Chapter 2

Last Word

Aku meluru ke arah Luhan dan membantunya mengutip buku-buku itu."Mian..mianhaeyo sebab tetiba je terjatuhkan buku ni pastu awak terpaksa tolong saya" Luhan bersuara dengan sangat perlahan.Mungkin dia malu agaknya.Aku tersenyum pahit."Kenapa nak mintak maaf pulak? Awak bukannya sengaja pun nak terjatuhkan buku tu,lagipun saya tak terpaksa pun nak tolong awak... Kan kita memang patut tolong orang lain yang dalam kesusahan" balasku.Selepas selesai mengutip buku-buku itu,aku menyerahkannya kepada Luhan semula."Kamsamhamnida..." ucapnya.Aku terpegun apabila dia mengangkat mukanya dan ianya taklah seperti yang aku bayangkan selama ni.Muka dia sangat cantik(cantik? LOL),matanya bersinar-sinar dan bibir berisinya yang berwarna merah jambu... Walaupun dia memakai spek mata tebal,itu tak menghalang mukanya daripada menjadi sangat menawan.Lamunanku terhenti apabila dia kembali menundukkan kepalanya lalu pergi dari situ secepat yang mungkin.

 

Aku ingin memanggilnya tetapi melihatkan dia yang sudah pergi jauh,aku membatalkan niatku dan masuk ke kelas semula.

 

"Sorry la aku tak join sebab Jimin tetiba je panggil aku tadi.Kau tolong sape tadi?" soal Jin sebaik saje aku masuk ke dalam kelas."Budak yang sama aku langgar waktu rehat tadi" balasku acuh tak acuh.

 

"Sape? Luhan ke?" soal Jin dengan 'curious' dan aku hanya mengangguk mengiakan jawapannya.Aku berfikir sama ada patut ke aku beritahu kat Jin pasal apa yang aku nampak tadi atau tak.Lastly,aku ambik keputusan untuk diamkan diri je.

 

Waktu berlalu sangat pantas hari ni bagi aku.Sedar tak sedar,dah habis waktu sekolah.*Kyaa! Tak sabarnya nak jumpa Kai lepas ni!* aku menjerit dengan teruja dalam hati."Kau nak aku temankan tak? Aku takut ade orang saje nak prank kau je..." soal Jin dengan risau."Takpe,thanks.Aku boleh pegi sorang dan kalau ade orang nak prank aku... aku wushu orang tu sampai lumat! Biar dia tau orang yang dia nak prank ni bukannya calang-calang orang" aku bergurau sambil membuat sedikit gerakan wushu.Jin tergelak.Aku mengucapkan selamat tinggal lalu keluar dari kelas meninggalkan Chanyeol yang tak tau apa-apa,terpinga-pinga.

 

Aku tiba di belakang sekolah dan mencari kelibat Kai di situ.Selepas beberapa minit mencari,aku mengalah lalu duduk di bawah sebatang pokok."Dia suruh aku jangan datang lambat,tapi dia sendiri yang datang lambat..."  keluhku."Woit,sape kate aku datang lambat hah?" aku terkejut lalu memandang ke arah punca suara tu iaitu di atas pokok.Aku terkaku melihat Kai sedang duduk dia atas salah satu dahan di pokok tu.Kai... itu betul-betul dia la!!

 

Dia melompat turun daripada pokok lalu duduk di sebelahku sambil tersengih.Pipiku serta-merta menjadi merah kerana lelaki yang aku minati selama ini... ade kat sebelah aku sekarang! "A...awak ade ape nak jumpa saya ni...?" soalku sambil memandang ke bawah."Oh ye,sebenarnya saya dah lama perasan yang awak dah lama perhatikan saya dari jauh kan?" pipiku bertambah merah kerana terlalu malu.Dia perasan yang aku perhatikan dia selama ni...!! "Awak tak macam pelajar pompuan yang lain tu...diorang cuma tau nak kerumun dan menjerit kat saya je... tapi awak tak" Kai memegang lembut tanganku.Masa tu aku rasa macam suhu badan aku meningkat secara mendadak.Omo!! Kalau la sume ni mimpi,tolongla jangan bagi aku bangun! "Saya tau yang awak pun minat kat saya dan saya pun sama.So... Would you be my girlfriend?" soal Kai sambil memandang tepat ke dalam mataku.

 

Nak dipendekkan cite,kitorang pun couple! Bahagianya rasa!! Tapi malangnya Kai nak kitorang rahsiakan hubungan ni sebab tak nak peminat-peminat sasaeng dia marah dan buli aku.Nak tak nak,terpaksa jugak la aku rahsiakan... TT^TT

 

♦♦♦

 

*Takpe kan kalau aku bagitau kat Jin pasal aku dengan Kai...?* fikirku semasa kami sedang berjalan pulang dari sekolah bersama-sama."Ermm,Jinie... aku ade benda nak bagitau kau..." ujarku sehabis perlahan."Ape dia?" Jin mengalihkan pandangannya ke arahku.

 

Aku berbisik dekat telinga Jin bagi memastikan orang lain tak dengar perbualan kami."Aku dah couple dengan Kai" belum sempat Jin nak menjerit,tiba-tiba kitorang terdengar bunyi sesuatu jatuh kat belakang kitorang.

 

Kitorang berpaling ke belakang.Kali ni bukan buku yang jatuh,tapi manusia.Aku meluru ke arahnya lalu membantunya bangun.Jin pulak masih statik kat tempat tadi."Kamsamha..." lelaki tu terkaku sebaik saja dia melihat mukaku dan begitu juga aku kerana lelaki yang aku maksudkan skang ialah Luhan.Aku nampak... aku nampak muka dia dengan lebih jelas sekarang sebab spek mata tebal dia dah terjatuh.Dia cepat-cepat kutip spek mata dia kat tanah lalu segera memakainya."Mia..mianhaeyo..." ujarnya perlahan lalu mula mengambil langkah untuk pergi dari situ.

 

Tapi kali ni,aku sempat menggenggam lengannya."Wait,kenapa kau ni suka sangat lari dari aku hah?" soalku.Dia tak menjawab pertanyaanku tapi sebaliknya cuba melepaskan lengannya daripada genggamanku."Huh! Sudah-sudah la tu! Jom! Kita balik sama-sama!" aku merengus kuat lalu menarik tangannya menuju ke arah Jin."Ermm...ta...tapi rumah saya bu...bukan lalu arah sini..." kata Luhan.Dengar sangat yang dia tengah menipu."Ah! Takde,takde! Jangan nak tipu,jom" marahku.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miyurihatsune
Yay! Finally! 'Last Word',Complete! XD

Comments

You must be logged in to comment
yasmin16 #1
Chapter 16: Agak menyeramkn ending die...tp best...btw daebak!!!
jadoo98 #2
Chapter 16: Chapter 16: Lol?? cmne bleh jd cmni? plik2 prsaan kau je Minkyung haha tp knp smpai bleh msk ke dlm taxi? biarlh next chap jd jwpn hahaha...UPDATE SOON ^_-
CheezyMato #3
Chapter 16: Saya suka fic ni!!
Wuuu.. Jadi yg teman minkyung.. Klau bukan luhan.. Itu senanya Jin. Eh? Eh?
Heheheehe
parkyura98
#4
Chapter 15: omo! jin mati T^T
btw daebak!!! ^^
Exo_Fans #5
Chapter 15: So sweet Ff awak !! Saya suka laa !! Best !! Btw fighting untuk next ff !! *GoodLuck*
AshiAz_4
#6
Chapter 15: Sy ske fanfic ni ! Author-nim mmg brbkt ! :)) Trskn menulis author-nim ! ^^
JeonAra #7
Chapter 15: Ff ni daebak giler!! >_<
boyzinluv98
#8
Chapter 15: Terbaiklh author-nim,sy suka bace cite ni.Daebak
IsabellaLuhan
#9
Chapter 14: Omo~ Sedih pulak ... Btw surat tu tulis ape ? Author-nim palli update soon ✌