Rated M! ()

He's My Byuntae Husband ! (REACTIVATED, CHARACTERS CHANGED)

Lama aku merenung wajah Baekhyun yang sedang lena tidur di atas pangkuan aku. Matanya yang tertutup, hidungnya yang mancung, bibirnya yang lembab... dan baru sedar yang aku tak pernah bermimpi pun akan berkahwin dengan lelaki ni merangkap crush aku.

Kemudian aku memindahkan kepalanya perlahan-lahan ke bawah beralaskan bantal. Sedikit pun tidurnya tidak terganggu. Muka dia nampak innocent sangat. Terasa tangan aku nak  sangat sentuh muka dia.

Tanpa aku sedari, tangan aku mula menggatal membelai muka Baekhyun. Bermula dari kening dia...dan pipi dia..dan

Zupp!!

Sepantas kilat tangan aku disambar oleh Baekhyun dan menarik aku sehingga rebah ke dadanya menyebabkan muka kami hampir tersemban. Bahabi sungguh! Hampir aku mencium bibir Baekhyun. 

Aku cuba melepaskan diri tapi Baekhyun memeluk aku dengan ketat. Yang peliknya, mata Baekhyun masih tertutup. Takkan dia mengigau kot?

"Baekhyun-ah..."Suara aku bergetar dan hati aku mula tidak keruan memandangkan aku menindihnya dengan sangat rapat.

"Kah ji mah..jaebal..kah ji mah.."Ucap Baekhyun perlahan.

Aku menatap muka Baekhyun dengan pelik. Sebenarnya ucapan tersebut ditujukan untuk siapa? Takkan lah Baekhyun ada girlfriend selama ni? Dia tak pernah cerita pun. Tiba-tiba aku rasa bersalah sebab menjadi penghalang dalam hubungan mereka.

"Saranghae..." Sambung Baekhyun lagi.

Ayat yang sama Baekhyun ucap semalam. Jadi betul lah Baekhyun dah ada girlfriend. Dengan geram aku cuba bangun dari pelukan Baekhyun dan kali ni aku berjaya.

Adakah aku berasa cemburu? Sudah tentu tidak. Pantas aku membuang perasaan tersebut.


Selesai mandi, aku mengambil tempat duduk di hadapan dressing table sambil memandang diriku yang hanya bertuala di hadapan cermin. Sebenarnya mamat byuntae tu dah keluar. Jadi aku dengan berani hanya memakai tuala di dalam bilik.

Aku mencapai bedak di atas meja untuk menutup kesan merah yang dah bertukar warna ungu lebam dekat leher dan dada aku. Tiba-tiba aku ternampak kesan merah yang baru dekat leher.

"Dasar Byuntae! Apasal aku tak sedar yang Baekhyun menjelajah leher aku semalam. Patutlah aku rasa sakit semacam je time tidur. Rupa-rupanya ada vampire yang hisap leher aku. Kuang ajo!"

Lalalala~

Kedengaran suara orang berlagu dari dalam tandas.

Alamak! Bukankah tadi Baekhyun dah keluar bilik? Macam mana aku tak terfikir dia masuk tandas? Mampus! Hati aku mula tidak keruan. Mata aku tidak lekang memandang pintu tandas tersebut.

Pintu dikuak. Baekhyun hanya keluar dengan memakai tuala paras pinggang.

Gulp!

"Nayeon, aku..." Ayat Baekhyun tergantung saat memandang aku. Baekhyun menjadi kaku. Matanya langsung tidak berkelip. Pipi aku pula dah merah padam sebab menahan malu yang amat sangat.

! ! !

Wahai Nayeon, kenapalah kau tak pakai baju dalam bilik mandi tadi? Aish!

"Ehem..." Aku cuba memecahkan suasana kekok.Baekhyun tersentak. Cepat-cepat dia berjalan ke arah katil dan aku pula berpura-pura tunjuk muka selamba dan mentap cermin. Aku segera mencapai hair dryer dengan tangan yang menggeletar.

Bertenang Nayeon-ah, kau bukannya tak tahu perangai mamat tu. Dia suka sangat menyakat orang yang tengah nervous. Makin kau nervous, makin dia akan buat kau bertambah nervous.

Dengan tangan yang menggeletar, aku cuba memegang kuat hair dryer tersebut dan mengeringkan rambut. Kalaulah aku pakai baju, taklah aku menggelabah macam ni sekali.

"Nervous?" Bisik Baekhyun di telingaku secara mengejut dari belakang membuatkan badan aku terlonjak sedikit sebab terperanjat.

"Aku? Nervous? Tsk!" Aku siap melibaskan rambut lagi.

"Jinja?" Suara Baekhyun berubah sensual. Dua tanduk sudah mula tumbuh di kepalanya. "Kalau kau tak nervous, kenapa tangan kau menggeletar? Parkinson?" Baekhyun tersenyum senget. Kemudian dia memegang tangan aku yang sedang memegang hair dryer.

Aku dah agak, dia pantang tengok orang nervous.

"Baek, kau jangan nak macam-macam dengan aku. Kalau kau nak sangat kena flying kick aku, cubalah sentuh aku!" Aku mula gugup. Lantas aku berdiri dari kerusi dan berpura-pura menyibukkan diri dengan mencari baju dalam bagasi yang terletak di hadapan almari.

Aku membongkok dan menyelongkar semua lipatan baju, tiba-tiba terasa pinggang aku dipeluk kuat dari arah belakang.

"Yaa! Baekh—" Belum sempat aku menjerit, Baekhyun menutup mulut aku dengan erat. Dengan pantas Baekhyun memusingkan badan aku ke arahnya dan menolak aku rapat ke almari. Aku cuba menolak tubuh Baekhyun tapi dia semakin menghimpitkan tubuhnya pada tubuhku, sambil mencengkam erat kedua-dua tanganku di kiri dan kanan kepalaku. Semakin aku melawan, semakin Baekhyun menekan badan dia. 

Eee, benci! Benci! Benci!

Muka Baekhyun sangat rapat sehinggakan hidung kami bersentuhan, dan yang buat aku rasa nak tumbuk muka dia bila dia sengaja menggeselkan hidung kami. Aku dapat merasakan hembusan nafas kami bersatu. 

"Baek...aku merayu...jaebal..." Ugh! Tampar mulut sendiri. Ayat tu spontan terlepas dari mulut aku. Malunya!

Baekhyun tersenyum nakal. "Apa yang ada difikiranmu sayang?" Bisik Baekhyun menggoda di telingaku. Bibir lembut Baekhyun yang menyentuh telingaku membuatkan buluh roma aku berdiri tegak seperti terkena renjatan elekrik. Pandangan mata dia menusuk ke kalbu sampai aku nak pengsan sebab tak sanggup hakak nak tengok.

Perlahan-lahan jari Baekhyun menyentuh pipiku. Aku hanya memerhatikan setiap gerakan jari Baekhyun dengan gugup. Dia melirikkan jarinya dikeningku, lalu mengelus lembut pipiku, dan akhir sekali mengesat bibirku.

Dia pandang aku dari atas sampai bawah dan pandangannya berhenti tepat dekat lurah dada aku yang terdedah.

"Yah! Byuntae!" Rasa nak  penampo je mamat byuntae ni.

Baekhyun tersenyum senget. "Rilekslah...aku suka sangat tengok muka kau yang tengah nervous. So jangan buat macam tu lagi atau aku akan..."

Muka aku makin nervous. Atau dia akan?

Baekhyun tersenyum geli." Kan aku dah kata jangan buat muka macam tu."

"Okay!" Aku mencebikkan bibir.

Tiba-tiba aku dapat satu idea bernas

"Baek..aku..aku tak dapat bernafas.."Aku tercungap-cungap. Dada aku terasa sesak sebab Baekhyun menghimpit badan aku dengan kuat.

Baekhyun yang perasan aku mula kehilangan oksigen, perlahan-lahan melepaskan genggamannya dan menjauhkan dirinya dari aku.

"Nayeon-ah, neo gwenchana?" Soal Baekhyun panik.

"Aku..aku..sesak nafas..aku ada asma.." Aku memegang leher seperti orang dicekik, dan sebelah tangan aku mengcengkam pergelangan tangan Baekhyun dengan kuat.

Baekhyun menjadi tidak keruan. Dia membantu mengusap-ngusap belakangku dengan pucat.

Aku tersenyum sinis. Muahaha! 

Dalam kiraan 3, 2, 1.

Dush!!

"Ugghh!!"

Baekhyun mengerang kesakitan sebab aku dah tendang bahagian sensitif dia. Okay, maaf.

Baekhyun tergolek-golek atas lantai sebab menahan sakit yang amat sangat.

"Padan muka!! Siapa suruh gatal sangat. Gatal mengalahkan ulat buluh. Kau terimalah penangan aku!" Aku ketawa terbahak-bahak tapi ketawa aku mati begitu sahaja.

Aku meneguk liur. Baekhyun tengah pandang aku dengan renungan tajam, seperti singa buas yang bila-bila masa sahaja hendak menerkam mangsanya.

Aku melangkah setapak kebelakang. Satu langkah demi satu langkah dan..

"Arrhh!!"  

Aku berlari sekuat hati mengelilingi bilik, cuba menyelamatkan diri dari Baekhyun yangg sedang mengejar aku dari belakang. Aku tak dapat kawal ketawa aku ketika berlari membuatkan Baekhyun bertambah sakit hati.

"Yaa! Gi dar yeo!" Jerit Baekhyun geram.

"Shiro!"

"Yaa!! Kau tengoklah nanti, kalau aku dapat kau, jangan harap aku akan lepaskan kau."

"Kejarlah kalau dapat. Wuekk."

Agak lama jugalah kami berlari berkejaran dalam bilik tu. Satu je aku nak cakap, kami bukan bekas penghuni hospital bahagia okay, walaupun perangai macam dah nak sama. Aku sendiri tak tahu kenapa aku rasa seronok sepanjang kami berkejar-kejaran. Kalau orang nampak, mesti mereka akan fikir yang bukan-bukan sebab aku dan Baekhyun masing-masing hanya memakai tuala.

"Baek..berhenti jap..aku ..penat..huhhuhh.." Aku tercungap-cungap sebab penat.

"Aku..aku..pun..huhhuhh.." Baekhyun turut termengah-mengah nafasnya. Dia segera berehat di atas katil.

Aku dah tak tahan. Aku merebahkan badan aku di atas katil, kaki aku pula terjuntai di bawah. Buat seketika, perasaan malu sebab hanya memakai tuala hilang serta merta sebab aku dah terlampau penat.

Baekhyun memandang aku yang tengah baring di atas katil. Tak sampai sesaat, Baekhyun turut merebahkan badannya di sebelah aku dan menghadapkan badannya ke arahku.

"Nayeon-ah.."Panggil Baekhyun sambil tersenyum bahagia. Bahagia?

Aku memusingkan badanku ke arah Baekhyun. Aku menatap mata Baekhyun dan dia juga membalas pandanganku. Kedua-duanya terdiam, membiarkan waktu berlalu...

Tiba-tiba aku merasakan ada satu perasaan pelik yang terdetik dekat hati aku. Perasaan yang tak pernah aku rasa selama ni.

"Nayeon-ah.."Panggil Baekhyun sekali lagi.

"Hmm?"

"Aku cuma nak kau tahu yang aku tak pernah menyesal dengan perkahwian ni...walaupun kita masing-masing tak mencintai antara satu sama lain."

"Ya, aku tahu.."

"Aku juga nak kau tahu yang aku bahagia sangat dengan perkahwinan yang singkat ni."

Aku tersentap mendengar ayat Baekhyun. Aku cuba mencari keikhlasan di mata dia. Ayat dia sentiasa mempunyai makna tersirat membuatkan aku keliru.

"Walaupun kita dah bercerai kelak, aku akan tetap buat kau gembira, aku akan berusaha menjadi contoh appa yang baik untuk anak kita, aku tak akan biarkan dia menangis dan bersedih seorang diri, aku akan pastikan dia mendapatkan kasih sayang yang secukupnya sebab...wanita yang melahirkan dia kelak ialah wanita yang sangat bermakna dalam hati aku."

Tiba-tiba jantung aku berdegup laju. "Baekhyun-ah...kau—"

"Power tak ayat aku? Hehehe.." Baekhyun ketawa kecil.

Ouh, jadi Baekhyun hanya bergurau? Aku tersenyum kosong. "Cuba tadi kau tak cakap yang kau cuma bergurau, aku hampir percaya tahu tak." Ujarku jujur.

"Jinja? Alamak, terlepas lah aku kali ni." Baekhyun tersenyum geli.

Keadaan menjadi janggal semula. Masing-masing mendiamkan diri.

Tiba-tiba Baekhyun mendekatkan dirinya di sebelah aku lalu mengangkat kepala aku di atas lengannya. Aku hanya menurut dan menghadapkan badanku ke arahnya. Pertama kali dalam hidup aku, aku tak melawan bila Baekhyun buat macam tu. Yelah, selama ni kan aku menjerit bila Baekhyun buat skinship dengan aku.

Kemudian Baekhyun membelai lembut rambut yang menutupi separuh wajahku dengan pandangan yang redup. Aku membalas pandangan mata Baekhyun dengan penuh perasaan.

Tanpa dipintah, Baekhyun mengucup lembut anak kepalaku, kemudian di dahi, seterusnya hujung hidungku, akhir sekali di bibir.

Aku terpanah serta merta. Aku ingin menolak, tapi satu perasaan mendorong aku agar tidak bergerak. Terasa darah panas menyerbu pipiku serta merta.

"Ciuman seorang teman lelaki, tak lebih dari itu." Gumam Baekhyun. Hampir-hampir membuatkan mata aku berkaca. Oh, please~

"Adeh, takkan touching pula?" Soalnya. "Aku main-main je lah. Sweet sangat ke sampai pipi kau dah blushing? Kalau kau nak aku layan kau macam ni hari-hari, aku tak kisah." Baekhyun tersenyum makna.

Aku dah tak tahan dengan ayat Baekhyun yang berkeju lagi berkrim. Aku segera bangun dari lengan dia dan duduk di hujung katil sambil menarik selimut untuk menutup bahagian dada aku yang terdedah. Beberapa saat kemudian, Baekhyun turut bangun dan duduk macam aku.

"Kau tak payah nak berahsialah, aku tahu kau memang suka benda-benda macam ni kan?" Senyuman nakal terukir dibibirnya. Sah, perangai byuntae dia dah muncul balik.

Aku tak mengendahkan Baekhyun. Aku kenal sangat perangai mamat tu. Makin dilayan, makin menjadi-jadi.

Memandangkan aku tak beri apa-apa respon, Baekhyun bertindak menarik bahuku mendekati dadanya. Aku sedikit terkejut, tapi aku biarkan saja sebab idea jahat aku muncul balik. Muahaha!

Kau nak sangat kan? Mari aku tunjuk cara sebenar Im Nayeon layan suami.

Langkah pertama, tunjukkan muka yang kau dah lemas dalam godaan dia. Ya, nampaknya Baekhyun dan tertipu. Dia mendekatkan mukanya ke arah aku dengan senyuman menggoda.

Langkah kedua, pejam mata dan jangan senyum. Kalau kau nak mengelak dari dicium, jangan tolak mentah-mentah tapi dongakkan sikit dagu kau pandang atas. Ya, nampaknya Baekhyun automatik mendekatkan mukanya di leher aku, bukan di bibir.

 

 

Dan dekat..

 

 

Dekat lagi..

 

 

Akhirnya, muka Baekhyun sampai juga kat tengkuk aku. Muahaha! Senang kan? And last but not least, biarkan dia main peranan. Kau tunggu je sampai satu masa, kau kerjakan lah dia cukup-cukup. Ha!

Ya dan ya, Baekhyun yang tertipu dengan permainan aku nampak sangat dah lemas. Bibir dia mula meliar di leherku, menghisap leherku dengan bibirnya yang basah dan meninggalkan kesan love bite sehingga aku terpaksa mengetap gigi agar mulut aku tak terbuka dan mengeluarkan bunyi aneh. Okay maaf, hanya sesuai untuk orang yang berfikiran kuning. Haha!

Tak cukup dengan itu, dia melumat bibir aku dengan ghairah sehingga aku terasa lemas. Tangannya sangat kukuh memegang kedua-dua dagu aku yang terdongak sedikit.

Entah apa yang merasuk fikiran aku, niat aku cuma nak kenakan Baekhyun, tapi aku sendiri hanyut dalam godaan dia, sehingga aku tanpa sedar menaikkan semula kaki aku di atas katil.

Baekhyun bertindak merebahkan tubuhnya di atas aku agar tubuh aku tertolak ke belakang dan terbaring di atas katil. Dalam mimpi! Dasar Baekhyun! Jangan ingat aku akan menyerah macam tu jer. Ha!

Ketika Baekhyun menekan tubuhnya, aku berusaha bertahan dengan keras supaya tidak rebah ke belakang. Nampak kejanggalannya di situ, masing-masing tak nak menyerah kalah. Baekhyun mendorong tubuhnya ke depan, dan aku pula berusaha menolak tubuhnya ke atas semula sehingga Baekhyun berkerut dahi dalam mata terpejam. Aku hanya mampu ketawa terbahak-bahak di dalam hati.

Akhirnya, Baekhyun membatalkan niatnya, kemudian Baekhyun menaikkan mukanya di atas, menghidu rambut dan telinga aku dengan ghairah sehingga dadaku turun naik, lalu hidungnya turun ke leher sekali lagi, menyelusuri dengan menggoda, dan akhir sekali mengucup dada aku dengan giat sehingga aku tak keruan dan merangkul lehernya lalu mengcengkam rambut belakangnya tanpa sedar apabila ada elektrik mengalir di dalam tubuh aku.

"Ahhh..." Automatik aku menolak kasar bahu Baekhyun bila aku tersedar yang aku mengeluarkan bunyi 'aneh' yang aku cakap tu. Haiyak!!!!!Andwae!!!!! Andwae!!!!!!!! Rasa macam nak tampar mulut aku bertubi-tubi! Malunya! Nak nangis wei! Mana aku nak letak muka aku?! 

Baekhyun  memandang aku yang gelabah dengan pandangan 'biar betul?', mungkin dia tidak percaya yang aku rupa-rupanya menikmati godaan dia. Choiiii, bertambah-tambahlah perangai dia nanti bila dapat tahu kelemahan aku.

Baekhyun tersenyum senget. Sudah! Betul apa yang aku cakap. Seperti tiada apa yang berlaku, dia menarik aku semula di bahu, lalu menyatukan dahi dan hidung kami, tiba-tiba aku terasa ada tangan miang yang nak leraikan ikatan tuala aku dari belakang. Lelaki ni tak pandai serik-serik.Aku tersenyum sinis. Dengan geram, aku menangkap tangan Baekhyun dan,

"Ugghh!! Yaa! Sakitlah woi!!"

Baekhyun menjerit kesakitan sambil mengipas-ngipaskan tangannya yang aku dah gigit. Matanya berair menahan sakit.

"Tahu sakit!! Balasan!! Kalau kau nak tangan kau yang sebelah kanan tu terima nasib yang sama, cakap! Aku akan siat-siat tangan kau yang miang macam daun keladi tu, bukan setakat siat je, aku akan kerat-kerat tulang kau." Aku mengetap gigi dengan sangat geram!

"Kejam!"

"Padan muka!"

"Ikan pirana!"

"Byuntae! Byuntae! Byuntaeeee!!!! Eh, chamkan. Ikan pirana kau kata? Fine, malam ni kau tidurlah kat sofa tu dan aku tak akan benarkan kau sentuh aku langsung. NEVER!! NEVER EVER EVER NEVER!!"

"Apa! Nayeon-ah..."

"Jangan nak buat muka sepuluh sen."

"Bbuing Bbuing." Baekhyun menunjukkan aegyo 'Shy shy shy' sambil mengelip-ngelipkan matanya.

Aku tersengih sinis."Kau ingat kau comel? Anak monyet aku lagi comel tahu tak!" Lantas aku berdiri tapi sekelip mata saja tubuh aku direntap dari belakang sehingga aku rebah di pelukan Baekhyun yang terbaring di atas katil.

"Takkan nak berhenti tengah jalan? Aku dah tersangat siap untuk kau, sayang." Sinisnya membuatkan mata aku membulat besar dan merah padam. Kemudian Baekhyun menolak aku ke bawah, dan gilirannya pula yang menindih aku. "Mari giliran aku pula yang tunjukkan macam mana cara Byun Baekhyun layan isteri. Wahaha!"

"Kauuuuuuu! Yahhhhhhhhhh!"

Dan apa yang terjadi seterusnya, korang tak payahlah nak tahu.

 


 

Parah sungguh si Baekhyun ni - -"

Cuba korang 'rate'kan tahap BYUNTAE si Baekhyun

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Joha_Exo12 #1
Chapter 15: Author,please update!!!citer ni best
AngelBap #2
Chapter 15: Cerita ni best sgt....plz updat e soon...
Hnayunni #3
Chapter 14: update soon ^^
Galaxy_fanfan96 #4
Chapter 14: uwarrgg!! siapa tae? baek prnah ckp yg taeyeon tu cinta monyet dia kn? takkan la taeyeon. huhu..harap2 taehyung yg muncul
jiminlovers #5
Chapter 14: siapakah tae??
jiminlovers #6
Chapter 5: so sweetttttt
jiminlovers #7
Chapter 1: uwaaa.. ganasnya..