Koma

Bunga Terakhir (Amboi Tajuk Klise Bebenor)
Please Subscribe to read the full chapter

Keadaan di Hospital Adventist kelihatan sunyi walaupun para jururawat berbual-bual di kaunter. Tidak kurang juga para pelawat yang masuk keluar wad untuk melawat ahli keluarga dan sahabat handai. Termasuk Sanghyuk dan Namjoo yang ada di dalam wad pesakit bernombor 5O1. Bukan channel Astro Awani ye. Mereka berdua duduk bersebelahan Chaejin yang terlantar bersama tiub yang menyambungkan air ke dalam tubuhnya dan mesin yang mungkin puan-tuan pernah tengok dalam MyDoctors.

"Dah 3 tahun dia terbaring tak bangun-bangun. Tak guna...", keluh Sanghyuk sambil mencebik sedikit.

Namjoo perhahan-lahan mendekatkan diri ke katil Chaejin sambil berkata, "Aku pun rasa dia tak guna.".

"Sanghyuk memalingkan muka ke arah Namjoo sambil bertanya, "Asal pulak?".

"Dia bagi harapan kat aku.", ujar Namjoo dengan nada yang sayu. Dia menambah, "Dia bagi harapan yang dia akan bangun bila-bila masa tapi... Tapi dia still kat sini. Terlantar macam taknak bangun.".

"Tapi aku berterima kasih dengan kau. Sebab kau tak bagi sesapa angkat dia sebelum ambulans datang. Kalau ada yang angkat, mesti dia...", ujar Sanghyuk yang sedikit sebak di penghujung baris ayatnya.

"Dia akan bangun. Lagipun tulang belakang dengan tulang rusuk dia dah okay. Dah sembuh pun.", kata Namjoo dengan yakin sambil memberikan senyuman kepada Sanghyuk.

Semakin lama, sebaknya semakin jelas terasa. Rasanya inilah kali kedua melihat Sanghyuk menitiskan airmata selepas kali pertama dia melihat Chaejin dibawa ke Unit Rawatan Kecemasan. Semangat setiakawan mereka yang cukup padu tidak akan pudar.

Muncul pula si Hui dari belakang bersama tiga tin air Milo perisa Mocha sambil berkata, "Guys. Aku ada bawak air Milo ais ni. Air Ribeena takde doh!".

"Dah sape pulak yang order Ribeena?", Soal Syuk yang tampak maca

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Wonsik_Sai
Tapi takpa, Si Penaip dah up ff "Bunga Terakhir" Ni. Diharapkan hangpa yang menunggu lama ni tenang dan tarik nafas dalam-dalam ye. Nak hembus, jangan lupa petik bunga di taman. Lepas tu nak hembus, hembus lah. Hueheheh~ Trimas sebab membaca. (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
Ydvvfjkch #2
APINK Kim namjoo❤️❤️❤️
soohanfeels
#3
Chapter 13: thanks for updating authornim kesayangan aum haha XD
soohanfeels
#4
Chapter 13: hmm part cj wowshop tu paling sadis lah teman kabo -..- XD
soohanfeels
#5
Chapter 11: kesiannya Nayoung T.T dasar Yook Sungjae suami dayus !! bila kau nak taubat hah ?*pegang hammer mainan*
soohanfeels
#6
Chapter 10: memang kecoh weh kalau 2 member btob ada kat situ XD belum whole group lagi, campur dgn member apink lagi ? PERGHH bertambah riuh wehhh XD
soohanfeels
#7
Chapter 9: Chap nie gila sedih ah :') sweet pun ada. haih rasa mcm nak bunuh jea bapak Nayoung dgn Sungjae hanat tu -..- oops
soohanfeels
#8
Chapter 8: alahai sedihnya Chaejin koma 3 tahun :') moga cepat sedar x') kesian Sanghyuk sedih sobs, Nayoung pulak dijodohkan dgn Sungjae chot tu -..- aiyaa apakah nasib si Hyuk nie aiyoyo
soohanfeels
#9
Chapter 7: apak ah nie mst inspirasi dari cerita Juvana xD jinjja D A E B A K !!
soohanfeels
#10
Chapter 6: TENGOK TU TAE HAMPIR SPILL THE BEANS PASAL MA- makan... hahahaha