Sebenarnya..

You're Mine 2

    Minji memaut pergelangan tangan Ajushi yang sedang lena di atas katil pesakit. Sudah empat jam dia berada di situ menunggu Ajushi bangun. Hari pun sudah malam. Kata Doktor, Ajushi tidak apa-apa. Ajushi cuma penat dan tidak cukup rehat sahaja. Mujur Ajushi tidak apa-apa. Risau benar dia dengan Ajushi. 

" Miss? Mari kita balik. " Kata Butler Kang sebaik sahaja muncul dalam bilik tersebut.

" Tak apalah. Saya nak teman Ajushi. " Minji menjawab.

" Miss..Biarlah Ajushi berehat di sini. Lagipun Miss mesti penat. Baju pun tak tukar. Makan pun tak lagi. Tak apa..Saya ada suruhkan orang jagakan Ajushi. Nanti kalau Ajushi dah bangun, Kita pergi sini balik. "  Pujuk Butler Kang. Minji melihat wajah Butler Kang yang sudah berkerut tersebut. Betul juga cakap Butler Knag ini. Dia perlukan rehat. Mindanya juga perlukan rehat sebelum dia berterus terang dengan L. Tapi Ajushi..Dia tak mahu tinggalkan Ajushi. Dia takut akan kehilangan Ajushi setelah kematian bapanya. 

" Takpe. Saya temankan Ajushi. Lagipun saya boleh rehat dekat sini. "  Kata Minji. Butler Kang hanya mengangguk. Kalau Bossnya dah buat keputusan,dia hanya mengikut sahaja. Kesian pula dia lihat anak muda ini. 

" Saya temankan Miss ye.. "

" No. Its Okay. Butler Kang pergilah balik. Saya okay dekat sini. Nanti kalau ada apa-apa saya call la."  Minji bangun dari kerusi kemudian mendekati Butler Kang.

" Tapi miss..Dato kata.. "

" Butler Kang. Saya berhak membuat keputusan. Butler Kang pergi balik. Tidur. Jangan risau la. Kan bodyguard-bodyguard saya dekat luar tu. Tak akan ada apa-apa la. Lagipun saya dah besar. Pandai jaga diri."  Badan Butler Kang ditolak sehingga ke luar bilik. 

" Miss.."

" Go! "  Arah Minji. Butler Kang hanya mengangguk lemah. Minji menutup kembali pintu tersebut setelah memastikan kelibatan Buteler Kang sudah hilang dari matanya. Minji melangkah lemah ke sofa yang disediakan dalam bilik tersebut dan merehatkan dirinya. Tiba-tiba dia teringat akan telefonnya. Pantas dia keluarkan telefonnya dari beg tangannya.

25 Missed call From Myung Koo

4 Message From Boss Myung Koo

Minji berkerut dahinya.

Myung Koo? Sape Myung Koo? Aaaa..Dia lupa nak tukar nama. Sepatutnya Myung Soo. Aigoo..

" Banyaknya dia call. "

Minji membuka message yang dihantar oleh L tersebut.

Myung Koo: Weyh.Jumpa dekat Hotel Renaissance skrg. Teman aku makan.

Myung Koo: Weyh. kau kat mana.

Myung Koo: Mana Kau?! Aku potong gaji kau nanti

Myung Koo: EXPLAIN TO ME! ASAP! 

Minji mengeluh. Haih. Ptutlah boleh terjumpa dia dekat Hotel tadi. Hmm..Nampaknya L sudah tahu rahsianya. Agak-agak L marah tak? L nak berhentikan dia kerja tak? Lagip[un dah dua bulan lebih. Jadi beberapa hari cukup sudah 3 bulan..Ahh esok-esok baru fikir. Sekarang ini tidur. Tidur itu lebih penting.

Telefonnya kembali diletakkan di dalam beg. Kasut tinggi dibuka. Sakit kakinya pakai. Dia baring di atas sofa dan menutup kakinya yang terdedah dengan coat. Sejuk.

~~~~~~~~~~~~~~

L merenung ke luar tingkap. Memikir akan sesuatu. Sesuatu yang susah untuk dia ungkapkan. Tersangat susah. Susah untuk dia membuat pilihan. 

Bubur apa yang dia nak makan pagi ini?hmm..

" Hyung! Nak makan apa nii! Bubur Mcd ke Bubur KFC ni?! "   Marah Jimin. Menunggu L buat keputusan ni membuatkan dia rasa macam nak cekik-cekik L ni. Pagi-pagi dah call suruh datang rumah semata-mata nak suruh dia belikan bubur. Tapi bila ditanya nak bubur apa. Dia cuma kata bagi dia masa untuk fikir.

" Ala..Bubur KFC la.. "

" Betul ni? "

" Tak naklah.. Bubur McD la.."

" Eii..cakap betul-batul laa! "

L memaling kepalanya kepada Jimin sambil membuat muka tidak bersalah. 

" Apasal ni? "  Kata Onew sebaik sahaja muncul di dalam bilik L bersama Jin dan V.

" Ni haa L Hyung ni. Suruh beli bubur tapi dia tak tau nak pilih bubur Mcd ke KFC."  Ngadu Jimin pada Onew.

"  Kau beli je dua-dua "  Cadang Jin lalu menghempas badannya di atas katil sebelah Onew.

" Beli jela. Tak payah tanya L Hyung. Dia memang macam ni dari dulu. "  Kata V pula. L mencebik. Perli la tu.

" Tak payah. Aku ada bawakkan bubur untuk kau. Aku tau kau kalau stress mesti makan bubur pagi-pagi. Apa bendalah makan bubur time stress. Siapa la ajar kau ni.."  Balas Onew. Jin dan V tersengih lalu menunjukkan ibu jari kepada Onew. Onew Hyung Jangg!! Semua benda dia tahu.

" Gomawo Onew Hyung! "  Kata Jimin sebelum memeluk Onew yang sedang berbaring di atas katil bersama Jin. Terjerit-jerit Onew meminta dilepaskan. 

" Hyung stress? sebab apa? "  Tanya v yang duduk di hujung penjuru katil. L yang sedang berdiri itu memaling mukanya ke arah V kemudian menjungkit bahunya. " Entah! " 

 Heol! Dah tu macam mana Hyung boleh stress? Pelik-pelik je la Hyung ni.." Kata V lalu digelengkan kepala. Tak faham dia dengan perangai pelik L ni.

" Pasal Minji an? alaahh kau ni. Jangan stress la. Dia tipu bukan sebab suka-suka. Nanti dia bagitau la.. "  Jelas Onew dan membuatkan V,Jin dan Jimin terkejut. L Hyung dah tahu?

" Hyung dah tahu?"

" Yela la..Mana Minji Unnie. Tak nampak pun.."

" Rahsia dah terbongkar. Jeng jeng jeng. "

Mata L membulat. " Mwoya.. Kau bertiga pun dah tahu?" Onew ,V, Jin dan Jimin mengangguk.

" Aku orang terakhir dapat tahu la ni?" Tanya L.

Mereka berempat mengangguk sekali lagi. Mulut L sudah terkumat-kamit. Menyumpah seranah Minji.

" Eiii! Tepi-tepi! Katil Aku ni! "  Marah L sambil menolak badan-badan empat jejaka tersebut dari katil kesayangannya. Tak guna punya kawan. Bukannya nak bagitahu aku.

~~~~~~~~~~~~~~

" Miss? Miss? Bangun Miss.."  Butler kang mengejut Minji yang masih lena di atas sofa walaupun hari sudah berginjak ke tengah hari. Minji tersedar lalu membetulkan posisinya dari baring ke duduk. Lama Minji duduk dan termenung. Mungkin masih mamai lagi?

" Minji..pergilah balik. Kamu mesti penat. "  Kata Ajushi yang sedang bersandar pada katil pesakit tersebut. Minji menoleh kepalanya kepada Ajushi lalu mendekati Ajushi.

" Ajushi dah okay? "  Soal Minji dan dibalaskan dengan anggukan daripada Ajushi. " Ajushi ni..Lain kali rehat la secukupnya. Ajushi tu dah tua. Kena banyak rehat.Kalau Ajushi ni orang muda tak apa la juga. Ajushi buat Minji risau tau tak. Dah la tiba-tiba pengsan. Naseb baik Butler Kang nampak. Kalau tak,haa..Lagi susah nanti. "  Marah Minji. Ajushi hanya tersengih-sengih mengaru kepalanya. Sudah lama tidak kena membebel dengan Minji.

" Baiklah Doktor Minji. " Kata Ajushi dengan muka bersalah. Maklumla dia terlampau excited bila berada Di KOrea. Pagi hingga malam dia berjalan sahaja. Kalau boleh semua tempat dia nak lawat.

" Dah pukul berapa ni? " Tanya Minji.

Pukul 2 "  Balas Butler Kang. Membulat mata Minji. Lamanya dia tidur.

" Lamanya saya tidur..Kenapa kejutkan? "

" Minji nampak penat sangat. Ajushi tak sanggup nak kejutkan. Minji pergilah balik. Ajushi dah okay dah. " Kata Ajushi. Kesian dia melihat Minji. Sudahlah penat bekerja lepas tu temankan dia di hospital ini. Baik sungguh Minji ni.

" Nanti ajushi keseorangan macam mana? "  Kata Minji yang masih tidak rela tinggalkan Ajushi.

" Ajushi dah besar la Minji. Don't worry. Lagipun banyak nurse cantik-cantik dekat sini. Mereka akan jaga Ajushi. Sambil tu boleh Ajushi berkenalan dengan mereka. Huhu. " Kata Ajushi dengan sengihan mengatal. Lengan Ajushi dicubit perlahan oleh Minji. Dah tua pun tak sedar diri.

" Kalau macam tu, Minji balik dululah. Nanti Minji datang balik. "

" Eh tak payah. Esok ni Ajushi dah boleh keluar. Nanti kita jumpa dekat luar. "

" Yela..Jaga diri elok-elok "

~~~~~~~~~~~~~~

 

  

L memandang Minji yang duduk di hadapannya. Terkejut dengan kehadiran Minji di rumahnya.Mana taknya sudah dua hari Minji tidak datang rumahnya sejak mereka bertemu di Hotel tersebut. L fikir Minji sudah larikan diri kerana rahsianya sudah terbongkar tetapi datang juga ke rumahnya dan Minji juga membawa seorang lelaki tua dan seorang lelaki dalam lingkungan 30-an yang berdiri di sebelahnya.

Minji menarik nafas yang panjang. Kini sudah tiba masanya untuk memberitahu segalanya. Minji berdehem beberapa kali sebelum memulakan pembicaraan.

" Saya rasa Encik Myung Soo sudah tahu perkara sebenar. Saya CEO SHO, Oh Min ji.  Encik dah tahukan siapa saya. So faham-fahamla ya.saya malas nak cakap banyak. This is My Butler, Kang Dong Shik and my lawyer, Kim Yong Gi. "  Kata Minji sambil memperkenalkan Butler Kang dan Peguamnya dengan L. L hanya mendiamkan diri. Masih merenung Minji. Dari permerhatian yang dia dapat lihat, Minji yang berada di hadapannya bukanlah Minji yang dia kenal. Minji yang berada di hadapannya sungguh berbeza dengan yang dia kenali.

Minji yang berada di hadapannya sungguh cantik sekali dengan bajunya yang bergaun,rambut keperangan dilepaskan, kasut bertumit tinggi dan cermin mata hitamnya. Memang gaya anak orang kaya. Cara percakapan pun berbeza. Tiada lagi panggilan Boss.

Butler Kang yang tiba-tiba batuk itu membuatkan L tersedar dari merenung Minji.

" Maafkan Kami sebab tak bagitahu Encik Kim Myung Soo perkara sebenar. Kami takut Encik tidak benarkan Miss jadi Maid Encik jikalau Encik tahu perkara sebenar. Disebabkan itu kami terpaksa rahsiakan nya. Kami buat semua ini ada sebab. Ini semua atas sebab wasiat Dato' Oh. " Kata Butler Kang sebaik sahaja Minji memberi izin untuk bercakap. Peguam Kim mula mengeluarkan satu file di mana adanya wasiat tersebut dan dihulurkan kepada L.

" Ini adalah wasiat Dato Oh Se Ho 2 bulan sebelum kematiannya. Jikalau anaknya tidak mahu lakukan apa yang tertera dalam wasiat ini, serta merta harta yang dimiliki terjatuh ke dalam tangan Encik. Dan sekali Miss Oh sudah buat keputusan untuk melaksanakan syarat wasiat ini, ia tidak boleh berpatah balik. "  Kata Peguam Kim pula. L sudah terpinga-pinga. Tidak faham apa yang disebutkan oleh peguam Kim.

" Wait. Apa kena mengena wasiat ni dengan saya? And who's Oh Se Ho? "  Tanya L. Setahunya, dia tidak kenal pun sesiapa yang bernama Oh Se Ho. 

" Saya rasa lebih baik Encik tanya Bapa Encik untuk lebih lanjut."  Balas Butler Kang bagi memudahkan pembicaraan tersebut. Minji hanya mendiamkan diri sahaja. Biarlah Butler Kang dan Peguamnya yang menguruskan.

Encik boleh baca wasiat ini. "  Kata Peguam Kim yang melihat L seperti nak tak nak sahaja membuka file yang dipegang. L memandang Minji sekilas sebelum membuka file tersebut. Satu persatu kertas di tarik keluar dan akhirnya ternampak syarat wasiat tersebut.

Dengan ini saya Oh Se Ho bersumpah untuk mewasiatkan harta yang saya miliki kepada anak saya iaitu

Oh Min Ji

Dengan syarat :

1. Menjadi maid di rumah anak kepada keluarga Kim iaitu Kim Myung Soo selama tiga bulan.

2. Berkah...

 

Mata L terhenti pada syarat kedua. Kemudian Minji di hadapannya dipandang.

Cermin mata hitam dibuka. " 3 bulan je. So lagi 5 hari lagi sudah cukup 3 bulan. So saya harap Encik beri kerjasama."  Kata Minji. Kakinya disilangkan.

Dahi L berkerut. " Maksud kau? "

Minji mengeluh perlahan. " Dekat situ kan ada satu syarat je. Dan syarat itu ialah jadi maid selama 3 bulan. Dan lepas 5 hari ni, maknanya saya dah cukup jadi maid 3 bulan. Dan juga lepas ni kita takkan berjumpa lagi. Faham? "  Jelas Minji. Tetapi L masih pandang tidak puas hati.

Miss Oh, Dekat wasiat tu ada.."  Kata Peguam Kim dipotong oleh Minji. " satu syarat je kan? " 

Minji merenung tajam pada Peguam Kim.Peguam Kim terdiam. Sebenarnya dia masih tidak puas hati pasal wasiat ni. Walaupun perkara ini sudah lepas tapi dia masih tidak puas hati. Dia tahu Peguam Kim tidak bersalah dan yang salahnya Bapanya sebab buat wasiat ni merepek. Tapi bapanya sudah tiada,siapa yang suruh Peguam Kim memberitahu tentang wasiat ini. Kan dah kena.

Peguam Kim menunduk mukanya. Tidak berani bertentang mata dengan Minji. Takut Minji mengamuk seperti hari itu. Mahunya terkeluar jantungnya. Nampak je comel tapi..perghh.. Macam harimau. Sekali dia terkam,memang boleh mati.  

" Aik. tapi.."  L berhenti dari berkata-kata. Wasiat dibaca sekali lagi dan kemudian memandang Minji. L mula berfikir sesuatu. Melihat air muka Minji betul-betul yakin yang wasiat tersebut ada satu sahaja syarat membuatkan dia tersengih. Jadi maknanya Minji tak tahu tentang kewujudan syarat kedua. Dan syarat kedua tersebut paling penting. Minji...siaplah kau..

" Kalau tak ada apa-apa lagi, saya balik dulu. "  Minji bangun dari kerusi yang dia duduk.. L mengangguk sebelum mengiringi mereka bertiga hingga ke pintu hadapan. L menarik tangan Minji dari berjalan membelakanginya. Dan membiarkan Butler Kang dan Peguam Kim berjalan tanpa melihat belakang.

" Apa ni?!" Marah Minji. L kemudian menarik Minji ke dalam pelukan.

" Saja. " Jawab L dengan selamba. Minji terkedu dengan tindakan L. Tiba-tiba je L peluk dia ni?

" Rindu aku dekat kau. " Kata L. Minji meronta meminta dilepaskan.Tetapi makin erat L memeluknya.

" Dua hari kau tak ada,boleh jadi gila aku. "  Minji tersentak.

" Lepas lah! " Kata Minji lalu meleraikan pelukan tersebut. L dihadapannya dijeling.

" You will be mine soon! " Kata L. Mata Minji membulat. L ni dah gila ke?! Ke dia saja-saja nak mempermainkan dia?

" Jangan jadi gila la! " Minji meninggalkan L di hadapan rumahnya bersendirian. Malas mahu layan L. 

~~~~~~~~~~~~~~~~

" Minji! "

Minji yang sedang berbincang dengan pekerjanya berhenti. Matanya memandang satu susuk tubuh lelaki yang sedang berdiri di pintu pejabatnya. Tersengih-sengih lelaki memandangnya. Pekerja tersebut terus meminta mengundurkan diri dan Minji hanya membiarkan sahaja. Tiba-tiba dua orang security memasuki biliknya sambil termengah-mengah.

" Maafkan kami,Miss. Kami sudah cuba halang dia masuk tanpa izin tapi dia masuk juga!" Kata salah seorang security tersebut. Dahi Minji berkerut. Mana Butler Kang? Kenapa Butler Kang tak halang?Mungkin dia keluar kot.

" Its okay. " Balas Minji lalu dua orang security tersebut meninggalkan Minji dan lelaki tersebut di dalam bilik tersebut. Minji menutup file yang berada di hadapannya. " Awak nak apa? " 

" Long time no see,Oh Min Ji. Tak rindu saya ke? " Kata Lelaki itu. Melihat dia tersenyum membuatkan Minji terkedu. Sudah lama Minji tidak lihat senyuman itu. Senyuman yang membawakan dia kegembiraan. Satu kegembiraan yang tidak dapat ia ucapkan. 

" Jong Hyun.." Perlahan nada Minji memanggil nama itu. 

 

- Bersambung -

 


 

A/N : Hoho syarat apakah yang kedua tu? Kenapala Minji boleh tak tau? Tula Minji lain kali bace betul-betul. And siapa Jong Hyun? Huhuhu.

 

Comment&subs

 

Abaikan typo! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sitiazilataemin88
Gomawo Junghana_btobap sebab upvote ff ni! Gomawo!

Comments

You must be logged in to comment
amani123
#1
Chapter 22: author please sambung cerita ni cerita ni best sangat sangat author huhuhuhuhu author TT_TT
amani123
#2
Chapter 21: Author huhuhuhuh pleas update as soon as possible huhuhhuhuhuhuh kalau author tak update tak nak kawan
scyaheeda
#3
Chapter 21: OMGeeee~ akhirnya authornim update jgk, rindu giler nak bce cerita ini..
scyaheeda
#4
Chapter 20: hohohohoho..mesti kne kahwin dgn L ni...
aishh ada watak baru pulak.. ermmm...
hyemipark
#5
Chapter 19: Yess dh nk kantoii hahaha
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
amani123
#6
Chapter 19: yeah myungsoo dah tahu minji tu ceo sho btw author update cepat cepat tau heheheh ^^
amani123
#7
Chapter 18: huhuhuhuhuhu author pleas update cepat ye tak sabar nak tahu apa yg akan terjadi pada chapter yg seterusnya
myungeunkim #8
Chapter 17: palli update!! I really like your story^^
amani123
#9
Chapter 17: author update soon pleas kalau author tak update tak nak upvote dgn subscribe T_T heheheh just kidding^^
sweet33 #10
Chapter 15: hahahahaha!! besttt sngat citer niee...update lagi tauuu
and.....
goodluck for pt3!!! ^_^