Chapter 11

Last Word

"Pasal yang kau bagitau tadi...aku rasa dia dah tipu kau..." tambah Chen.Aku tertunduk memandang lantai."Tapi...kenapa...?" soalan yang berlegar di fikiran aku sejak tadi aku luahkan."Kau still tak sedar ke? Mesti la sebab dia sukakan kau,Minkyung.Dia cuba nak buat kau putus dengan Kai dan dia halang kau berbaik dengan Luhan sebab dia tak nak kau jatuh cinta kat Luhan.Semua tu dah cukup jelas yang dia cintakan kau" aku terpaku."Tapi... Sejak bila...?" soalku perlahan."Sejak dari awal korang mula berkawan,gred 7.Masa tu dia terus bagitau aku yang dia sukakan kau.Tapi dia suruh aku buat-buat tak layan je" jawab Chen.

 

Phone Chen berbunyi mematikan perbualan kami yang agak tegang.Dia menjawab panggilan itu.Selepas beberapa minit,dia memutuskan panggilan."Aku rase tu je la yang aku mampu bagitau kau.Aku kena balik sekarang,bye" kata Chen lalu meninggalkan aku dan Luhan.Kami berdua mendiamkan diri dan aku perlukan masa untuk memproses kata-kata Chen tadi.Tiba-tiba phone Luhan pula yang berbunyi kali ni.Luhan menjawab panggilan tu dengan muka yang masam.Aku cuba untuk curi-curi dengar perbualannya tapi tak berjaya.

 

Daripada gaya Luhan bercakap,nampak sangat yang dia tak suka dengan orang yang dia tengah bercakap tu."Hah?!" tiba-tiba Luhan menjerit membuatkan aku terjerit kecil."Kenapa...?" soalku.Luhan memandangku sekilas lalu menyambung semula perbualannya."Aku datang sekarang" kata Luhan lalu memutuskan panggilan."Kenapa?" aku menyoal lagi."Takde apa-apa,aku ade hal sket.Kau balik rumah je,K?" kata Luhan.Aku mengangguk padahal aku tau pasti ade sesuatu yang tak kena.

 

Luhan berlari ke arah sebuah kereta yang aku rasakan miliknya.Tanpa dia sedar,aku telah mengekorinya dengan teksi.Tempat yang dituju Luhan ialah sebuah gudang di sebuah sekolah yang dah lama ditinggalkan.Tempat tu menambahkan lagi rasa ingin tau dalam diriku.Aku melangkah masuk ke dalam gudang tu dengan perlahan-lahan supaya Luhan tak menyedari kehadiran aku kat belakang dia.Dalam samar-samar,aku nampak Luhan sedang berjalan menuju ke arah seorang lelaki.Aku terus berhenti ekori Luhan bila dapat tau lelaki tu adalah Kai.Kenapa Luhan datang jumpa Kai kat sini pulak?

 

"Kau datang awal Luhan" kata Kai."Diam la kau Jongin.Mane dia?" balas Luhan dengan kasar.Aku pulak sedang menyorok di celah-celah kotak kat gudang tu.Tiba-tiba aku perasan tadi Kai pandang kat aku.*Dia perasan ke? Ahh... Tak mungkin... Mungkin dia cuma ternampak benda lain...* "Aku tak sangka kau akan bawak dia sekali" kata Kai sambil tersenyum sinis kepadaku walaupun kata-katanya tadi ditujukan kepada Luhan.*Alamak!! Dia dah perasan!* Luhan segera berpaling ke arahku."Minkyung? Ape...Ape yang kau buat kat sini?" soalnya dengan risau.Aku keluar dari tempat persembunyian lalu menuju ke arah Luhan."Patutnya aku yang tanye soalan tu.Ape yang KORANG buat kat sini?" soalku balik.Kai tak balas apa-apa tapi sebaliknya dia pergi ke belakang gudang.Bila dia datang semula,aku perasan dia sedang membawa seseorang.Seseorang yang sangat familiar bagiku...

 

 

 

"JIN!"

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miyurihatsune
Yay! Finally! 'Last Word',Complete! XD

Comments

You must be logged in to comment
yasmin16 #1
Chapter 16: Agak menyeramkn ending die...tp best...btw daebak!!!
jadoo98 #2
Chapter 16: Chapter 16: Lol?? cmne bleh jd cmni? plik2 prsaan kau je Minkyung haha tp knp smpai bleh msk ke dlm taxi? biarlh next chap jd jwpn hahaha...UPDATE SOON ^_-
CheezyMato #3
Chapter 16: Saya suka fic ni!!
Wuuu.. Jadi yg teman minkyung.. Klau bukan luhan.. Itu senanya Jin. Eh? Eh?
Heheheehe
parkyura98
#4
Chapter 15: omo! jin mati T^T
btw daebak!!! ^^
Exo_Fans #5
Chapter 15: So sweet Ff awak !! Saya suka laa !! Best !! Btw fighting untuk next ff !! *GoodLuck*
AshiAz_4
#6
Chapter 15: Sy ske fanfic ni ! Author-nim mmg brbkt ! :)) Trskn menulis author-nim ! ^^
JeonAra #7
Chapter 15: Ff ni daebak giler!! >_<
boyzinluv98
#8
Chapter 15: Terbaiklh author-nim,sy suka bace cite ni.Daebak
IsabellaLuhan
#9
Chapter 14: Omo~ Sedih pulak ... Btw surat tu tulis ape ? Author-nim palli update soon ✌