Chapter 1

Last Word

"Kyaa! Kai!!!" Aku segera berpaling ke arah bunyi jeritan tersebut.*Kai... Hensemnya dia...* Aku merenung dari jauh lelaki yang sedang dikerumuni pelajar perempuan itu.Annyeong! Aku Minkyung,16 tahun.Aku sekarang telah jatuh cinta dengan lelaki yang paling popular di sekolah ni.Nama dia Jongin tapi nama glamour dia Kai.

 

"Wei Minkyung,kau tengok sape kusyuk sangat tu?"

 

Aku terkejut dengan teguran tiba-tiba tu dan aku sangat kenal dengan suara tu... Suara Jin,kawan baikku.

 

"Kau ni... macam tak tau pulak aku tengah tengok sape..." balasku sambil tersengih.Dia tersenyum menandakan dia tau siapa yang aku renung."Kau perasan tak...? Kai tu makin hari makin hensem la..." ujarku masih lagi merenung Kai dari jauh."Eleh! Takdenya mamat tu bertambah hensem,makin hodoh adela!" kutuk Jin."Aku 10x lagi hensem daripada dia tau" tambahnya dengan bangga."Eleh! Angkat bakul sendiri betul la kau ni... Dia 100x lagi hensem daripada kau tau!" aku membidas sambil menjelir lidah kepadanya."Fine! Malas aku nak layan kau.Dah,jom masuk kelas.Nanti kita lewat masuk kelas pulak" balasnya lalu menarik tanganku menuju ke kelas 4-3 di aras 2 sekolah.

 

 

♦♦♦

 

Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat sudah bermula."Jom Min" Jin mengajakku ke kantin.Aku segera mengemas buku-buku yang berselerakan di atas meja dan pergi ke kantin bersama Jin.Semasa dalam perjalanan,kerana terlalu rancak berbual dengan Jin,aku telah terlanggar seseorang.

 

"Ouch...! Omo! Mianhae!" aku cepat-cepat minta maaf kepada lelaki yang telah terduduk di tas lantai kerana perlanggaran tadi.Dia cuba untuk bangun dan aku memegang tangannya sebagai sokongan.Dia mengibas-ngibas seluarnnya yang kotor."Gwaenchana.." jawabnya masih lagi menundukkan kepalanya.Aku cuba untuk melihat mukanya dengan mengintai ikut bawah tapi dia segera pergi.

 

"Dahla Min,jom.Tak payah layan sangat la budak nerd tu" kata Jin.

 

"Budak nerd...?"

 

"Dia budak baru pindah kat sekolah ni minggu lepas.Dia ni pendiam,pastu bila orang tegur dia,dia akan buat tak layan je.Pastu asyik hadap buku je dan orang lain tak pernah tengok muka dia dengan jelas sebab dia pakai spek mata tebal dan asyik tundukkan kepala" terang Jin.Aku mengangguk-anggukkan kepala."Dahla,malas aku nak cakap pasal dia" keluh Jin dan kami menyambung semula perjalanan kami ke kantin.

 

 

"Kejap,apa nama budak tadi?" soalku kepada Jin yang hampir menyuap sosej ke dalam mulutnya."Budak tadi? Kenapa kau nak tau nama dia pulak?" soal Jin balik."Sape! Sape! Sape!" Chanyeol tiba-tiba mencelah apabila dia terdengar perbualan kami."Chanie ni... sibuk je.Bukan urusan kau la" Aku memberikan jelingan tajam kepadanya,tapi mesti la aku tak maksudkannya.Dia tersengih."Hehe,saje nak tau"

 

"Nama dia Luhan,dia pelajar pertukaran dari China.Mungkin sebab tu dia tak banyak bercakap" jawab Jin."Budak nerd tu ke?" soal Chanyeol."Aww... Chanie pun tau pasal budak tu... Takkan la aku sorang je kot yang tak tau apa-apa..." keluhku.

 

"Kau tu yang tak nak ambik tau pasal hal sekeliling,asyik peduli pasal KAI kau tu je!" ejek Chanyeol."Yah! Mana ade!" marahku tapi dua orang rakanku itu hanya ketawa.

 

 

Aku terkaku apabila melihat sepucuk surat dengan hiasan hati berada di atas mejaku.*Surat ape pulak ni? Surat cinta ke?* fikirku dengan berdebar."Surat cinta la tu kot..." Kata Jin.Aku tak pasti Jin tengah serius ataupun tengah bergurau.Aku membuka surat itu lalu membacanya.

 

Annyeong Minkyung,boleh tak kita jumpa dekat belakang sekolah lepas habis sekolah hari ni? Jangan datang lewat tau,saya akan tunggu~ ^v~ - KAI

 

"Kyaa!!" aku mula menjerit dengan kuat selepas membaca surat tu."Kenapa?! Kenapa?! Kenapa?! Tu surat ugutan ke?!" soal Jin dengan risau.Aku tak berkata apa-apa dan hanya menyerahkan surat tu kepada Jin."Mwo! Kai nak jumpa kau?! Serius?!" Jin juga turut menjerit sepertiku.

 

Tiba-tiba kami terdengar bunyi sesuatu jatuh.Aku berpaling ke arah bunyi tu dan melihat Luhan sedang terkial-kial mengutip bukunya yang telah jatuh bertaburan.Aku berasa agak kasihan kerana dalam ramai-ramai pelajar  yang lalu lalang kat situ,takde sorang pun yang nak tolong dia

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miyurihatsune
Yay! Finally! 'Last Word',Complete! XD

Comments

You must be logged in to comment
yasmin16 #1
Chapter 16: Agak menyeramkn ending die...tp best...btw daebak!!!
jadoo98 #2
Chapter 16: Chapter 16: Lol?? cmne bleh jd cmni? plik2 prsaan kau je Minkyung haha tp knp smpai bleh msk ke dlm taxi? biarlh next chap jd jwpn hahaha...UPDATE SOON ^_-
CheezyMato #3
Chapter 16: Saya suka fic ni!!
Wuuu.. Jadi yg teman minkyung.. Klau bukan luhan.. Itu senanya Jin. Eh? Eh?
Heheheehe
parkyura98
#4
Chapter 15: omo! jin mati T^T
btw daebak!!! ^^
Exo_Fans #5
Chapter 15: So sweet Ff awak !! Saya suka laa !! Best !! Btw fighting untuk next ff !! *GoodLuck*
AshiAz_4
#6
Chapter 15: Sy ske fanfic ni ! Author-nim mmg brbkt ! :)) Trskn menulis author-nim ! ^^
JeonAra #7
Chapter 15: Ff ni daebak giler!! >_<
boyzinluv98
#8
Chapter 15: Terbaiklh author-nim,sy suka bace cite ni.Daebak
IsabellaLuhan
#9
Chapter 14: Omo~ Sedih pulak ... Btw surat tu tulis ape ? Author-nim palli update soon ✌