Is That, True?

Something In My Heart
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Selepas 3 hari...

Di halaman.

 

"Habis tu... 'Honeymoon' korang macam mana?" Kali Taemin bertanya-sambil mengangkat keningnya dan mengukirkan senyuman yang menggairahkan itu.

 

"Apa maksud kau dengan 'Honeymoon' tu?" Key dapat mengagak fikiran kotor maknae-nya tapi sengaja dia menanyakan soalan itu balik.

 

"Alah...! Jangan buat-buat tak tahulah, Key!" Minho pula menyampuk.

 

"Maksud kau bersetubuh?" Celah Onew yang dari tadi berdiam diri. Yang lain mengangguk dengan 'perkataan' yang sebenar.

 

"Ohh..." Sambil mengangguk. Kemudian, anak matanya memandang ke atas kerana mahu teringat peristiwa di ruang tamu. "Arr..." Tiba-tiba dia tersenyum kerana teringat scene di sofa tempoh hari. "Ehehehe..."

 

"Hah.......?" Jonghyung, Minho dan Taemin pandang dengan muka yang kehairanan.

 

 

Di bilik.

 

"Kita orang tak buat apa-apa pun." Jawab Eunji. Bomi masih tidak berpuas hati dengan jawapan yang di dengarinya. "Betul ke!?" Sambil memegang baju Eunji. "Chill lah... Kenapa kau beria-ria sangat ni?" Tanya Eunji sambil menenangkan rakannya itu. "Ahh....!" Eunji mendengar keluhan dari kawannya yang lain. "Korang pun?" Dia memandang kawan-kawannya. "Not me!" Celah Naeun sambil mengangkat tangannya. Macam yang semua orang tahu, Naeun memang seorang gadis yang tak berminat dengan perkara macam ni walaupun dia tahu semua benda.

 

"Takkan lah tak ada..." Akhirnya Namjoo mendapat idea untuk menjadikan topik hari ini ‘panas’. Namjoo mendekatkan dirinya ke badan Eunji, lalu, memperlahankan suaranya sedikit tapi cukup di dengari oleh orang yang berdekatan sahaja. “Macam mana pula dengan...” Senyumannya semakin lebar. “Kiss?” Eunji terkejut dengan perkataan ‘kiss’ yang keluar dari mulut Namjoo. Soalan tersebut seolah-olah tahu akan kejadian tempoh hari. Muka Eunji terasa panas dan merah.

Seperti biasa, Bomi memang tahu wajah Eunji kalau dia sedang malu. “Tengok tu! Muka kau dah merah!!! Malulah tu...!” Eunji cepat-cepat menutup mulut Bomi kerana dia menjerit. Yang lain hanya memandang wajah Eunji sambil menepuk tangan. “Tahniah...~~~ Permulaan yang baik.” Ucap Chorong sambil menghadiahkan sebuah senyuman manakala yang lain juga menghadiahkan senyuman tapi agak mengerikan.(LOL)

 

Di Halaman.

"Aku dah agak dah..." - Onew.

"Uhh...~~~ Key! Lepas ni... Kau ada peluang untuk..." Jonghyun menyambung ayatnya dengan senyuman yang sangat lebar. Key menahan malunya dengan memukul bahu Jonghyun. "Tengok tu. Malu konon. Ahahaha!" Tawa Minho. "Hyung! Bolehlah share 'rahsia' kebahagian dekat kita orang ni. Ahaha!" Suasana di halaman menjadi riuh dengan gelak tawa kaum lelaki.

"Yah! Agak-agaklah nak bagi tahu semua tu! Malulah dia...~~~ Ahaha!" Usik Jonghyun. "Yah! Sudahlah tu nak usik aku! Simpan buat esok!" Key masih manahan malunya. "Esok? Lagi teruklah dorang kerjakan kau...." Kali ini Onew yang memberi 'amaran' kepada Key. Tangan Minho memegang bahu Key. "Dude. Hati-hati dengan makhluk macam kita orang. Ahaha" Gelak jahatnya membuatkan Key berasa gerun. Dia memang tingkap bilik tidur miliknya-dan Eunji.

"Kanapa? Takut? Kalau ya pun takut, janganlah pandang bilik tidur kau macam tu..." Senyuman Jonghyun semakin lebar. "Dah tak sabar ke?" Sambil mengangkat keningnya 2 kali. "Aku dah nampak aura hitam kau." Jonghyun hanya mentertawakan Key.

 

 

[Trap (OST)-No Min Woo] / [Its All Lies-BAP] / [Heart Attack-EXO]

 

"Aku nak kau intip perempuan ni." Zelo memberi sampul surat kepada seorang lelaki yang berbadan agak tegap. "Dalam tu ada gambar dan duit." Lelaki itu membuka untuk melihat isi didalamnya. "Kalau kau bagi aku banyak maklumat tentang dia, lagi banyak duit yang kau akan dapat." "Faham?" Lelaki tersebut hanya mengangguk menandakan faham.

 

"Bila tiba masanya, baru boleh bertindak." Kata Zelo. "Kau nak aku bawa perempuan tu hidup atau mati?" Pertanyaan lelaki tersebut membuatkan dia berasa marah. Tanpa berfikir panjang, dia menarik baju lelaki itu. "Sebelum kau terfikir nak cederakan dia walau sehelai rambut sekali pun, ingat, dengan siapa kau berkerja. Faham?" Mungkin lelaki itu takut dengan 'kuasa' yang Zelo ada, jadi, dia mengangguk dengan teragak-agak.

"Kau boleh keluar sekarang." Lalaki tersebut bengun daripada kerusi dan mahu beredar dari pejabat Zelo. "Nanti!" Zelo sempat memanggil lelaki itu sebelum keluar dari pejabatnya. "Aku nak kau-dan anak buah kau buat kerja tu hari ini. JUGA." "Serta, jangan sampai polis dan Puan Choi dapat hidu."

Lelaki itu mengukir senyuman menyeringai(smirk) "Ini Yongguk. Bang Yongguk. Kau jangan risau sebab aku leader of B.A.P. dan tahu apa yang aku nak buat." Lelaki itu terus beredar untuk melakukan misinya.

Lelaki yang bernama Yongguk telah beredar dari pejabatnya, dia bangun dari tempat duduknya untuk menenangkan dirinya dengan melihat pemandangn di jendela. Dia melihat gambar di skrin telefon bimbitnya pula. "Babe... I miss you."

"Really miss you."

 

 

"Bye..." Eunji melambaikan tangan pada kawan-kawanya. Setelah banyangn kereta yang dinaiki oleh kawannya itu telah hilang, Eunji terdengar bunyi orang ketawa di halaman. "Dorang tak balik lagi ke?" Eunji menuju ke halaman tersebut. Hatinya tertanya-tanya, gelak sakan kaum lelaki hari ni.

Sesampai saja Eunji di halaman "Noona!" Jerit Taemin sambil tangannya melambai-lambai memanggilnya ke mari. "Join us!" Ajak Jonghyun. "Neh." Jawab Eunji sambil menundukkan kepalanya sedikit. Minho bangun untuk memberi tempat duduknya kepada Eunji. "Eh! Tak apalah. Silalah duduk." Eunji dapat mengagak bahawa Minho mahu memberi tempat duduknya kepada Eunji. Minho tetap menyuruh Eunji duduk ditempatnya. Tapi ditolak.

"Duduk jelah." Tegas Key. Eunji memandang Key dengan wajah yang terkejut. Dan membuat riak muka seperti O.O dan membuatnya kebingungan. Kerana tempat yang 'disediakan khas' itu bersebelahan dengan Key dan ianya berbentuk seperti ini;

"Tapi-" Belum sempat Eunji mahu megelak dari situ, Key menarik tangannya sehingga dia terduduk. Kemudian, Key bertentang mata dengan Eunji. "Aku kata D.U.D.U.K. duduk. Nak aku eja lagi?" Eunji menggelengkan kepalanya.

Empat pasang mata yang dari tadi mendiamkan diri kerana melihat 'kedinginan' anatara pasangan Kim itu. "Kita orang nak balik dulu." Mata Key tidak lepas dari memandang Eunji. "Ok. Hati-hati." Masih memang Eunji.

Eunji bangun "Terima kasih sebab datang." Yang lain hanya mengangguk dan menghadiahkan senyuman pada Eunji kerana berkelakuan mesra. "Kau." Key memegang pergelangan Eunji. "Duduk." Eunji mengikut arahanya.

Eunji beralih tempat. Duduk bertentangan dengan Key supaya mudah untuk mereka 'berbicang'. Lagipun, mereka tidak bercakap melainkan perkara yang penting sejak Key peluk dia dari belakang, dan entah kenapa Eunji menangis dan meleraikan pelukan tersebut.

"Kau masih ingatkan dia lagikan?" Eunji terkejut dengan soalan Key. Apa yang dia cakapkan ni? "Jangan buat-buat tak tahu." Key menarik nafas dalam-dalam sambil menutup wajahnya.

"Kau menangis masa tu..." Key menurunkan tangannya ke meja. "Sebab lelaki tu kan?" Eunji masih dalam kejutannya. "Eunji-ah... Kau tak dapat lupakan dia, kan? Ayat tu." Ayatnya terhenti seketika untuk mengatuk ayat difikirannya.

"Apa yang aku buat, apa yang aku cakap masa tu sama macam dia cakap ke?" Soalan Key membuatkan Eunji rasa tidak keruan. Eunji hanya mendiamkan dirinya, tidak mampu nak menjawab semua soalan Key. "Hey. Pandang aku sekejap." Nada Key dengan lembut untuk memujuk Eunji bertentang mata dengannya. Dan Eunji pun buat.

Key perasan air mata Eunji sedang bertakung di kelopak matanya. Tapi dia mahu meneruskan pertanyaannya juga. "Kau..." Lidah seperti tidak mahu menyatakkan tapi dia tetap dengan pendiriannya. "Kau masih cintakan dia, kan?" Akhirnya.

Kelopak matanya tidak mampu menampung air yang telah penuh dan mengaburi penglihatannya.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Momentz
Sorry late!!! Miane.......... Computer Momentz rosak T.T That's why update lmbat. Sebenarnya chapter ni dah lame siap, cume nak kena ada perasmian. uhuhu

Comments

You must be logged in to comment
Chanmollyka #1
Can you please translate this into English please? I really want to read about key and eunji! ^_^
kyukyunami #2
awk best lah fanfic awk no
Ayien_yen #3
Chapter 29: Daebakk!!update soon
biedom #4
Chapter 28: Update soon(●_●)
biedom #5
Chapter 16: Love this story
BbyLolly #6
Chapter 28: Keep update >.<
Ayien_yen #7
Chapter 26: Update soon
serenidad
#8
interesting~~~~
Sophiana #9
Yeah I agree can you please translate this in English I really want to read it!!!!!!
Eunjibae
#10
can you possible translate this story in eng? i would love to read it :P