Part 13

PSYCHOPATH : CHAPTER II 'MIND GAMES'
Please Subscribe to read the full chapter

 

Taehyung POV

Aku hanya menggenggamkan tangan melihat Sohyun diperlakukan begitu. Sejujurnya aku memang taknak dia diperlakukan macam tu tapi itu demi kebaikan dia. kalau tidak dia tidak akan sedar dan selamanya fikiran dia diracuni lelaki yang merawat dia katanya, byunhyung.

Jungkook kata lelaki itu sudah meracuni fikiran sohyun sehingga mengubah diri sohyun yang sebenar. Jadi disebabkan kami mahu dia yang dahulu, Jungkook sudah menyatakan apa yang perlu dilakukan.

Dia terkejut bila dapat tahu hidangan di atas meja ini bukan sebarang hidangan tetapi daging manusia. Tapi itu kan makanan kegemaran dia, kenapa dia mempersoalkan pula? Lagipun dalam masa kita membunuh manusia untuk melindungi antara satu sama lain, kita juga dapat mengurangkan pembaziran pembelajaan makanan.

Daging manusia lebih sedap berbanding daging haiwan. Pertama kali mencubanya memang satu benda yang menakutkan tapi ia akan menyebabkan kita ketagih dengan cepat sebab rasanya yang sedap dan luar biasa.

Dan tiba-tiba Jungkook membisik sesuatu di telinganya.

‘’beri dia makan...’’

Ya tiba masa beri jimin makan.

Kami terpaksa mengikat jimin dan membiarkan dia melihat kami menjamu selera dahulu kerana dia perlu dihukum. Setelah yoongi hyung menyelamatkan dia dengan memusnahkan manusia yang pernah sakiti dia, boleh pula dia tidak reti bersyukur.

Tapi kenapa pula tiba-tiba sohyun yang kena beri dia makan. Tak boleh tanya. Ini semua rancangan Jungkook jadi benda baik jangan disoal banyak-banyak.

Tiba-tiba yoongi hyung minum segelas air dan terus menarik lengan aku.

‘’kita kena pergi.’’

Aku jadi tertanya-tanya kenapa tiba-tiba kami berdua kena pergi. Mesti rancangan ini dirancang yoongi dan jungkook tanpa pengetahuan aku. arghhh tak boleh. Aku rasa nak tanya juga.

Setelah berada jauh sedikit dari mereka bertiga aku memberhentikan langkah dan menarik bahu yoongi hyung.

‘’hyung...wae geurae?’’

Nada suara aku sangat serius kerana aku mahu tahu apa yang mereka rancang untuk lakukan pada sohyun. Aku Cuma takut rancangan mereka keterlaluan walaupun tadi sudah dikira keterlaluan tapi aku Cuma risau akan sohyun.

Aku taknak dia rasa takut dan sedih. Aku Cuma mahu dia melihat dari sudut lain dimana kami Cuma nak dia yang dahulu dan kami nak melindungi dia.

 

 

Sohyun POV

Tinggal aku, Jungkook dan Jimin dan suasana menjadi semakin menakutkan. Jungkook menghadapkan kerusi aku dengan kerusi Jimin supaya kami saling pandang antara satu sama lain.

Dan tiba-tiba aku terasa sesuatu benda yang agak sejuk diletakkan di leher aku. ia adalah sebilah pisau kecil. Jungkook duduk di sebuah kerusi berhampiran dengan tepi aku dan meletakkan pisau yang dia pegang di leher aku.

Semestinya aku menggeletar habis mengetahui nyawa aku akan tamat sebentar lagi kalau aku tidak ikut apa yang dia suruh. Aku tidak boleh mati sia-sia begini. Aku tidak mahu byunhyung rasa sedih.

Jikalau dia terlalu risau kerana aku balik lewat bagaimana pula kalau dia tahu aku mati?

Aku mengambil pinggan yang sudah diisi dengan daging seperti yang diarahkan jungkook. Perlahan–lahan aku mencucuk seketul daging kecil dengan menggunakan garfu dan menghulurkannya dengan berani di hadapan mulut jimin.

Tangan aku kelihatan jelas menggeletar kerana terlalu takut.

‘’suruh dia buka mulut.’’

Jungkook membisik di telinga aku dan menyebabkan air mata aku semakin mengalir.

‘’jj-ji-jimin..’’

‘’senyum.’’

Kali ini jungkook menyuruh aku senyum sekali. Aku cuba sedaya upaya untuk mengukir senyuman di bibir aku. kata-kata aku masih tersekat-sekat kerana masih teresak-esak menangis.

‘’ji-jimin...makan?’’

Aku dengan ikhlas senyum pada jimin kerana aku memang betul-betul kesiankan dia dalam masa yang sama walaupun aku sedang ketakutan dipaksa melakukan perkara ini.

Jimin tidak berkata apa-apa dan terus membuka mulutnya dan makan. Air mata dia juga mengalir tiba-tiba.Jimin seperti tahu apa yang dia perlu buat iaitu kunyah dan menelan makanan tersebut atau dia akan dipaksa seperti aku.

Aku meneruskan untuk menyuap jimin sehingga hampir separuh ketul daging di atas pinggan itu habis diberi keapda jimin.

‘’dah letak pinggan tu...’’

Jungkook mengarahkan aku meletak pinggan itu di atas meja yang bermakna berhenti memberi jimin makan. Dia mengalihkan pisau itu dari leher aku dan secara tiba-tiba terus memeluk aku.

Aku pula semakin banyak mengeluarkan air mata. Kenapa tiba-tiba dia peluk aku? dia mengusap belakang aku dan seolah-olah cuba menenagkan aku setelah apa yang dia dah buat pada aku.

Aku tak faham dengan kau jungkook! Kau hampir bunuh aku dan sekarang kau cuba menenangkan aku?

‘’aku minta maaf sohyun...’’

Dan tiba-tiba minta maaf pula?

Badan aku masih menggigil tapi aku pelik dengan diri aku sendiri. Ya aku terlalu takut dengan jungkook walaupun hanya pandangan matanya tapi sekarang dia sedang peluk aku, dan kenapa aku tidak menolaknya?

Mungkin aku terlalu takut untuk menolaknya dan aku juga terasa diri aku terlalu lemah untuk bergerak sekarang dan yang mampu aku buat hanya terus menggigil dan mengalirkan air mata.

‘’aku minta maaf buat kau takut. Aku tak bermaksud nak buat semua tu...just, this is not you. tolong balik sohyun... dan terima aku untuk lindungi kau...’’

What the heck yang dia katakan sekarang ni? otak aku dah bertambah pening dan serabut dengan kata-kata dia.

Apa pula maksud dia aku bukan aku? ini adalah diri aku? atau dia maksudkan aku yang dahulu? Yang zalim tu? Tak dan tidak akan! Aku tidak akan kembali menjadi dir aku yang lama! Tu bukan aku! tu hanya permainan fikiran aku yang terlalu mengikut perasaan.

Dengan keadaan aku masih dipeluknya, dia mengalihkan pandangan mukanya pada jimin.

‘’hyung tengok...it’s not that hard...kitorang cuba lindungi antara satu sama lain. We didn’t meant to hurt hyung but look at hyung, tak hargai dan cuba menganggap buruk apa yang kitorang buat...’’

Jungkook sampaikan benda yang sama apa yang dia sampaikan pada aku.

Setelah lama aku perasan, taehyung, yoongi dan jungkook...ni bukan diri mereka. Mereka bukan datang untuk bunuh aku tapi benda yang aku keliru, mereka datang untuk lindungi aku dan lindungi adik-beradik mereka. Ya lindungi antara satu sama lain.

Tapi tu tak bermaksud dia mahu diri aku yang dahulu. Tak masuk akal. Apa yang dia mahukan dari aku sebenarnya selain dari mengharapkan dia untuk lindungi aku?

 

 

Hyeri POV

‘’kamu semua pergi mana?!’’

Nada byunhyung seperti marah dan seriu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
shahirah2 #1
Chapter 15: Update soon , i can't wait. This story is really great and full of thrill.
Rubybeauty1982
#2
English?
Frisur #3
Chapter 15: Update soon
aquariusxpisces
#4
Chapter 15: waaaahhh authornim!!! rindu sgt dgn ff ni huhuhu TT

nasub baik woozi dgn hyeri dah tahu yang dr. byunghyun tu jahat!!! hahahahah
SehuNKai98
#5
Chapter 15: Update soon authornim!!
amnauna
#6
Chapter 14: daebak !! fighting authornim ~ update soon tauuu tauu tauu haha
bigbangtanboys
#7
Chapter 14: Tak pe kak.Sye tunggu akk ToT...rindu akk...ToT...tak tau laa klo akk igt kar sye lagi ToT....
#peminatsetiaakk
#lols
#byebye
khaisara #8
Chapter 14: ok fighting ~#setiamenunggu
Syahiran_Hazira #9
Chapter 14: Jgn ckp cerita ni tak akan diupdate ok m(TuT)m
izaniey #10
Chapter 14: Ala... mana ada merapu. Update la :(
Xpelah, sy baca kat wattpad awk.