chapter fifthteen

My Wacky Deskmate
Please Subscribe to read the full chapter

“Perut kau ni ada peti sejuk ke? Semua makanan kau nak sumbat,”Soo Ah berdiri tegak disebelah Semi yang sedang melahap dengan gelojohnya.

“Soo Ah..,”Semi menelan makanan yang dikunyah dan mengecilkan anak matanya. “Kau pernah..Luahkan perasaan pada perempuan?,”soal Semi dengan suara yang begitu perlahan,mahu wujudkan suasana suspen gitu.

“..Tak,”jawabnya dengan ringkas.

“Tch,apa aku harapkan daripada jawapan kau? Kau gay,”Semi menjulingkan mata keatas. “Kawan kepada kawan aku…Dia terima luahan dari budak lelaki yang pelik..Yang duduk sebelah dia..Dan..

“Jadi kau terima tak?”

“Aku be-Hei!Aku cakap bukan aku,aku cakap kawan kepada kawan aku!,”Semi mendengus manakala Soo Ah ketawa terkekek-kekek.

“Cinta tidak mengenal kepelikkan seseorang,wahai kakakku yang hodoh,”terus Soo Ah melarikan diri sebelum kepalanya dibaling dengan sandal milik Semi.

“Uish..Takkan mamat tu betul-betul suka kat aku..”

“Awaklah…Orang yang saya suka tu”

Semi terkebil-kebil dengan pipinya merah menyala. Dia menampar wajahnya beberapa kali. “Ini tidak boleh jadi!,”dia berdiri bangun daripada kerusi dan menghela nafas panjang. Dia berjalan keluar daripada halaman rumah dan bersiul-siul.

“Tapikan..Aku suka dia jugak ke..Kenapa aku berdebar aja,”Semi menahan senyumannya. Adakah ini bermakna dia juga menyukai Oh Sehun?. Dia ketawa kecil.

Tap..Tap..

Semi menghentikan langkah dan berhenti daripada bermonolog. Anak matanya bergetaran. Dia dapat dengar bunyi tapak kaki dari belakang. Seolah-olah ada seseorang sedang mengikutinya. Semi mempercepatkan langkah dengan mulutnya ditekup. Dia menuju ke selekoh berdekatan dengan taman.

Apabila dia menoleh kebelakang tiada sesiapa. Dia menyeka peluh di dahi dan menghembuskan nafas lega yang kasar. Dia berpaling ke hadapan dan seseorang berjaket hitam lusuh dengan wajah yang tersembunyi berdiri dihadapannya.

Mata Semi dijegil,dia terus menggerakkan kaki berlari dengan sekuat hatinya tanpa berpaling ke belakang. Adakah ini orang yang sama,orang yang dia rasakan mengikutinya dari belakang sejak dulu?. Tiba-tiba dia tersungkur dan mengerang kesakitan. Dia berpaling ke belakang. Orang itu mula mendekatinya dengan langkah yang perlahan.

“Jangan dekat!,”jerit Semi dengan ketakutan.

Entah dari arah mana,seorang lelaki berhood muncul dan menendang lelaki aneh tersebut sehingga jatuh tersungkur diatas lantai. Lelaki itu membalas sebuah tumbukkan tepat pada perut lelaki yang berhood sebelum melarikan diri.

Semi yang menyaksikannya terkelu lidah. Lelaki itu menerpa kearah Semi dan membuka hoodnya. Lelaki itu ialah Park Chanyeol. Park Chanyeol yang membuatkan lelaki aneh itu perg

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
guys,please give me feedback,do not be a silent reader,please

Comments

You must be logged in to comment
yunieyoseob #1
Chapter 16: Update soon!!!
whatever_la #2
Chapter 2: update please........jeball ff ni mmg seriously best
syxfxqxh #3
Chapter 16: Sambung please~~~~~ ff ni best sangat
aquariusxpisces
#4
Chapter 16: aiyoooo rinduu ff ni~~~
April1699
#5
Chapter 16: Aisehmenn hahahaha gilalah Semi!
rp_pcy
#6
Chapter 16: update la lagi cik blackrabbit
MongTaehyungg #7
Chapter 16: Sukanyaaaaa best gilaaaad
AinUmairah #8
Chapter 16: Bestnyee..update lagi..
AsyiA_MiZuki
#9
Chapter 15: ppali update author-nim