Selamat Jalan

Bunga Terakhir (Amboi Tajuk Klise Bebenor)
Please Subscribe to read the full chapter

Antara kawasan yang tersibuk di Pulau Pinang, Lapangan Terbang Pulau Pinang sesak dengan ratusan manusia yang masuk dan keluar dari perlepasan. Si Penaip tak tahu macam mana tempat perlepasan apa semua sebab Si Penaip tak pernah naik kapal terbang pun. Ehem- Ada yang sedang menikmati makanan di Mekdi yang mahal gedebak, ada yang menunggu untuk di-scan sebelum masuk ke tempat perlepasan, dan ada jugak yang menunnggu penumpang keluar mencari tranportasi untuk ke pusat peranginan.

Dan disana terdapat sekumpulan anak muda yang berkumpul untuk mengucapkan selamat tinggal kepada rakan mereka yang bakal melanjutkan kerjayanya di tempat asalnya. Tak lagi tak bukan, Junghwa bersama Namjoo, Hwasa dan Wheein.

"Eyyy~ Tak sangka kau dah nak pergi dah. Haritu bukan main belanja makan kat Secret Garden." Kata Hwasa yang memegang bahu kiri Junghwa di hadapannya.

"Reolli?! Asal aku tak tau?", Soal Namjoo lalu memandang Hwasa dan Junghwa disebelahnya.

Wheein menyampuk dengan selamba, "Minggu lepas haa. Si Junghwa ni ajak kitorang ni makan-makan. Lepas tu pegi karoke kat Redbox. Habis tu pergi tengok wayang kat TGV.".

"Aku nak ajak kau dah tapi aku takut kacau kau masa kerja. Sorry eh~". Pujuk Junghwa lalu memeluk Namjoo disebelahnya dengan manja.

Namjoo memegang lengan yang memeluknya dari kiri lalu berkata, "Alaaaaa~ Tak pa aihhh. Nanti kau balik sini kau bawak aku pusing 1 Penang.".

"1 Penang?", Soal Junghwa lalu merenung Namjoo. Dia memeluk Namjoo dengan lebih erat sambil berkata, "Boleh je. Nak naik turun jambatan sampai ke Seberang Jaya pun boleh.".

Namjoo hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum tatkala Junghwa memeluknya denga manja.

"Jap. Mana Nayoung?", soal Wheein sambil melihat di sekitar lapangan terbang.

Hwasa juga kebingunan melihat kurang seorang diantara mereka. Ujarnya, "Bukan dia kena ada sekali dengan kita ke?".

"Dia busy kot. Maklumlah, jadi datin datin dah dia sekarang.", jawab Namjoo dengan niat untuk menenangkan dua budak yang kaki bawang ni. Tapi dia juga tidak sedap hati setiap kali dia bercerita tentang Nayoung.

Mereka berempat ketawa tanpa menghiraukan orang disekeliling. Mereka bagaikan di dalam alam mereka sendiri like... Yeah. Budak-budak baru nak up lah katakan.

Dalam keriangan mereka di hadapan pintu masuk ke... Ke mana tah, terdengar bunyi ting tang tong tenggg berkumandang, "Perhatian kepada penumpang pesawat ke Incheon, Korea Selatan. Diminta untuk memasuki ke perkarangan pintu penerbangan sekarang...". Ahhh macam tu lah bunyinya.

"Okay lah weh. Aku nak kena gerak dulu. Pape rojer~", kata Junghwa yang sempat berjenaka bagai Ropie Cecupak yaqni Nayan Joy Orange Joy Apple Mangga dan Jambu Batu tett tererettt~ Ehem-

"DM tepi lah senang.", gurau pula Namjoo sambil mengusap rambut Junghwa yang ikal mayang beralun bagaikan keluar dari spa.

"Kau pun jangan lupa nak balik sini. Kalau lupa aku sigung kau.", kata Hwasa dengan nada yang sinis sambil menunjukkan sikunya yang halus. Pakai sabun Lux lettew.

"Iye lahhh~"

"Take care tau.", ujar Wheein lalu memeluk sambil mencium pipi Junghwa. Diikuti Hwasa dan Namjoo lalu mereka berempat berpelukan macam pasukan rakbi.

Memang berat hati untuk meninggalkan rakan-rakan yang banyak mas

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Wonsik_Sai
Tapi takpa, Si Penaip dah up ff "Bunga Terakhir" Ni. Diharapkan hangpa yang menunggu lama ni tenang dan tarik nafas dalam-dalam ye. Nak hembus, jangan lupa petik bunga di taman. Lepas tu nak hembus, hembus lah. Hueheheh~ Trimas sebab membaca. (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
Ydvvfjkch #2
APINK Kim namjoo❤️❤️❤️
soohanfeels
#3
Chapter 13: thanks for updating authornim kesayangan aum haha XD
soohanfeels
#4
Chapter 13: hmm part cj wowshop tu paling sadis lah teman kabo -..- XD
soohanfeels
#5
Chapter 11: kesiannya Nayoung T.T dasar Yook Sungjae suami dayus !! bila kau nak taubat hah ?*pegang hammer mainan*
soohanfeels
#6
Chapter 10: memang kecoh weh kalau 2 member btob ada kat situ XD belum whole group lagi, campur dgn member apink lagi ? PERGHH bertambah riuh wehhh XD
soohanfeels
#7
Chapter 9: Chap nie gila sedih ah :') sweet pun ada. haih rasa mcm nak bunuh jea bapak Nayoung dgn Sungjae hanat tu -..- oops
soohanfeels
#8
Chapter 8: alahai sedihnya Chaejin koma 3 tahun :') moga cepat sedar x') kesian Sanghyuk sedih sobs, Nayoung pulak dijodohkan dgn Sungjae chot tu -..- aiyaa apakah nasib si Hyuk nie aiyoyo
soohanfeels
#9
Chapter 7: apak ah nie mst inspirasi dari cerita Juvana xD jinjja D A E B A K !!
soohanfeels
#10
Chapter 6: TENGOK TU TAE HAMPIR SPILL THE BEANS PASAL MA- makan... hahahaha