Bayang Sihir 2

Gadis Sakti Putih
Please log in to read the full chapter

 

“What the hell…” Chanyeol menggumam, matanya membuntang. Bibirnya terketar-ketar melihatkan makhluk-makhluk hitam yang terbang mengelilingi van yang menculik Alice sebentar tadi. Dia pernah dengar tentang pelbagai jenis sakti dan sihir daripada Kris, namun ini kali pertama menyaksikan perkara karut sedemikian berlaku di hadapan matanya. Kyungsoo pula mempamerkan reaksi yang sebaliknya. Dia kelihatan tenang dan nekad. Ada api yang membara memancar di matanya. 

 

“Wei…” Chanyeol perlahan-lahan menoleh ke arah Kyungsoo. Lidahnya kelu untuk berkata, lebih-lebih lagi apabila dia melihat Kyungsoo membuak pintu kereta dan melangkah keluar.

 

“W-Wei, nak gi mana tu? Kau gila ke?”

 

“Saya mesti selamatkan kak Alice,” ujar Kyungsoo tenang, matanya merenung tajam Bayang Sihir yang berterbangan tersebut.

 

Mata Chanyeol membuntang tatkala Kyungsoo melangkah ke arah makhluk-makhluk tersebut.  Kyungsoo mengangkat tangannya Perlahan-lahan, cahaya putih muncul dari telapak tangannya, berpusar menjadi bentuk sfera. Kyungsoo melontarkan pusaran cahaya putih tersbeut, dan ia berubah menjadi bentuk sabit dan memotong makhluk yang berupa bayang-bayang gelap tersebut. Bayang Sihir yang terpotong itu terlerai menjadi asap.

 

Pada masa yang sama, Jongin masih berada di dalam van, memeluk erat Alice dalam dakapannya.

 

“Apa yang terjadi ni?”Alice menyoal, matanya membundar, panik.

 

Jongin mengintai suasana di laur, buat masa ini suasana terkawal kerana Kyungsoo berjaya memusnahkan Bayang Sihir tersebut dengan Saki Putihnya. Jongin hairan dari mana datang budak ynag memiliki Sakti Putih tersebut, tapi sekarang bukan masa untuk memikirkan soal itu. Jongin tahu budak itu takkan bertahan lama kerana Bayang Sihir bukan makhluk biasa. Walaupun tiada kuasa istimewa, mereka tidak punya hidup atau mati. Buat masa ni makhluk tersebut akan hilang apabila terkena serangan Kyungsoo, namun mereka akan muncul semua tak lama kemudian. Hanya orang yan menghantar mereka boleh melenyapkan kewujudan mereka. Dalam kata lain, hanya pemilik kuasa Sakti Merah, mereka yang berketurunan Akmagum saja tahu cara melenyapkan makhluk tersebut.

 

“Damn, damn, damn!” Chanyeol menarik keluar telefon bimbitnya dan cuba memanggil Kris dengan jari yang menggeletar.

 

Jongin memandang ke arah Alice dan pemandunya. Benar, Bayang Sihir tak punya kuasa istimewa. Namun mereka mampu membahayakan nyawa sasaran mereka, iaitu Alice. 

 

“Alice, dengar ni! Tak kira apa pun yang terjadi, jangan keluar dari van ni. Taehee! ” Jongin memandang pemandu peribadi merangkap pengurusnya, “jaga Alice!”

 

“O-ok!”

 

Kai menyarungkan jaket hoodienya dan menyembunyikan wajahnya disebalik hoodie tersebut. Mujur lebuhraya tersebut jarang dilalui kenderaaan, kalau tak dah berpusu-pusu media datang. Kalau tak disebabkan kejadian pelik ni, disebabkan Jongin. 
Jongin keluar dari van itu dan berusaha untuk melenyapkan kewujudan Bayang Sihir tersebut. Kyungsoo kini sudah mula lemah. Wajahnya pucat, nafasnya pendek. Dia hampir pitam namun tetap mengagahkan diri untuk menghalang Bayang Sihir tersebut daripada mendekati van yang dinaiki Alice.

 

Kyungsoo jatuh terjelepuk di atas tanah. Dia mengangkat kepalanya, memaksa diri untuk terus berjuang, namun terhenti seketika melihat aksi Jongin. Bibir Jongin terkumat-kamit membaca sejenis mentera, kemudian Bayang S

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
lunaticmoon
gadis sakti putih updated. *GASP* 'apa? biar betul?' yep.

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 12: So cute TT

Apa yg jongin nak bgtau sbnrnya TT

Huwaa TT
whitelove
#2
Chapter 11: Jongin punya rancangan tu unexpected . Tak sbr nk tgk kris alice dating kno hahaha aye mesti cute.
whitelove
#3
Chapter 10: Aduhai cliffhanger !
Eli_Shane
#4
Chapter 9: Terbaca. But surely, i like your plot. Keep updating!
whitelove
#5
Chapter 8: Weh akhirnya updateee TT ♡
ilirsyana #6
bilaa nk updatee agi author T.T . srs hari hari menunggu smpai kul 4 pagi hm
whitelove
#7
Chapter 7: Kyaaaaaa kyaaaa kyaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Makin aku suka cite ni. Mcm cinta tiga segi pulak. ship kai x alice. /cough cough cough/ hahaha xD kyungsoo pun ada kuasa? Tak sgka. Siapa kyungsoo ni sbnrnya? Update soon~ suka sgt cite ni <3
NizNisrina12 #8
Chapter 7: wew ... update soon
whitelove
#9
Chapter 6: Wow. Tak sgka dgn kmunculan jonhin.
Mkin syok cite ni. Update soon. I am really looking forward it.
Emylia #10
Chapter 6: Best giler. Mmg kne ngn taste aku yg suke bace cerita yg ade kuase2 nih.. update soon... tak sabar nk bace...