Guan Yin??

Our Love Story
Please Subscribe to read the full chapter

"oppa.."

Serentak dengan itu,kris menangkat wajah.berdiri dihadapannya adalah seorang wanita yg amat dikenalinya.raut wanita itu kelihatan begitu terluka.birai mata itu seakan-akan sedang bertakung dengan air mata.kris terpana.gementar mula menular kedalam tubuh lelakinya.manakala fei feng pula cuba berlagak tenang dengan senyuman dibibir.

"ina.." kris berkata perlahan.

Ellina ketap bibir kuat-kuat.hatinya tercalar melihat kemesraan suaminya dengan wanita lain.adakah wanita ini yg disebut-sebut oleh ibu mertuanya tidak lama dulu? xi fei feng?

"awak buat apa kat sini?" tanya kris setelah pulih dari rasa terkejut.

"sa..saya beli pasta..awak tak dapat mesej saya?"

gemuruh didada kris datang lagi.mesej?? Alamak! sungguh..dia benar-benar terlupa akan mesej yg baru diterimanya sebentar tadi.

"ermm..kenalkan ni isteri saya.Ellina." terus saja dia memperkenalkan ellina kepada fei feng kerana tidak mahu isterinya itu mensyaki sesuatu.

ellina tersenyum gugup.pantas saja dia menghulurkan tangan.fei feng menyambut huluran itu dengan hati yg sebal.sakit hati semakin berlagu dalam dirinya.ternyata rupa-rupanya ellina lebih cantik jika dilihat dari dekat.sungguh dia cemburu dengan kelebihan wanita itu.

"saya..."

"ni guan yin.kawan saya dari china." tanpa diminta kris memperkenalkan fei feng.sengaja dia berbohong kerana tidak mahu ellina menaruh prasangka terhadapnya.dia nampak renungan tidak puas hati dari fei feng.tapi sengaja dia bersikap tidak peduli.yg paling penting sekarang adalah perasaan ellina perlu dijaga.belum waktunya lagi untuk isterinya itu tahu situasi yg sebenar.

"kawan? saya tak pernah nampak pun.?" dalam diam ellina bersyukur kerana wanita itu bukanlah seperti dalam andaian nya sebentar tadi.

Fei feng mengetap bibir.kawan? bibirnya bagaikan mahu menjerit bila kris memperkenalkannya sebagai kawan.

"dia baru sampai sini tadi.." laju saja kris mencipta alasan.

Ellina tersenyum manis. "tak apalah.senang-senang nanti bawalah kawan awak ni datang rumah kita." ikhlas dia memperlawa.

Kris terasa seperti mahu pitam mendengar kata-ka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
baekhan9092
kindly put your comments

Comments

You must be logged in to comment
vedu1998 #1
Please translate into English. Really want to read this
ParkRinRina #2
Chapter 50: tahniah kerana siapkan cerita ni dng happy ending...daebak
minion27
212 streak #3
Chapter 48: Kris & ellina dh berbaik semula
forevermongji #4
Chapter 45: Looking forward for next update :) even it hard for me to understand some words but it's really good *thumbsup* I was cryinggg while reading this ff lols.
springjasmine91
#5
Chapter 40: *cari batu besar tunggu bersila*siap kau fei.... Nnti kau aku bunuh kau grrr! Jgn percaya dgn perempuan gila tu ellina! Please! Fighting utk bab seterusnya
mimie_lulu #6
update lah lagi...!!
WuJesoo
#7
Chapter 36: kesian dekat ellina :( update soon
mimie_lulu #8
Chapter 36: Update lagi!!!!!!!!!!!!!!!
ParkRinRina #9
Chapter 35: Update cepat...saya rindu nk bca cerita awk...