Bab 9

Somebody That I Used to Know
Please Subscribe to read the full chapter

                  D.O membuka matanya perlahan-lahan. Sinaran cahaya terlalu terang dan menyilaukan pandangannya. Kepalanya juga terasa pening dan sakit. Dia menggagahkan jua dirinya untuk melihat. Tatkala dia membuka mata sepenuhnya, dia menjadi agak bingung apabila melihat beberapa orang yang memakai kot putih, berdiri di sekeliling katilnya.

                “Aku kat mana ni? NI bukan bilik aku. Kenapa orang kerumun aku ni?” bisik D.O di dalam hati. Sambil itu, dia cuba memerah otaknya megingati kembali apa yang dilakukannya sebelum dia terjaga di tempat asing itu.

                Beberapa orang saintis yang mengerumuni D.O tadi mula beransur pergi setelah memeriksa keadaannya. Selepas saintis-saintis itu beredar, barulah D.O nampak kawan-kawannya yang lain. Katil Kai berada di hadapan katilnya manakala Chanyeol di sebelah kanan dan Baekhyun di sebelah kirinya. Sekarang baru dia ingat. Kali terakhir dia dan ahli Exo yang lain berada di rumah Sehun dan mereka secara tak sengaja menemui makmal bawah tanah milik appa Sehun. Ketika di makmal, Chen tidak sengaja menyebabkan satu kemalangan berlaku. Selepas itu, dia sudah tidak tahu apa yang berlaku. Sedar-sedar sahaja dia sudah ada di atas katil.

                D.O memandang siling dengan pandangan yang kosong sambil melepaskan satu keluhan. Apabila difikirkan kembali, dia berasa kesal. Tapi dia tidak boleh menyalahkan takdir. Benda dah jadi, apa boleh buat.

                “D.O-ya, kamu dah bangun?” tanya Baekhyun

                “Nae.”

                “Kita berdua je yang baru sedar?”

                “Nampaknya macam tu lah. Yang lain belum sedar lagi.”

                Tidak lama kemudian, seorang demi seorang sedar. Ketika itu juga, Prof Oh masuk ke dalam bilik yang menempatkan kesemua 12 ahli Exo. Dia melangkah masuk dengan wajah yang serius. Dia menutup pintu dan ayat pertama yang keluar dari mulutnya, “Siapa yang pandai-pandai masuk makmal bawah tanah tu? Kamu semua tahu tak meteor tu saya simpan dari tahun 1998. Bukan senang nak dapatkan meteor tu.”

                Suasana menjadi tegang. Mereka semua tidak berani mengangkat muka. Prof. Oh menyambung lagi, “S

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoapbfan
Jeongmal mianhae... lama tak update... otak beku... sorry sorry sorry (lagu SJ)

Comments

You must be logged in to comment
minhyun298 #1
Chapter 12: update soon
minhyun298 #2
Chapter 10: Hye_In : haha XD

#Update soon.. >_<
93Hanafayana #3
Chapter 7: Update soon^^