Chapter 5

BTS Story fluff
Please Subscribe to read the full chapter

"Korang, kita dah sampai" ujar Jin setelah dia selesai memarkirkan kereta. Mereka semua terus turun dari kereta dan berjalan masuk ke dalam dewan tersebut. Suasana amat meriah. Lampu berwarna warni dipasang di merata tempat. Kedatangan mereka mendapat perhatian ramai.

"Diumumkan ketibaan Bangtan Boys" Lampu terus ditujukan kepada mereka membuatkan mereka gugup. Rapmonster tersenyum dan menunduk hormat diikuti oleh membersnya. Orang ramai bersorak kepada mereka. Setelah beberapa minit keadaan mula reda. BTS mengeluh lega sebelum mencari tempat yang sesuai untuk mereka duduk.

Jin dan JHope tanpa sedar memainkan peranan ibu dan bapa untuk Jungkook yang sedari tadi duduk di tengah antara mereka. Jungkook mencebik. "Kenapa aku rasa macam kita dekat club je?" tanya Jungkook yang berjaya mendapatkan perhatian Jin dan JHope. Jin memeluk bahu Jungkook. "Sebenarnya kitorang pun tak tahu tentang ni. So sekarang kita kena at least enjoy dekat sini. Okay,Kookie?" Jungkook hanya mampu mengeluh. Jin dan Jungkook terus menoleh ke arah JHope apabila si rapper itu memanggil mereka. Dia menunjukkan pelayan lelaki yang membawa mereka air. "Korang nak air apa?" tanya JHope, memandang mereka."Coke" Serentak mereka berdua menjawab. Mereka bertiga berterima kasih kepada pelayan tersebut sebelum menikmati minuman yang disediakan. "Mana hyung yang lain?" tanya Jungkook,baru menyedari ketiadaan hyung yang lain. "Berbual dengan kawan diorang la tu" jawab JHope, memandang Jungkook dan sekali sekala memerhati suasana di dalam majlis itu.

"Korang?"

"Kitorang kena jaga kau"

"Kenapa?"

"Sebab kau baby maknae kitorang"

Jawapan Jin membuatkan Jungkook mahu membuka langkah taekwandonya pada waktu itu juga.

 

Taehyung langsung tidak melepaskan tangan Jimin. Jimin tersenyum comel melihatkan itu. Dia mengeratkan lagi genggaman tangan mereka. Kawannya berhenti di suatu sudut. Kawasan grup Shinee duduk. " Hyung!!!" sapa Taehyung kepada Minho,masih erat memegang tangan Jimin. Minho tersenyum. "Dongsaeng!!" dia memeluk Taehyung dan Jimin. Taemin yang berada di situ menghampiri mereka dan mukanya bercahaya girang melihat Jimin. Jimin membalas pandangan itu. "Ehh Taemin hyung" Tanpa menunggu lama mereka berdua berpelukan sebelum Taehyung memegang tangan Jimin kembali.

Mereka berempat berbual lama. Masing-masing menerangkan perkembangan mereka. Kisah-kisah lucu juga turut dikongsi. Taemin tiba-tiba tersenyum penuh makna. Jimin perasan akan itu. "Hyung, kenapa tiba-tiba senyum?" Minho mengerling kawannya seakan tah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Khaireen
Thanks kepada sesiapa yang sukakan cerita ini.Maaf kalau ada salah di mana-mana. Ni first sory saya jadi mungkin ada kekurangan. Apa apa pun terima kasih sudi membaca.^_^

Comments

You must be logged in to comment
Khaireen #1
Please comments^_^