Dalam 1 Gambar

Bunga Terakhir (Amboi Tajuk Klise Bebenor)
Please Subscribe to read the full chapter

"Nayoung, ada suncream tak?", soal Namjoo yang tenang membawa beg sandang kecil sambil menggenggam erat tali bagnya.

Nayoung terus mencari suncream yang dibawanya dalam beg besar ala-ala beg tesco. Dia terus mencapai keluar suncream dari beg sambil berkata, "Ada!".

"Masalah bulu roma kasar?"

Kedengaran suara Taehyung dari belakang yang mememerli macam di dalam iklan pencukur bulu-bulu kehidupan mengejutkan dua gadis yang leka dengan barang-barang yang ada di dalam beg Nayoung.

"Ishhhh~ mamat pendek ni. Mengacau ja.", tegur Namjoo yang suka sangat memerli ketinggian Taehyung yang..... Kemon laa, at least TaeTae lagi tinggi dari Aiman Tino kan?

Taehyung hanya ketawa mengekek macam dibuat-buat lalu berlari kedepan menuju ke arah Hyuk dan lain-lain. Kalau diikutkan, Hyuk tengah 'kamching' dengan Hui, budak asal dari China. Kalau tak tau, pi Google.

"Aishhh~ Budak ni. Nakkk je aku baling dengan selipar ni.", rungut Namjoo sambil mengambil selipar yang dibawa Nayoung.

Nayoung cepat-cepat menurunkan tangan rakan baiknya sambil berkata, " Eh ehhh Namjoo-ya. Takmo macam tu. Takmo, takmo~".

Namjoo memandang wajah Nayoung dengan senyuman yang kelat. Tapi Nayoung sajalah yang selalu sabarkan dia bila dia naik hantu.

Nayoung mula terpana dengan keindahan pantai sepanjang perjalanannya bersama Namjoo. Dia mula mengajak, "Namjoo-ya. Jom lepak kat tepi pantai."

Namjoo tak sempat untuk berkata 'tidak' sebab nawaitu dia nak ke Starbucks beli Frappuchino Berries apabila Nayoung mengheretnya ke persisiran pantai yang tenang dan jernih. Terpancar kegembiraan di wajah Nayoung bila dia melihat panorama yang susah dilihat Di Malaysia, membuatkan Namjoo tenang bersamanya. Ye lah. Mereka berdua ni rapat sejak tingkatan 1.

"Cantik kan pantai ni. Kalau boleh, tiap-tiap hari aku datang sini.", kata Nayoung sambil memandang Namjoo dibelakangnya.

"Tannnntik angat!", ajuk si Namjoo yang tak berapa nak suka sangat pantai ni. Dia paling suka duduk kat tempat yang santai. Macam kat cafe?

Nayoung mula mengambil telefon bimbit dari poket kirinya dan bersedia untuk mengambil gambar. Dia yang teruja sakan benau tu mengajak Namjoo untuk selca bersama, " Ya. Standby okay. 1, 2, 3!".

Kalau diikutkan hati memang taknak tapi Namjoo layankan ja si Nayoung tu. Bermacam-macam pose yang mereka lakukan. Biasalah, bila perempuan tangkap gambo memang banyak sampai RAM penuh.

Beberapa minit berlalu, Nayoung masih lagi tidak berganjak dari pantai. Namjoo mula berasa bosan yang amat. Nak buat macam mana? Redho je lah.

"Woi Namjoo! Nayoung! Cikgu panggil tangkap gambar ramai-ramai woi!", Jerit Junghwa yang berada di hadapan tangga masuk ke pantai sambil melambai-lambai ke arah mereka berdua.

"Yeeee~", Jawab Namjoo lalu mencapai tangan Nayoung yang masih terpacak bertentang dengan deruan ombak yang tenang.

"Kejap lah weh. Aku tak habis lagi ni-", bebel Nayoung yang masih nak bergambar di tepi pantai. Tapi Namjoo mengendahkan rungutan rakan baiknya itu sehinggalah mereka sampai ke sekumpulan anak-anak muda yang memerhatikan gerak-geri mereka.

"Lahhh~ Ingatkan hilang ditelan lautan tadi.", Gurau Dawon (SF9) yang 1geng dengan Bobby, Yunhyeong (iKON), Chejin (MYNAME) dan Sangho (SNUPER). Nama pun satu kelas kan?

"Rindu I ke?", gurau pula si Namjoo sambil melibas ponytail dia dari kiri ke kanan.

"Ehhhh~ Takdak masa nak rindu hang tu aih!", jawab Yunhyeong sambil berkerut dahi, acah-acah nak muntah.

"Dah dah. Semua dah berkumpul dah kan?", jerit Cikgu Kim sambil merenung setiap pelajarnya yang tak reti nak duduk diam.

Bila terdengar suara cikgu dihadapan, maka menjawab lah budak-budak ni dengan malasnya, "Dah, Cikguuuuu~".

Cikgu Kim memperbetulkan lensa kamera di hadapannya lalu mengarahkan pelajarnya. "Okay semua, duduk dalam barisan. Yang pendek macam cikgu ni berdiri kat belakang. Yang panjang macam Hantu Galah tu duduk kat depan.".

Akibat daripada itu, rata-rata pelajar yang mempunyai ketinggian lebih dari 175cm tidak berpuas hati.

"Apa ni, Cikgu? Patutnya yang tinggi be

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Wonsik_Sai
Tapi takpa, Si Penaip dah up ff "Bunga Terakhir" Ni. Diharapkan hangpa yang menunggu lama ni tenang dan tarik nafas dalam-dalam ye. Nak hembus, jangan lupa petik bunga di taman. Lepas tu nak hembus, hembus lah. Hueheheh~ Trimas sebab membaca. (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
Ydvvfjkch #2
APINK Kim namjoo❤️❤️❤️
soohanfeels
#3
Chapter 13: thanks for updating authornim kesayangan aum haha XD
soohanfeels
#4
Chapter 13: hmm part cj wowshop tu paling sadis lah teman kabo -..- XD
soohanfeels
#5
Chapter 11: kesiannya Nayoung T.T dasar Yook Sungjae suami dayus !! bila kau nak taubat hah ?*pegang hammer mainan*
soohanfeels
#6
Chapter 10: memang kecoh weh kalau 2 member btob ada kat situ XD belum whole group lagi, campur dgn member apink lagi ? PERGHH bertambah riuh wehhh XD
soohanfeels
#7
Chapter 9: Chap nie gila sedih ah :') sweet pun ada. haih rasa mcm nak bunuh jea bapak Nayoung dgn Sungjae hanat tu -..- oops
soohanfeels
#8
Chapter 8: alahai sedihnya Chaejin koma 3 tahun :') moga cepat sedar x') kesian Sanghyuk sedih sobs, Nayoung pulak dijodohkan dgn Sungjae chot tu -..- aiyaa apakah nasib si Hyuk nie aiyoyo
soohanfeels
#9
Chapter 7: apak ah nie mst inspirasi dari cerita Juvana xD jinjja D A E B A K !!
soohanfeels
#10
Chapter 6: TENGOK TU TAE HAMPIR SPILL THE BEANS PASAL MA- makan... hahahaha