Chapter 9

Last Word

"KAI?! Ape yang kau buat ni?!" jeritku apabila melihat Kai sedang menumbuk Luhan bertubi-tubi hingga menyebabkan Luhan sudah tak berdaya untuk menyerang balas."STOP IT KAI!!" jeritku lantang.Kai serta-merta berhenti menumbuk Luhan."Minkyung,kau jangan bagi muka sangat kat orang macam dia ni.Dia cuma penipu!" Kai membalas."Tapi... Tapi..." aku terdiam."Dia sengaja nak fitnah aku supaya kita berdua break... Betul ke kau still nak pertahankan dia...?"  "Tak...bukan... Aku cuma..."  "Sudahla tu Minkyung,kita takkan berpisah walau ape pun yang terjadi k?" soal Kai sambil mendekatiku.Aku memandang ke dalam matanya dan entah kenapa,aku rasa... Kosong... Aku menjeling ke arah Luhan yang terduduk.Dia sedang memandangku dengan muka yang penuh dengan harapan,berharap supaya aku memilihnya...

 

Aku menjadi kaku apabila Kai merenung tepat ke dalam anak mataku."Aku... Aku percayakan kau Kai..." tuturku lalu menundukkan kepala."Hmmm,bagus la kalau camtu" Kai tersenyum gembira.Ape yang aku dah buat ni?! Mesti Luhan akan bertambah sedih dan aku tak nak dia menangis lagi.Entah kenapa hati aku rasa sakit bila tengok dia menangis.Aku menjeling Luhan lagi yang dah pun berdiri.Aku tersentak perlahan apabila melihat dia hanya memberiku pandangan yang kosong.

 

Kai ingin membawa Luhan pergi dari rumahku tapi aku menghalangnya."Kau serius ke ni? Aku ade kerja yang nak dibuat sekarang..." soal Kai dengan nada kecewa."Ermm,it's okay.Aku boleh uruskan dia.Trust me" balasku.Kai pun beredar selepas memberikan ciuman selamat tinggal di dahiku.Sebaik saja Kai hilang dari pandanganku,aku terus memandang ke arah Luhan yang masih statik di tempat tadi.

 

"Lu...Luhan,aku betul-betul mintak maaf pasal Kai tadi..." ujarku dengan perasaan bersalah.Dia mendekati telingaku membuatkan aku mengundur ke belakang sedikit."Aku harap kau dah buat pilihan yang betul" bisiknya lalu mula mengambil langkah untuk keluar dari kawasan rumahku.Tiba-tiba dia berhenti tapi masih tak menoleh ke arahku."Jangan menyesal" aku terkedu mendengar kata-katanya.

 

SEMINGGU KEMUDIAN

 

Aku pelik kerana hari ni dah genap seminggu aku tak jumpa dengan Luhan.Dah banyak kali aku tanya Jin tapi dia hanya memberikan jawapan 'tak tahu' kepadaku.Aku tau yang dia tau sesuatu pasal ni tapi dia sengaja tak nak bagitau aku.Kai pulak yang peliknya dia dah tak berapa layan aku sangat.Mungkin dia ade masalah dia sendiri kot... Aku dah try tanya orang lain pasal Luhan dan dah semestinya takde sorang pun yang tau sebab dia memang takde kawan kat sini...

 

Akhirnya aku dah tau Luhan menghilang ke mana.Rupa-rupanya dia dah pergi semula ke China! Menurut daripada rakan sekelasnya,Yoongi,Luhan balik ke kampungnya seminggu yang lepas.

 

BEBERAPA HARI KEMUDIAN (DI RUMAH)

 

Aku berasa pelik apabila Chanyeol dan Chen datang berjumpa denganku.Tapi Jin takde pulak."Kitorang dah tak tahan nak simpan sume rahsia ni.Jadi kitorang nak tunjuk kat kau sesuatu" kata Chanyeol lalu mengeluarkan phone dari poket seluarnya.Dia memasang satu video dan dapat aku tengok dengan jelas Kai dan Jiyeon.Aku mula rasa sakit hati sket sebab aku memang benci dengan minah Jiyeon ni.Dia la yang buli aku selama ni."Aku harap kau banyak bersabar" Chen menyampuk.Aku memandang Chen dengan pelik lalu memandang semula ke video itu.

 

Chanyeol menguatkan volume.Dengan jelas aku dengar yang diorang tengah berpakat untuk mengenakan seseorang.Aku sangat terkejut apabila dapat tau orang yang mereka maksudkan ialah aku.Aku menutup mulutku dengan kedua-dua belah tangan kerana terlalu terkejut apabila mereka berdua bercumbuan.Video habis setakat itu.Mataku sudah bertakung dengan air mata."Kitorang harap kau boleh terima sume ni dengan tenang.Kitorang dah lama nak bagitau kau pasal ni sebenarnya..." kata Chen.

 

"Tenang?! Korang harap aku boleh terima sume ni dengan tenang?! Are you guys mad?!" aku menengking mereka lalu terus masuk ke dalam rumah dengan satu hempasan yang kuat di pintu.Aku tau mesti Chanyeol dan Chen terkejut dengan kelakuan aku tapi aku perlukan masa untuk berfikir skang."Maknanya... Selama ni Kai... Cuma main-mainkan aku...? Dia... Tak pernah pun cintakan aku...?" aku bercakap seorang diri sambil terus menangis.Sekarang aku menyesal sebab tak percayakan Luhan dulu.Aku... aku bersalah dalam hal ni... Dia cuma nak tolong aku tapi kenapa aku ni bodoh sangat?!

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miyurihatsune
Yay! Finally! 'Last Word',Complete! XD

Comments

You must be logged in to comment
yasmin16 #1
Chapter 16: Agak menyeramkn ending die...tp best...btw daebak!!!
jadoo98 #2
Chapter 16: Chapter 16: Lol?? cmne bleh jd cmni? plik2 prsaan kau je Minkyung haha tp knp smpai bleh msk ke dlm taxi? biarlh next chap jd jwpn hahaha...UPDATE SOON ^_-
CheezyMato #3
Chapter 16: Saya suka fic ni!!
Wuuu.. Jadi yg teman minkyung.. Klau bukan luhan.. Itu senanya Jin. Eh? Eh?
Heheheehe
parkyura98
#4
Chapter 15: omo! jin mati T^T
btw daebak!!! ^^
Exo_Fans #5
Chapter 15: So sweet Ff awak !! Saya suka laa !! Best !! Btw fighting untuk next ff !! *GoodLuck*
AshiAz_4
#6
Chapter 15: Sy ske fanfic ni ! Author-nim mmg brbkt ! :)) Trskn menulis author-nim ! ^^
JeonAra #7
Chapter 15: Ff ni daebak giler!! >_<
boyzinluv98
#8
Chapter 15: Terbaiklh author-nim,sy suka bace cite ni.Daebak
IsabellaLuhan
#9
Chapter 14: Omo~ Sedih pulak ... Btw surat tu tulis ape ? Author-nim palli update soon ✌