Chapter 2

Dancing with The Stars
Please Subscribe to read the full chapter

 

Tapp.. Tapp.. Tapp..

 

Ayaka terus melangkah…setapak demi setapak…dan tiba-tiba kedengaran satu bunyi , yang bukan datang dari tapak kasutnya, menjengah gegendang telinga gadis kecil itu. Bunyi yang seakan-akan datang dari arah belakangnya.

 

Ayaka menghentikan langkahnya dan bunyi itu juga turut terhenti. Kepalanya ditoleh ke belakang. Tapi apa yang dapat dilihat hanyalah sebuah lorong kecil yang kosong dan suram. Tiada apa-apa selain itu yang boleh menghasilkan sebarang bunyi.

 

Beranggapan yang mungkin dia tersalah dengar, Ayaka meneruskan langkahnya. Tapi bunyi yang didengarinya itu datang lagi. Kali ini lebih kuat dan seperti hampir dengan Ayaka. Sepantas kilat, Ayaka menoleh kepalanya lagi kebelakang. Dan seperti tadi, dia tetap tidak dapat melihat apa-apa.

 

Tapi kali ini, bunyi itu tidak berhenti walaupun Ayaka menghentikan langkahnya. Diamatinya bunyi itu buat seketika, dan Ayaka baru menyedari yang bunyi yang didengarinya itu bukanlah datang dari arah belakangnya… sebaliknya dari arah hadapan.

 

Bersama perasaan ingin tahu, Ayaka terus berjalan ke hadapan. Semakin Ayaka menghampiri hujung lorong itu, bunyi itu semakin kuat. Dan akhirnya bunyi itu jelas di pendengaran apabila Ayaka melangkah keluar dari lorong itu.

 

“Bunyi itu datangnya dari sini.” Ayaka menghampiri sebuah pintu besi gergasi yang berada di hadapannya. Dia mendongakkan kepalanya dan tertera pada bahagian atas pintu itu sebuah nama, ‘Hidekazu Fukuhara’.

 

Iya, Ayaka telah pun sampai ke bilik rahsia abangnya.

 

Dia mula mengetuk pintu itu.“Hidekazu, kau ada kat dalam ke?”

 

Tapi tiada sebarang jawapan yang diterima. Hanya bunyi mesin dan besi yang seperti berlaga sahaja yang kedengaran di sebalik pintu itu.

 

"Taehyung-ah, boleh aku masuk?” Ayaka sengaja memanggil abangnya dengan nama korea lelaki itu dan menguatkan suaranya untuk mengalahkan bunyi bising yang mungkin membuatkan  insan di dalam tidak mendengar suaranya di luar.

 

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
HeavenDelight
Where is my reader? T_T

Comments

You must be logged in to comment
KeiYin #1
Chapter 15: 〒▽〒taehyung!!!
author-nim update please :(((((
Jeballl
xxanymousxx #2
Chapter 15: Hye update la ...your story best.always update.. gud luck
aquariusxpisces
#3
Chapter 15: Dia...dia mati dalam tidur ke???? Ayaka pleaseeee sedar taehyung dah mati wehhhhhh T.T
SehunZziYeol12
#4
Chapter 14: Update plissssss luv ur storyyyy !!!! Curiosity is killing me!!
flxwrawr
#5
Chapter 11: Dan akhirnya..air mataku jatuh jua
Heart_love
#6
Chapter 14: Ppali update!best sgt2.
aquariusxpisces
#7
Chapter 14: Wahhh jangan stop writing cerita ni selagi cerita ni tak habis!!!!!!
sunshine_blue
#8
Chapter 14: Ahaii baru bukan nmpk update...serious weh time² nak tido lak nangis..hebat betul cite kau ni wahi kawan ..update lagi biar sampai berbaldi baldi air mata aku ni jatuh k..jjang!!
aquariusxpisces
#9
Chapter 12: awh, kenapa ayaka berubah? kesian taehyung