dia ingat!? Jangan! "A-aku-" Key mahu memberi penjelasan tapi tidak tahu bagaimana. "Argh!" Key menumbuk dinding untuk melepaskan marahnya dan meninggalkan Eunji menangis sendirian dimuka pintu bilik air.

Eunji POV

Kenapa aku rasa macam kenal dia? Kenapa cara dia macam aku pernah rasa? Kenapa senyuman tu macam aku pernah tengok? Siapa dia!? Mana dia tahu luka aku? Tak ada siapa pun tahu walaupun Zelo melainkan keluarga aku. SIAPA DIA... Kenapa aku menangis. Kenapa aku rasa seperti... DITINGGALKAN?

 

FlashBack

"Kau dah janji dengan aku yang kau takkan tinggalkan aku! Kau tipu aku! Kau tipu aku!!!"

"Aku terpaksa."

"Aku benci kau! Aku benci kau!!! Janganlah pergi..."

"Lepaskan. Aku... Maafkan aku, Eunji."

"Bum-ah..."

"Nanti kalau kau tak ada, aku nak main dengan siapa!? Nanti kalau aku jatuh siapa nak tolong aku!? Bum-ah...!"

"Eunji-ah. Tengok muka aku." Budak lelaki tu memaksa aku pandang kearah wajahnya. Kalau boleh aku nak elak tapi tidak mampu kerana dia yang aku ada. "Tak akan ada apa-apa yang berlaku. Aku janji." Lalu menghadiahkan sebuah senyuman. "Aku akan datang sini untuk jumpa kau. Main dengan kau." Dia mengelap air mata yang telah membasahkan pipi aku. "Aku janji." Ulangnya. Aku memeluknya dengan erat seakan tiada hari esok dan dia juga membalasnya. Akhirnya aku bersuara. "Janji. Ini janji kita."

[Someday-IU]

Setelah lama kami berpeluk, budak lelaki itu pun meleraikan pelukan itu. Di taman permainan inilah menjadi saksi 'First Kiss' kami.

Apa yang aku rasa? Aku rasa bahawa aku akan bersama dengan lelaki ini. Selamanya... Dia yang mulakan perciuman ini. Dia yang membuat aku rasa sayang. Dan dia yang membuatkan aku rasa cinta. Budak lelaki ini.

 

Dalam perjalanan balik.

""Bum-ah... Nanti bila di Jepun, jangan lupakan aku, ya?" Aku berjalan sambil berpimpin tangan dengannya. "Eunji-ah... Omma kata, aku dekat sana bukan lama." Tak lama? "Hah! Kita dah sampai." Dia berkata dengan girang. Ommanya nampak kami berdua, lalu, memanggil nama budak lelaki itu. Pada saat itu, lelaki itu melepaskan tangannya untuk berlari ke dakapan ommanya. Ketika ini, aku rasa... aku ditinggalkan.

"Eunji-ah!" Omma memanggil aku untuk bersamanya. Aku tidak bersemangat pada waktu itu. Hanya mampu berjalan-dengan perlahan tidak bermaya. Sebelum budak lelaki itu bertolak, dia berlari kearah aku, kemuadian, memeluk aku sekali lagi. Tapi kali ini dia menangis. Dia menangis memanggil nama aku. "Eunji. Eunji. Eunji." Semakin lama semakin erat. "Sebenarnya aku tak nak tinggalkan kau. Aku sayang kau." Ka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Momentz
Sorry late!!! Miane.......... Computer Momentz rosak T.T That's why update lmbat. Sebenarnya chapter ni dah lame siap, cume nak kena ada perasmian. uhuhu

Comments

You must be logged in to comment
Chanmollyka #1
Can you please translate this into English please? I really want to read about key and eunji! ^_^
kyukyunami #2
awk best lah fanfic awk no
Ayien_yen #3
Chapter 29: Daebakk!!update soon
biedom #4
Chapter 28: Update soon(●_●)
biedom #5
Chapter 16: Love this story
BbyLolly #6
Chapter 28: Keep update >.<
Ayien_yen #7
Chapter 26: Update soon
serenidad
#8
interesting~~~~
Sophiana #9
Yeah I agree can you please translate this in English I really want to read it!!!!!!
Eunjibae
#10
can you possible translate this story in eng? i would love to read it :P