SaYA RinDu AwAk

CiNtA KiTa

Du Jun yang baru pulang ke rumah terkejut melihat Sung Gyu tidur di sofa. Dia perlahan menghampiri Sung Gyu dan berlutut di sisi sofa itu. Du Jun tersentuh bila dia tengok air mata Sung Gyu masih mengalir walaupun sedang tidur.

 

"Tentu awak takut tadi. Saya minta maaf sebab tinggalkan awak seorang diri malam-malam macam ni." Du Jun menyelak rambut depan Sung Gyu dan mengucup dahinya. "Mari kita tidur dalam bilik, ya?" Du Jun perlahan mendukung Sung Gyu supaya Sung Gyu tak terjaga.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Du Jun berbaring di atas katil bersebelahan dengan Sung Gyu. Dia tersenyum sambil menatap wajah Sung Gyu yang kelihatan comel dan manis ketika tidur.

 

"Saya bersyukur dapat isteri macam awak. Comel, baik hati, manja..." Du Jun menarik Sung Gyu ke dalam dakapannya. "Saya nak diri awak yang dulu. Diri awak sebelum awak keguguran. Please, Gyu... i need you, the old you...bukannya yang dingin dan sensitif macam sekarang ni." air mata Du Jun mula mengalir.

 

"Saya rindukan awak, Gyu...saya rindu nak tengok senyuman awak semula. Tolong jangan seksa saya macam ni lagi...saya merayu..." Du Jun mendakap Sung Gyu seeratnya dan dia mulai menangis.

 

Sung Gyu yang mulai tersedar dari tidurnya, hanya mendiamkan diri. Dia tersentuh apabila terdengar tangisan Du Jun dan pengakuannya. Dan dengan perlahan, tangannya membalas pelukan Du Jun. Du Jun merasai pelukan Sung Gyu itu, dan dia mulai rasa tenang. Kini barulah dia boleh melelapkan matanya. Semua perkara yang terbuku dalam hati dia telah diluahkan dan Sung Gyu menerimanya tanpa membantah.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Keesokan paginya, Du Jun dikejutkan dengan bunyi bising di dapur, lalu dia segera menuju ke dapur. Dia tersenyum melihat Sung Gyu sedang cuba memasak sesuatu untuk sarapan. Dia menyilang tangannya dan bersandar pada dinding sambil melihat Sung Gyu memasak. Sung Gyu yang masih tidak menyedari kehadiran suaminya itu masih meneruskan cubaannya untuk memasak.

 

"Aduh, macam mana ni?! Semuanya dah hangus! Nak makan apa untuk sarapan ni?" Sung Gyu mengeluh. "Dia nak aku yang dulu, so aku yang dulupun memang tak tau memasak. Jadi buat apa aku nak sedih bila semua tak menjadi?" ngomel Sung Gyu sendirian.

 

"Tapi aku sebagai isteri, kenalah pandai memasak juga. Kalau tak, tentu suami lari. Aku taknak Junnie tinggalkan aku hanya sebab aku tak pandai masak. Tak boleh! Aku kena belajar memasak juga." tegas Sung Gyu.

 

Du Jun menahan gelak melihat telatah isterinya itu. 'Sayang juga dia kat aku. Semalam hampir-hampir nak bunuh aku, tapi hari ni, nak tambat hati aku pula. You're such a sweet wife, Gyu! I love you!' getus hati Du Jun.

 

Sung Gyu mula memotong bahan-bahan untuk dimasak, namun dia terhiris jarinya sendiri. "Auchh!!" teriak Sung Gyu dan Du Jun segera menghampirinya.

 

"Gyu!" Du Jun segera membawa Sung Gyu ke sinki dan membasuh lukanya.

 

Sung Gyu memandang Du Jun yang kelihatan begitu risau. "Yah! Luka sikit jer la. Bukannya terpotong jari terus sampai awak perlu buat muka serius camtu." tegur Sung Gyu.

 

"Mari saya bubuh plaster." Du Jun mengambil peti kecemasan dan mengeluarkan plaster. Setelah menyapu ubat pada luka itu, dia segera membalutnya.

 

Sung Gyu gembira dengan keprihatinan Du Jun itu.

 

"Saya baru luka sikit macam ni, awak dah gelabah. Nanti bila saya menjerit nak bersalin, entah macam mana reaksi awak? Tak dapat nak bayangkan." Sung Gyu tertawa.

 

Du Jun hanya memandang Sung Gyu. 'Dia sebut pasal itu dengan selamba jer. Maknanya dia dah okey la ni?'

 

"Saya akan cuba bertenang bila masa itu tiba. Saya nak beri sokongan kat awak, so saya tak bolehlah menggelabah, kan? Nanti dua-dua panik, susah la." ucap Du Jun.

 

Sung Gyu berhenti ketawa dan dia memandang Du Jun. "Awak nak anak?"

 

"Mestilah. Sekurang-kurangnya terubat juga hati awak yang terluka disebabkan kejadian setahun lalu. Tapi kalau awak tak bersedia lagi, saya tak paksa."

 

Sung Gyu memimpin tangan Du Jun dan mula melangkah menuju ke bilik mereka.

 

"Nak ke mana?" soal Du Jun.

 

Sung Gyu memandang Du Jun sambil tersenyum. "Kata nak anak." jawab Sung Gyu ringkas dan Du Jun segera mendukungnya.

 

"Saya rindu awak, Gyu!"

 

"Sayapun rindukan awak!"

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Well, faham-faham jer la apa yang diorg nak buat kan...

saya boleh tulis sampai situ jer...hehehe...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
sy akan sambung cite ni bila dah ada idea

Comments

You must be logged in to comment
dgh2673 #1
😭😇
xoxogirl2 #2
Chapter 17: Haha good story terharu i
zaty_dj32 #3
Chapter 14: have lots of fun reading this... ^^
gyu yg degil and childih, dujun yg sentiasa sabar...
makes the story full of colours... hehehe...
keep it up, author-nim and thank you for making this wonderful story..
eyna_yeollie
#4
Chapter 14: Seriously cerita ni lawak + sedih semua cukup memang best la cerita nih xD hahaha keep it up author nim.
KJNYeol
#5
Chapter 14: Sweet anding^^