Chapter 13

My Eyes Can See Ghost
Please Subscribe to read the full chapter

Aku berundur beberapa langkah.. Namun kakiku longlai dan tidak mampu berdiri.. Aku terduduk di lantai wad yang dingin..  Aku masih tidak percaya dengan apa yang aku lihat ketika ini..  Jikalau sekarang jasadku yang berada diatas katil maknanya aku yang sekarang ini adalah roh.. Mataku sudah berkaca.. 

. . . .

Aku duduk ditepi hujung katil memandang kosong jasadku yang terbaring diatasnya..  Semua orang sudah pulang kerana waktu melawat sudah tamat..  Omma pada mulanya tidak mahu pulang, namun dipaksa oleh Bambam kerana sudah berapa kali Omma mahu pengsan..  Aku hanya mampu memandang dan tidak dapat melakukan apa-apa.. Aku mengesat air mataku yang menitis..

Sedang aku ralit..  Aku dengar pintu gelongsor dibuka, menandakan ada yang memasuki bilik wad ku ..  Aku memandang ke pintu untuk melihat siapa gerangan orang masuk melawatku pada waktu begini.. Pelik bukankah waktu melawat sudah tamat.. 

Orang yang melawatku tika itu mendekati jasadku yang terbaring di atas katil..  Matanya hanya memandang kosong.. 

"V.. " Panggil ku..  Aku bangun dari katil ku.. Namun tiada reaksi darinya..  Arh!  Aku lupa dia mana boleh melihat aku..  Namun...... Aku teringat sesuatu!!  

"Bukan ke V boleh melihat hantu dan juga roh macam aku?"

Aku mendekati V.. Aku melambai-lambai didepan V.. Mana lah tahu kot-kot dia nampak..  Namun hampa langsung tak berkutik..  Siap aku menari tarian tango lagi..  Pun tidak menampakkan hasil.. Aku mendengus..! Kenapa dia tiba-tiba tak boleh nampak pula ni.. 

"Dia tak akan boleh nampak..! " Kata satu suara asing dari tingkap sebelah katil ku..  Aku menoleh dan dengan jelas aku melihat seorang lelaki.. Aku memandang lelaki itu dari atas ke bawah dan bawah ke atas.. Hmm.. Mungkin umurnya se

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 15: wuahhh...dah the end....sepanjang sya baca ff ni..saya mmg terhibur sgt2.emosi bercampur aduk...
sedih ada, seram ada, sweet cam gula pun ada,lawak nk terguling2 pun ada....mmg lengkap ah ff ni...tq authornim for making this beautiful story...walaupun idea santai dan tidak dirancang ^_^....comelnya v ngan hani....apajadi kat ika ngan jhope..xnk couple ke??..
daebak authornim...jjang
BalRina_
#2
Chapter 14: *lap air mata* sebelum ni cam seram bila Taeyang buat camtu.. Sekarang sedih sbb taeyang buat mcm ni.. T.T good job and update soon
MsBlackWhite #3
Chapter 13: Wow..*lap peluh lps bce chap1-chap13*
Sy suke setiap chap sy bce dkt ff ni, semua best^^
Update please!! tngh excited ni!! xD
AssiraNKim #4
Chapter 1: You are from Kedah? I miss Kedah
BalRina_
#5
Chapter 13: Taeyang, who are you?!?! Kenapa jd evil ttiba nih?? V buat lah ssuatu
BalRina_
#6
Chapter 12: Ok ini pelik.. Update soon plsss
aquariusxpisces
#7
Chapter 10: amboi..... v soo sweet xD
AsyiA_MiZuki
#8
Chapter 9: update soon
amani123
#9
Chapter 9: ooooooooo baru saya faham knp v ni ada dua personaliti btw update soon ye
Faz_Yonggie #10
chapter 1:terbaik ;-)