Dibebaskan

Fat To Slim Yeoja
Please Subscribe to read the full chapter

Rayna POV

“aku dekat mana sekarang ni? Kenapa aku rasa macam pernah datang ke sini?”tanya aku sendirian.Aku pun bangun daripada dudukku .Semasa aku berdiri ada sehelai kertas bewarna ungu jatuh daripada ribaku lantas tangan aku mencapai kertas tersebut.Ianya adalah surat bukan kertas biasa,aku pun membaca isi kandungannya.

“Wahai si ikan buntal yang paling aku sayangi dan hormati.Mesti kau suka bila dapat balik ke rumah semula setelah 1 bulan 5 hari kau diculik oleh aku hehe.Kau jangan gembira dulu sebabnya aku mahu kau jangan pernah dekati diri kau yang jijik ini dekat Dongjun.Kalau kau tidak mengikut arahan aku ini hidup kau akan merana dan jangan sesekali melibatkan polis dalam hal ini.Kalau Omma dan Appa kau tanya kau pergi mana selama ini pandailah kau jawab tapi yang pastinya jangan sesekali beritahu yang kau diculik kalau tidak aku akan bunuh kau.”

Sekian.

Yang baik hati,

Hwang Stesha

Takut Rayna dibuatnya setelah habis membaca isi surat tersebut.Dia sama sekali tidak menyangka yang Stesha akan melakukan perkara bodoh itu demi Dongjun yang digilai ramai itu.Padahal bulan lepas Rayna terserempak dengan Dongjun secara tidak sengaja bukannya mereka pergi dating kea pa pun itu hanya salah faham.

Macam yang orang lain tahu Rayna dengan Dongjun ibarat anjing dan kucing.Kalau jumpa sahaja mesti akan bergaduh,jadi tidak ada maknanya mereka berdua mahu pergi berdating nanti bertambah kecoh pula.Kemudian dia menggumpal kertas tersebut lalu dilemparkan tepat ke dalam tong sampah hitam yang berada di halaman rumahnya.

“ehh kamu siapa?”sapa seseorang daripada arah belakang aku.Bunyi suara itu macam perempuan dan orang yang amat aku rindui selama ini ketika aku diculik.Aku pun memusingkan badanku ke belakang untuk melihat siapa gerangan yang menegurku pada pagi hari ini.

“Rayna? Kamu Rayna ke?”soal perempuan tersebut.Kedua-dua belah tapak tangannya menyentuh lembut pipi gebuku ini.

“nae….Omma!!!”aku menjerit kegembiraan dan memeluknya.

“macam tak percaya je orang yang ada di depan Omma sekarang ini adalah Rayna….kamu dah kurus sikit”betul cakap Omma itu memang tidak dinafikan aku sudah kurus sikit sekarang ini.Mungkin kerana semasa aku diculik,orang suruhan Stesha hanya memberi aku makan sekali sehari sahaja itu pun tunggu tengahari dulu baru akan diberi makan.

Kemudian mataku tertangkap sekujur tubuh yang sedang berdiri di depan pintu rumah sambil bibrnya mengukirkan senyuman yang amat manis sekali.Manisnya boleh mengalahka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
BabySprinkle98
Hiatus wat smntra wktu sbb dmm n btuk author kmbli lg n xtau la smpai ble....TㅡT

Comments

You must be logged in to comment
moonLite88 #1
Chapter 21: chapter 21:: oh lord ... happy ending
starlightkim_
#2
Chapter 21: Cerita yang sangat2 menarik author..huhu..sweet je dongjun dengan rayna..stesha pula kahwin dengan sehun..saya sukalah baca cerita ni..
nyuumm #3
Chapter 21: wahh crita yg mnarik author-nim, im having fun reading your story :D
pikahbajet #4
Chapter 21: happy ending!!!
ExoLover01 #5
Chapter 19: Rayna x takut gemuk ke~~~pagi2 buta dh mkn Lasagna
pikahbajet #6
Chapter 19: awal pagi buta pon nak makan lagi??????*ish*....
misz_dina #7
Chapter 18: Mereka dh berjumpa..auhh,msti jd sweet sour family nanti
pikahbajet #8
Chapter 18: Hwaiting!!!!!
pikahbajet #9
Chapter 18: Best citer ni.
parkyura98
#10
Chapter 17: Uyumi ske kt Namsoo ke? Siapa bkal Suami Rayna? Maaf bnyak tanye plak, hihi...citer mmbuatkan sye tertanya-tanya untuk seketika XD
Update Soon author*Baling bunga kt author* XD