Part 14

PSYCHOPATH : CHAPTER II 'MIND GAMES'
Please Subscribe to read the full chapter

Hyeri POV

Setelah melihat Hoseok yang seperti mayat hidup dalam keadaan ketakutan ,aku tak membuang masa berlari mendapatkannya. Hoseok terduduk di hadapan pintu dan dia tidak berhenti menangis sambil kedua belah tapak tangannya menutup kedua telinganya.

Hoseok sedar akan kehadiran aku dan dia terus memandang aku dalam keadaan cuba berhenti menangis tapi berakhir dengan tersedu-sedu.

‘’Hye-Hyeri..’’

Dia memanggil nama aku dengan suaranya yang menggeletar habis!

‘’woozi buka pintu palli!’’

‘’Nae!’’

Aku menyuruh woozi membuka pintu memandangkan aku amat risau keadaan Hoseok sekarang. Aku tidak tahu apa terjadi padanya dan sekarang aku tak mahu traumanya datang kembali. Woozi menurut arahan dan terus bertungkus lumus membuka pintu dengan kunci. Pintu akhirnya dibuka.

‘’Hoseok….jangan risau…ni Hyeri…kamu tak apa-apa kan?’’

Aku cuba menenangkan Hoseok sambil mengelap airmatanya yang masih mengalir. Hoseok tidak menjawab dan hanya menunduk. Aku cuba untuk membangunkan dia. Syukurlah dia tidak mengeraskan diri dan hanya ikut.

‘’woozi mari tolong…’’

Woozi turut membantu aku memapah Hoseok masuk ke dalam rumah. Aku perempuan mana mungkin mampu papah Hoseok seorang diri. Hoseok Nampak penat seperti memegang banyak beban. Woozi kemudian mendudukan Hoseok di atas sofa.

‘’terima kasih woozi’’

Aku memberi senyuman tipis dan kemudian memberi isyarat untuk dia pergi sebentar dari sini. Aku tahu dia tidak pandai bab memujuk orang tambahan aku juga dapat rasakan woozi ada benda lain perlu diuruskan.

Hal jungkook dan sohyun yang hilang…

Aku cuba duduk sebelah hoseok sambil menggosok belakang badannya.

‘’hoseok kau okay tak? Cuba tenangkan diri dan cerita kenapa tiba-tiba kau ada di sini dalam keadaan macam ni?’’

‘’hye-hyeri….’’

Hoseok dengan menggeletarnya memegang tangan aku.

‘’tolong…’’

‘’hoseok bagitahu aku sahaja kalau ada benda yang mengganggu kau-‘’

‘’tak hyeri bukan….’’

Hoseok memotong ayat aku dan menggenggam tangan aku semakin kuat.

‘’adik-beradik aku…’’

‘’adik-beradik? Ke-kenapa? Apa yang jadi? Diorang buat kau trauma? Atau ada apa-apa jadi-‘’

‘’diorang kena culik…’’

 

 

Jungkook POV

‘’jungkook tak guna kau! Apa kau fikir ha?! Lepaskan hyung!’’

Namjoon hyung tidak habis-habis meronta apabila tersedar dari pengsan dalam keadaan dia dan jin hyung di kurung dalam sebuah bilik yang sudah pun aku pasangkan kamera kawalan untuk memantau mereka.

Dia gelar aku tak guna? Hey hyung jungkook Cuma mahu kita kembali bersama dan menyedarkan kita semua bahawa melindungi antara satu sama lain itu penting. Tambahan pula ini demi sohyun.

Takkan hyung tak ingat jasa dia pada kita? Jasa di mana menyedarkan kita bahawa diri kita ini sebenarnya milik dia yang mutlak. Dia sahaja boleh memiliki kita memandangkan dia memberi perhatian yang banyak dan sepenuhnya pada kita sebelum ini.

Ada ke appa mahu berbuat begitu? Tidak sama sekali. Appa hanya tahu mementingkan kerjanya sehingga tidak sempat menyelamatkan omma. Bukan jungkook tidak tahu, orang yang meragut omma itu sebenarnya adalah dari kuncu musuh appa sendiri.

Ini semua salah appa kerana mempunyai musuh. Kalaulah appa tidak buat perbuatan terkutuk dahulu tidak mungkin appa akan ada ramai musuh sekarang.

Jadi cara ini sahaja jungkook mampu lakukan untuk menyedarkan hyung semua bahawa sohyun adalah pengganti omma dan jungkook yakin dia mampu melindungi kita dari segala musuh. Tapi sebelum tu jungkook perlu bawa Kwon Sohyun kembali. Sohyun yang sekarang bukan diri dia. Dia cuma dipengaruh oleh doktor tidak guna lagikan durjana itu. Dr.Byunhyung yang cuba rampas sohyun daripada kita.

Takpelah sekarang jungkook cuma mahu hyung semua sedar…jadi…

‘’hyung mari…’’

Aku mengajak yoongi hyung untuk keluar dari bilik kawalan dan menuju berjalan ke bilik Jin dan Namjoon hyung diletakkan.

Taehyung hyung juga muncul dengan membawa sebuah dulang yang ada sesuatu di atasnya. Aku membuka kunci pintu bilik tersebut dan membuka pintu bilik itu kasar.

Namjoon hyung sangat terkejut dengan kehadiran kami. Namun Jin hyung hanya mampu memandang seperti tidak bermaya.

‘’Lepaskan hyung!’’

Namjoon hyung cuba keluar dari bilik ini namun aku segera menolak hyung dengan kudrat aku yang jauh lebh kuat dari dia. Aku mengunci kedua tangan Namjoon hyung dan memandang yoongi hyung.

‘’yoongi hyung! Sekarang!’’

Yoongi hyung mengangguk dan tersenyum sinis. Dia mula mengambil sebotol ubat yang ada pada dulang yang taehyung hyung pegang dengan muka tanpa riak wajah.

Yoongi hyung kemudian mencucuk picagari pada ubat itu sebelum dengan pantasnya menusuk picagari itu pada lengan Namjoon hyung. Yoongi hyung melakukan perkara yang sama terhadap Jin hyung. Namjoon hyung kini menjerit keperitan dan kesakitan kesan ubat tersebut. Dia memegang kepalanya yang kian pening seperti ada pisau menusuknya.

Aku biarkan sahaja dia berkelakuan demikian sambil tersenyum sinis tidak kurang yoongi hyung yang turut tersenyum juga.

Jin hyung sudah seperti mayat tidak dapat bernafas dengan stabil. Aku tahu memang kesan ubat ini agak teruk namun hasilnya memberangsangkan.

‘’jungkook…adakah mereka okay?’’

Taehyung hyung bertanya dengan nada seperti kanak-kanak yang risau dan keliru. Aku cuba senyum manis di hadapan dia sambil mengusap kepala dia.

‘’mereka okay…hyung jangan risau…’’

Pipi taehyung hyung aku usap agar dia lebih tenang. Taehyung hyung tersenyum tipis. Ini bermakna dia percayakan aku. Aku kemudian berdiri tegak semula dan mula memandang yoongi hyung. Yoongi hyung mengangguk faham dan dia terus keluar.

Pintu ditutup. Tinggal lah aku, namjoon hyung, jin hyung dan taehyung hyung.

‘’hyung..’’

Aku memanggil taehyung hyung.

‘’mari tolong jungkook sedarkan mereka tentang kebenaran.’’

Taehyung hyung berkerut dahi tidak memahami apa yang cuba aku sampaikan.

‘’tak apa hyung. Mari jungkook ajar hyung caranya…’’

 

 

Woozi POV

Hyeri dan aku semestinya sangat terkejut bila hoseok memberitahu segalanya. Dia memberitahu bahawa semua adik-beradiknya telah diculik oleh seseorang. Satu lagi masalah bertambah. Sohyun hilang. Jungkook hilang dan kini adik-beradik Jeon?

What the hell is going on?

Hyeri sibuk masih menenangkan hoseok sehingga dia tertidur sedangkan aku mula menyiasat rakaman kamera keselamatan hospital jungkook yang diberi oleh hyuna. Dalam masa yang sama memeriksa cip komputar yang aku ambil dari komputar milik doktor Byunhyung. Aku sangat sangsi dengan dia. Serius aku cakap.

Aku pasang sekali cip itu dalam laptop aku. Tidak lama kemudian muncul beberapa file. Semuanya pasal kerja dia. Wait a minute. File apa ni? Macam file video. File itu diletakkan nama ‘xxx’ . aku tanpa ragu-ragu terus menekannya. Setelah menekannya, terkeluarlah beberapa isi video dalam tu. Kau rasa aku akan biar sahaja? Mestilah aku akan tonton.

Aku pun apa lagi mula membuka salah satu video. Tekan sahaja butang dan apabila video itu sudah sedia tertatap aku agak terkejut sedikit. Ini seperti rakaman kamera kawalan. Tapi dirumah? Kejap itu sohyun! Setelah lama aku perhatikan baru terlintas dalam otak fikira aku, Dr.byunhyung memasang kamera kawalan dalam rumah? Kenapa aku tak pernah tahu? Adakah hyeri tahu tetang hal ini.

Aku melihat sahaja pergerakan sohyun dalam rakaman tersebut. Dia tak buat apa sangat. Biasanya waktu pagi rumah dah ditinggalkan. Aku pun mempercepatkan pergerakan rakaman. Tapi tiada apa yang menarik. Sohyun balik dan terus kebiliknya.

Aku pun terus tengok video seterusnya. Benda yang sama. Rakaman di rumah itu juga Cuma pada hari lain. Sebabkan aku kebosanan aku mula membuat panggilan telefon dengan Sora. Apa salahnya aku nak bergayut sekejap.

‘’oppa?’’

‘’yes sora.’’

‘’kenapa call?’’

‘’ahh takdelah..oppa bosan…’’

‘’aishh gedik…macam tak jumpa setahun’’

‘’hahahahhaha jahat ehh mulut sora….sora…omma dengan appa sora marah tak hari ni?’’

‘’emm…mereka marah, mereka kata lepasni tak boleh jumpa oppa dahh…’’

‘’alah kejamnya….’’

‘’alaaa oppa tak payah risau…dekat sekolah kita jumpa kan?’’

‘’buat apa nak risau, ni woozi, siapa je boleh haling oppa jumpa sora…’’

‘’eiiii gedik! Oppa dah makan?’’

‘’dah~ kamu jangan- chakaman!’’

Sedang-sedang aku berborak dengan sora, tiba-tiba aku terpersan sesuatu pada rakaman video tersebut. Terus terbantut perbualan aku dengan sora.

‘’o..ppa?’’

Mata aku membulat melihat rakaman itu.

Dalam rakaman tersebut, sohyun dilempang kuat seseorang..dan dia ialah dr.byunhyung!

‘’oppa?’’

Aku baru teringat yang aku masih membuat panggilan dengan sora.

‘’sora…oppa ada hal kejap, nanti kita sambung borak lagi ya?’’

‘’nae oppa…jagaa diri.’’

‘’nae..’’

Tuutt tuttt.

Panggilan terus dimatikan.

Aku dah agak semua ni! Nampaknya mem

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shahirah2 #1
Chapter 15: Update soon , i can't wait. This story is really great and full of thrill.
Rubybeauty1982
#2
English?
Frisur #3
Chapter 15: Update soon
aquariusxpisces
#4
Chapter 15: waaaahhh authornim!!! rindu sgt dgn ff ni huhuhu TT

nasub baik woozi dgn hyeri dah tahu yang dr. byunghyun tu jahat!!! hahahahah
SehuNKai98
#5
Chapter 15: Update soon authornim!!
amnauna
#6
Chapter 14: daebak !! fighting authornim ~ update soon tauuu tauu tauu haha
bigbangtanboys
#7
Chapter 14: Tak pe kak.Sye tunggu akk ToT...rindu akk...ToT...tak tau laa klo akk igt kar sye lagi ToT....
#peminatsetiaakk
#lols
#byebye
khaisara #8
Chapter 14: ok fighting ~#setiamenunggu
Syahiran_Hazira #9
Chapter 14: Jgn ckp cerita ni tak akan diupdate ok m(TuT)m
izaniey #10
Chapter 14: Ala... mana ada merapu. Update la :(
Xpelah, sy baca kat wattpad awk.