Genggam

Bunga Terakhir (Amboi Tajuk Klise Bebenor)
Please Subscribe to read the full chapter

Suasana di Plaza Gurney masih gamat dengan penonton yang sudahpun berada di perkarangan pentas. Rata-ratanya merupakan kaum cina yang ingin menonton persembahan dari artis-artis tempatan. Dan di dalam kemeriahan orang ramai, terselit pertemuan yang tak diduga diantara Namjoo dan budak-budak sekelasnya.

"Oh wait... Ni Namjoo kan?", soal Jisoo sambil menuding jarinya pada Namjoo yang berada di hadapan mereka berempat.

Lagenda mengatakan bahawa Jisoo, Seolhyun, Ricky dan Nayeon merupakan budak-budak 'elite' paling lit sekali kat sekolah. Mak bapak dorang banyak bagi dana kat sekolah. Kalau takdak dana tu, memang idok ler wujud private school tu. Satu lagi perkara yang menarik tentang mereka, mereka berempat ni memang memilih, lagi-lagi bab kawan. Sebab tu lah dorang banyak 'bolot kuasa' dalam kelas. Seolhyun jadi ketua kelas, Ricky penolong, Jisoo bendahari dan Nayeon AJK kelas. Budak-budak yang lain, habuk pun takde. Dengar cerita sebab cikgu kelas kena sogok dengan dorang. Tak tahu lah betul ke tidak, Wallahuaqlam~

"Memang dia pun. Tak heran lah dia jadi macam ni.", ejek Nayeon sambil tersenyum sinis.

Namjoo hanya mampu terdiam melihat mereka berempat mengejeknya. Dari zaman sekolah lagi dia dah biasa dengan perangai dorang ni.

"You tak pape ke?", soal Ricky yang masih memegang lengan Seolhyun.

Seolhyun mengerang kesakitan 'yang amat dasyat' di bahagian lutut kiri dan pergelangan kaki kanan. Namun, sewaktu dia melihat ke arah Namjoo yang ingin menolongnya, wajah Seolhyun bertukar menjadi marah lalu meluru ke arah Namjoo dan menampar pipi kanannya. "Aku dah lama nak buat macam ni kat kau! Kau tu banyak buat plan aku gagal!", jerit si Seolhyun dengan kuat.

Namjoo mengambil masa yang lama untuk melihat kembali mereka berempat di hadapan sambil memegang pipinya yang merah merona. Dia cuba untuk bertenang kerana dia tiada hak untuk melakukan kekerasan di waktu bekerja.

"Kau tau tak?! Sebab kau lah aku clash dengan Youngmin!", jerit Seolhyun dengan marahnya sambil menuding jari telunjuknya.

"Youngmin? Youngmin yang mana satu ni?", soal Namjoo yang keliru sebab ada 2 orang yang bernama Youngmin dekat sekolah. Sorang yang duduk kat KL dengan kembar dia, yang lagi sorang pulak bekas Geng Nak Yana.

"Lim Youngmin (AB6IX) lah bodoh!", caci Seolhyun lalu menarik kolar baju Namjoo ke hadapannya. Dengan renungan yang tajam dan genggamannya yang erat, dia menyambung kata-katanya, " Kau ni kan. Harap pandai je tapi perangai buruk, kau tahu tak?".

Tanpa disedari, perbuatan Seolhyun pada Namjoo telah meraih mata-mata para pengunjung yang berada di sekitar mereka. Disebabkan itu, Nayeon dan Jisoo menggelabah dan cuba menarik tangan Seolhyun.

"Dah dah la tu. Orang tengah tengok tu.", kata Jisoo yang cuba untuk meleraikan pergaduhan.

Nayeon juga menolong Jisoo dengan memegang lengan Seolhyun sambil berkata, "Orang tengah tengok kau ni weh~".

Dan ketika itu juga, Namjoo tersenyum sinis sambil memandang Seolhyun yang berada dihadapan kurang semeter darinya. Ni kalau kena COVID-19 lepas tu terbersin depan depan ni dijamin 1 mall

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Wonsik_Sai
Tapi takpa, Si Penaip dah up ff "Bunga Terakhir" Ni. Diharapkan hangpa yang menunggu lama ni tenang dan tarik nafas dalam-dalam ye. Nak hembus, jangan lupa petik bunga di taman. Lepas tu nak hembus, hembus lah. Hueheheh~ Trimas sebab membaca. (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
Ydvvfjkch #2
APINK Kim namjoo❤️❤️❤️
soohanfeels
#3
Chapter 13: thanks for updating authornim kesayangan aum haha XD
soohanfeels
#4
Chapter 13: hmm part cj wowshop tu paling sadis lah teman kabo -..- XD
soohanfeels
#5
Chapter 11: kesiannya Nayoung T.T dasar Yook Sungjae suami dayus !! bila kau nak taubat hah ?*pegang hammer mainan*
soohanfeels
#6
Chapter 10: memang kecoh weh kalau 2 member btob ada kat situ XD belum whole group lagi, campur dgn member apink lagi ? PERGHH bertambah riuh wehhh XD
soohanfeels
#7
Chapter 9: Chap nie gila sedih ah :') sweet pun ada. haih rasa mcm nak bunuh jea bapak Nayoung dgn Sungjae hanat tu -..- oops
soohanfeels
#8
Chapter 8: alahai sedihnya Chaejin koma 3 tahun :') moga cepat sedar x') kesian Sanghyuk sedih sobs, Nayoung pulak dijodohkan dgn Sungjae chot tu -..- aiyaa apakah nasib si Hyuk nie aiyoyo
soohanfeels
#9
Chapter 7: apak ah nie mst inspirasi dari cerita Juvana xD jinjja D A E B A K !!
soohanfeels
#10
Chapter 6: TENGOK TU TAE HAMPIR SPILL THE BEANS PASAL MA- makan... hahahaha