Chapter 10

Last Word

DI RUMAH JIN

 

"Jin! Jebal! Tolong la call Luhan balik... Aku dah try call dia tapi dia tak pernah angkat dan aku yakin kau boleh contact dia.Tolongla!" aku merayu pada Jin."Minkyung! Enough is enough! Keputusanya muktamad dan aku takkan panggil Luhan balik.Kau anggap je la dia dah bahagia kat sana" balas Jin dengan marah.Aku memandang Jin yang sedang berjalan pergi dariku."OK,FINE! Kalau kau tak nak tolong aku,biar aku yang pegi kat China!!" jeritku bagi memastikan dia dengar kata-kataku.Jin berpaling ke arahku dengan geram.

 

"Dia dah mati ok!" aku terkedu dengan jeritan tiba-tiba dari Jin."Apa... yang kau cakapkan ni Jin...? Aku...aku tak fahamla" soalku."Kau still tak faham ke? Dia dah mati! Luhan dah mati! Beberapa hari lepas dia sampai China,dia mati bunuh diri kat rumah dia! Puas hati kau?!" tengking Jin.Aku terdiam dan air mata mula mengalir laju di pipiku.

 

Jin juga terdiam apabila melihat aku mula menangis.Perlahan-lahan dia menghampiriku lalu memelukku."Minkyung,jangan la nangis.Aku mintak maaf sebab berkasar dengan kau... Sekarang kau dah faham kenapa aku tak nak contact dia kan? Aku harap kau lupakan je dia..." Jin memujukku.Tangannya perlahan mengusap-usap belakang badanku.Kenapa aku terlalu lembap? Terlalu lambat untuk menyedari sesuatu yang memang dah ade kat depan mata aku selama ni...

 

•••

 

Lepas semuanya dah makin stabil,aku terus mesej kat Kai untuk putus.Dia tak habis-habis mesej dan call aku tapi satu pun aku tak jawab atau balas.Biar la dia macam tu,aku pun takde sebab jugak untuk balas semua mesej dia tu.Kat sekolah pun aku jauhkan diri daripada dia.Mulai sekarang,secara rasminya,aku dan Kai bukan lagi kekasih...

 

3 TAHUN KEMUDIAN

 

"Minkyung! Minkyung! Minkyung!" aku berpaling ke arah dua orang lelaki yang memanggil namaku tadi."Oh! Korang rupanya Chanyeol,Chen.Dah lama tak jumpa" balasku memberikan senyuman kepada mereka berdua.Aku kini berumur 19 tahun.Aku dah pun mampu menerima semua yang berlaku tiga tahun lepas dan sedang menjalani kehidupan yang normal je.Aku still berhubung dengan Chanyeol dan Jin tapi Jin jarang sekali menghubungiku.Aku langsung tak tau apa-apa tentang dia sekarang sebab aku dah berpindah ke sekolah lain masa gred 11.

 

"Kitorang kena bagitau kau sesuatu yang penting sangat" kata Chanyeol sedikit tercungap-cungap."'Dia' dah balik kat sini! Kat Korea!" kata Chen."Dia? Siapa dia?" soalku."Hai korang" tiba-tiba satu suara menyapa kami dari belakang.Aku segera berpaling.Aku terus kaku apabila melihat muka lelaki tersebut.Lelaki itu hanya tersenyum pahit kepadaku."Gembira jumpa kau semula,Minkyung.Camne hubungan kau dengan Kai? Ok?" soalnya.Aku membuka mulut untuk menjawab soalannya tapi terasa seperti sesuatu tersekat di kerongkongku hingga aku tak mampu berkata apa-apa."Ermmm,sebenarnya diorang dah lama break" Chen berbisik pada Luhan."Betul ke? Aku faham perasaan kau..." katanya dengan muka yang sedih.Tapi aku tau yang dia sedang gembira.

 

Kejap! Yang tu tak penting! Bukan ke Jin kate Luhan dah mati...? Betul ke yang aku tak bermimpi sekarang ni? Ah! Aku tak faham langsung apa yang tengah berlaku skang! Pipiku sekarang dah basah dengan air mata.Masa ni baru aku sedar yang selama ni,aku cintakan Luhan... Aku menyentuh muka Luhan bagi memastikan yang aku bukan sedang berhalusinasi.Tak... Aku tak berhalusinasi.Lelaki yang aku sangka dah mati selama ni,kini berada di hadapan mataku."Aku...aku tak faham..." tuturku dengan suara yang serak akibat menangis."Ape yang kau tak faham? Dia dah balik.Luhan dah balik dan ade kat depan kau sekarang ni" kata Chanyeol dengan senyuman yang tak lekang dari bibirnya."Bukan... Aku tak faham... Jin kate kat aku yang Luhan dah mati bunuh diri kat China tiga tahun lepas..." ujarku.Senyuman mereka semua serta-merta hilang.

 

"Haish! Aku pegi contact Jin.Chen,kau tolong terangkan kat Minkyung perkara yang sebenar" Chanyeol mengarah lalu berlari entah ke mana.Chen mengeluh kecil.Dia membawa aku dan Luhan duduk di sebuah bangku berdekatan kami."Sebenarnya,Jin yang bagitau kat orang lain pasal hubungan kau dengan Kai dulu.Dia berharap kau akan putus dengan Kai bila tak tahan kena buli" aku terkejut.Jin yang aku percaya selama ni...buat aku camtu...? Tapi kenapa?!

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miyurihatsune
Yay! Finally! 'Last Word',Complete! XD

Comments

You must be logged in to comment
yasmin16 #1
Chapter 16: Agak menyeramkn ending die...tp best...btw daebak!!!
jadoo98 #2
Chapter 16: Chapter 16: Lol?? cmne bleh jd cmni? plik2 prsaan kau je Minkyung haha tp knp smpai bleh msk ke dlm taxi? biarlh next chap jd jwpn hahaha...UPDATE SOON ^_-
CheezyMato #3
Chapter 16: Saya suka fic ni!!
Wuuu.. Jadi yg teman minkyung.. Klau bukan luhan.. Itu senanya Jin. Eh? Eh?
Heheheehe
parkyura98
#4
Chapter 15: omo! jin mati T^T
btw daebak!!! ^^
Exo_Fans #5
Chapter 15: So sweet Ff awak !! Saya suka laa !! Best !! Btw fighting untuk next ff !! *GoodLuck*
AshiAz_4
#6
Chapter 15: Sy ske fanfic ni ! Author-nim mmg brbkt ! :)) Trskn menulis author-nim ! ^^
JeonAra #7
Chapter 15: Ff ni daebak giler!! >_<
boyzinluv98
#8
Chapter 15: Terbaiklh author-nim,sy suka bace cite ni.Daebak
IsabellaLuhan
#9
Chapter 14: Omo~ Sedih pulak ... Btw surat tu tulis ape ? Author-nim palli update soon ✌