Halusinasi atau Kenyataan

Bunga Terakhir (Amboi Tajuk Klise Bebenor)
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah dua minggu Nayoung berada di kediaman milik Namjoo, dia tidak kekok dengan persekitaran rumah yang sederhana dan ringkas ini. Al maklum lah... Dah berpuluh kali dia datang sini, biashe die tuuu~ Di malam yang diterangi bulan penuh yang bercahaya terang menyinari kediaman Namjoo dan sekitar perumahan yang sama waktu dengannya, Nayoung merebahkan dirinya di atas sofa sambil menonton tv drama maghrib. Manakala Namjoo cuba menyediakan makan malam untuk mereka berdua. Wastern baqhangg. Makan Fish N' Chip ditambah salad dan air Milo... Lagi? Boleh lah.

Sewaktu Namjoo memasak ikan Dori yang dicelup tepung, telur bersama serbuk kerak kuning keemasan, tiba-tiba minyak merecik hawau lalu terkena lengan kanan Namjoo yang putih gebu itu. Jeles Si Penaip ni haa. Dia mengetap bibirnya sambil menahan kepedihan dan terus membasuh lengannya dengan air.

Nayoung yang menyedari Namjoo yang sedang membasuh lengannya lalu berlari kearah rakan baiknya dan memegang lengan Namjoo yang terkena percikan minyak. "Ni kena letak minyak gamat ni...".

"Eyyyyy~ Aku okay lah. Jangan risau.", jawab Namjoo sambil tersenyum untuk meredakan kegusaran Nayoung.

Nayoung menatap mata Namjoo dengan penuh rasa kelegaan. Dia tau Namjoo ni seketul biskut kental, atau dalam bahasa Zico nya 'Tough Cookie'. Senyuman mula terukir di wajah nan ayu Nayoung. Lalu mereka berhuhuhu di dapur sambil berasap di dapur....

Tiiiiiibe, kedengaran bunyi ketukan pintu yang kuat di ruang tamu membuatkan meteka berdua tertanya-tanya. Anak anjing sapalah yang mengganggu-gugat waktu maghribi ni.

Nayoung melepaskan tangan Namjoo lalu berkata, "Jap, aku pegi bukak pintu-".

"Takpe. Aku pegi bukak. Aku rasa macam tak sedap hati ja." Jawab Namjoo yang memegang pula lengan Nayoung.

Nayoung mempercayainya dan membiarkan Namjoo berjalan menuju ke arah pintu sementara dia kekal berada di dapur.

Dengan perlahan-lahan Namjoo membuka pintu, dia terlihat sosok lelaki yang tinggi lampai brpakaian baju kemeja yang comot dan tak terurus. Namjoo tergamam seketika, namun dia memberanikan diri untuk bertanaya. "Yook... Yook Sungjae?".

Sungjae yang separa mabuk itu mula bersuara dengan perlahan, "Nayoung ada kat sini tak?".

Melihat si lelaki yang menapak tangan kanannya ke dinding dan bersilang kaki bagaikan gangster Busan ini membuatkan Namjoo semaki meluat dengan Sungjae. Dia menjawab, "Dia takde. Asal kau ca-".

"MANA KIM NAYOUNG?!!", jerit Sungjae yang sudah mula hilang sabar.

"Aku kata TAKDE, TAKDE LAH! KAU NAK CARI DIA APA LAGI?! BINI KAU KAN?! CARILAH KAT RUMAH!", jerit Namjoo pula sambil menatap tajam ke mata Sungjae.

Sungjae mula kecewa lalu menjerit sambil mengusutkan lagi rambutnya yang dah kusut tu. Dia bagaikan hilang arah tapi dia masih dengan sifat panas barannya yang takkan berubah. Macam budak-budaklah budak ni...

Secara tidak sengaja, Nayoung menjatuhkan pengepit yang digunakan untuk mengalihkan ikan yang digoreng. Nayoung mulai panik dengan apa yang terjadi sekarang. Dah lah suami macam syaiton kat luar rumah Namjoo. Kalau Sungjae tau dia kat dalam rumah Namjoo, memang kena penampar sedas on the spot.

Dengar sahaja bunyi dari dalam rumah, Sungjae terus mengintai dari luar pintu rumah Namjoo lalu bertanya, "Bunyi apa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Wonsik_Sai
Tapi takpa, Si Penaip dah up ff "Bunga Terakhir" Ni. Diharapkan hangpa yang menunggu lama ni tenang dan tarik nafas dalam-dalam ye. Nak hembus, jangan lupa petik bunga di taman. Lepas tu nak hembus, hembus lah. Hueheheh~ Trimas sebab membaca. (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
Ydvvfjkch #2
APINK Kim namjoo❤️❤️❤️
soohanfeels
#3
Chapter 13: thanks for updating authornim kesayangan aum haha XD
soohanfeels
#4
Chapter 13: hmm part cj wowshop tu paling sadis lah teman kabo -..- XD
soohanfeels
#5
Chapter 11: kesiannya Nayoung T.T dasar Yook Sungjae suami dayus !! bila kau nak taubat hah ?*pegang hammer mainan*
soohanfeels
#6
Chapter 10: memang kecoh weh kalau 2 member btob ada kat situ XD belum whole group lagi, campur dgn member apink lagi ? PERGHH bertambah riuh wehhh XD
soohanfeels
#7
Chapter 9: Chap nie gila sedih ah :') sweet pun ada. haih rasa mcm nak bunuh jea bapak Nayoung dgn Sungjae hanat tu -..- oops
soohanfeels
#8
Chapter 8: alahai sedihnya Chaejin koma 3 tahun :') moga cepat sedar x') kesian Sanghyuk sedih sobs, Nayoung pulak dijodohkan dgn Sungjae chot tu -..- aiyaa apakah nasib si Hyuk nie aiyoyo
soohanfeels
#9
Chapter 7: apak ah nie mst inspirasi dari cerita Juvana xD jinjja D A E B A K !!
soohanfeels
#10
Chapter 6: TENGOK TU TAE HAMPIR SPILL THE BEANS PASAL MA- makan... hahahaha