Chapter 4

Dancing with The Stars
Please Subscribe to read the full chapter

 

Seoul, Korea

Musim panas 2013

 

 

 

I wish...

 

Hajat kembali dipinta di hari yang istimewa. Tujuh belas batang lilin kecil yang memenuhi kek dua tingkat itu mula ditiup dengan tenang oleh sang gadis. Kepulan asap nipis yang terbentuk dari tiupan lilin itu kian menghilang dihapus oleh angin malam.

 

Tetamu-tetamu yang memenuhi halaman rumah Mr. Fukuhara itu mula bertepuk tangan dan bersorak bagi menceriakan majlis.

 

Ayaka yang kini telah bergelar gadis berusia 17 tahun itu tersenyum manis di atas sebuah pentas kecil yang terletak di hadapan para tetamu. Dress putih tanpa lengan bersulamkan manik-manik halus di bahagian pinggang kini membaluti tubuh gadis itu. Rantai berloketkan permata biru yang berbentuk hati pemberian ibunya itu juga terletak pegun di leher Ayaka, menambahkan lagi kecantikan semula jadi gadis itu.

 

Seketika, matanya melilau memandang ke bawah pentas, meneliti wajah setiap tetamu yang hadir. 

 

‘Mereka dah sampai ke belum yer?’ getus hati Ayaka.

 

Dan pada ketika itu juga, entah dari mana, sebuah cap yang berjenama Nike melayang laju ke arah Ayaka. Nasib tangannya pantas dan dia berjaya menyambutnya. Dan di bahagian dalam cap itu, tertulis satu nama sahabat yang memang dinanti-nantikan selama enam tahun ini.

 

“Joy.” gumam Ayaka perlahan sambil tersenyum.

 

Iya, semenjak Ayaka dan keluarganya berpindah dan menetap di korea pada tahun 2007, Ayaka tidak lagi pernah berjumpa dengan ketiga-tiga sahabat baiknya itu. Hanya panggilan telefon yang menghubungkan mereka, itu pun hanya dengan Joy.

 

“Ayaka Fukuhara!” Dan pada ketika itu juga, kedengaran suara seorang gadis menjerit memanggil nama Ayaka. Ayaka terus memandang ke arah ratusan tetamu, mencari sang empunya suara. Dan seketika, matanya menangkap figura seorang gadis berambut lurus, memakai wraparound dress berwarna merah dan berhigh heel 4 inch sedang melambaikan tangan ke arahnya.

 

“Joy!!”  Dengan perasaan tidak sabar dan gembira yang tidak terucap, Ayaka segera mengangkat sedikit kaki gaunnya yang menyentuh lantai itu lantas turun ke bawah pentas dan berlari ke arah Joy yang sedang berdiri berhampiran air pancut yang terletak di tengah-tengah halaman rumah itu. Mereka terus berpelukan dengan erat sekali. Rindu yang telah lama menyesakkan dada kini terubat jua.

 

" Selamat hari jadi yang ke-17, Kim Aecha-ssi.” Joy sengaja menggunakan nama korean Ayaka dan menambah panggilan hormat di belakang namanya.

 

Ayaka hanya tergelak kecil. Jarang orang memanggilnya dengan nama itu. Iya, walaupun dia telah menetap di korea selama enam tahun, tapi entah kenapa dia lebih selesa menggunakan nama jepunnya.

 

"Thanks, Joy."  Dua sahabat itu berpelukan sekali lagi. Kali ini lebih erat bagi melepaskan rindu yang tersisa.

 

Seketika, pelukan terlerai. Ayaka mula memandang Joy atas bawah dengan pandangan tidak percaya.

 

“Kau nampak berbeza .You look so gorgeous in that dress, Joy ! Apa dah terjadi dengan jeans, t-shirt dan cap kesayangan kau?"

 

Joy tergelak kecil. " They`re not my beloved anymore. So, I had throw them away.”

 

“Really?” Ayaka masih

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
HeavenDelight
Where is my reader? T_T

Comments

You must be logged in to comment
KeiYin #1
Chapter 15: 〒▽〒taehyung!!!
author-nim update please :(((((
Jeballl
xxanymousxx #2
Chapter 15: Hye update la ...your story best.always update.. gud luck
aquariusxpisces
#3
Chapter 15: Dia...dia mati dalam tidur ke???? Ayaka pleaseeee sedar taehyung dah mati wehhhhhh T.T
SehunZziYeol12
#4
Chapter 14: Update plissssss luv ur storyyyy !!!! Curiosity is killing me!!
flxwrawr
#5
Chapter 11: Dan akhirnya..air mataku jatuh jua
Heart_love
#6
Chapter 14: Ppali update!best sgt2.
aquariusxpisces
#7
Chapter 14: Wahhh jangan stop writing cerita ni selagi cerita ni tak habis!!!!!!
sunshine_blue
#8
Chapter 14: Ahaii baru bukan nmpk update...serious weh time² nak tido lak nangis..hebat betul cite kau ni wahi kawan ..update lagi biar sampai berbaldi baldi air mata aku ni jatuh k..jjang!!
aquariusxpisces
#9
Chapter 12: awh, kenapa ayaka berubah? kesian taehyung