Bab 3

Sweet Cake For Sweet Love (Editing Process)

KRING!!!

 

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah tiba .Semua pelajar segera keluar dari kelas untuk mengisi perut mereka yang lapar.Nasib baik takde berlaku pemberontakan atau rusuhan kerana pelajar terpaksa menahan lapar.

 

Kyungsoo mengemaskan barangannya dan segera beredar dari kelas.Geng EXO telah menunggunya di hadapan kelasnya seawal rehat tadi.Mereka berjalan ke kantin bersama-sama.

 

Sementara itu...

 

Chorong dan Ah Mie ke kantin bersama-sama .Chorong menyuruh Ah Mie menjaga tempat duduk untuk mereka berdua sementara dia pergi membeli makanan.Ah Mie hanya mengangguk sahaja.

 

Ah Mie memandang suasana di sekitar kantin yang tak banyak berubah.Tetap dengan keadaannya yang sentiasa bising dan sesak.Berbagai ragam manusia yang boleh dilihat .Ragam manusia yang kadangkala mebuatkan kita tersenyum sendirian apabila melihatnya.

 

Tiba-tiba pandangan Ah Mie berhenti di suatu sudut di kantin itu.Seseorang yang menarik perhatian Ah Mie untuk melihatnya. "Cis,kalau dnegan geng dia ,muka bukan main lagi lebar senyuman,tapi kalau dalam kelas muka bukan main lagi dingin.Apsal pelik sangat perangai dia ye?"ujarnya bersendirian sambil menongkat dagu.

 

Ah Mie terus memandang Kyungsoo yang leka berbual bersama gengnya sehingga tidak sedar akan kedatangan Chorong di sisinya.

 

"Yah Mie Mie ,kau pandang siapa sampai makanan yang dah sampai depan mata kau nie tak sedar?'' ujar Chorong dengan nada yang kedengaran pada Ah Mie agak marah.

 

"Alahai pandang sekeliling kantin takkan tak boleh kot?"balas Ah Mie.

 

"Bukan tak boleh.Tapi jangan pandang orang lain plak.Aku tengok kau macam perhatikan seseorang je.Kau ada crush dengan sesiapa ke?Ada sesuatu yang aku tak tahu ke?"soal Chorong bertubi-tubi.

 

 

Muka Ah Mie berubah merah apabila Chorong menyebut perkataan crush itu.Dia menggelengkan kepalanya dengan laju.Makanan yang memasuki mulutnya hampir terkeluar namun segera dikawal.

 

Chorong hanya memandang sahaja kelakuan sahabatnya itu.Belum pernah dia melihat Ah Mie sebegitu rupa.

 

"Jomlah kita balik ke kelas.Lepas nie subjek Matematik pulak.Dahlah cikgu Bora tu mengajar macam kita nie budak sekolah antarabangsa.Dengan gaya speakingnya tu,"ajak Ah Mie sambil menarik tangan Chorong supaya segera beredar dari kantin dengan segera.

 

 

Di dalam kelas...

 

Ah Mie mengeluarkan buku Matematik sementara menunggu cikgu Bora masuk.Kyungsoo yang baru masuk ke dalam kelas mengambil tempatnya di sebelah Ah MIE.Dia melihat buku Matematik di atas meja Ah Mie dan segera mengeluarkannya jugak.

 

Chorong memusingka tempat duduknya ke belakang bagi memudahkannya untuk berkomunikasi dengan Ah Mie.Kyungsoo disebelah Ah Mie ditegurnya dengan ramah.

 

"Hi Kyungsoo.Saya Chorong.Nama sebenar saya yang cantik ialah Park Chorong,"ujarnya sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Kyungsoo.

 

Kyungsoo mengangkat mukanya dan memandang Chorong.Dia hanya mengangguk tanda dia menerima perkenalan itu tanpa bersalam dengan Chorong.Kemudian dia sambung pembacaannya semula.

Ah Mie yang melihat situasi itu hanya mencebik di dalam hati sahaja. 

 

"Sombongnya dia"ujar Chorong dan memusingkan kembali kerusinya ke hadapan apabila melihat cikgu Bora masuk dengan penuh bergaya.

"Ok class,please open your Mathematics Textbook page 135.Please understand the chapter because we want to learn this chapter today."ujarnya dalam bahasa Inggeris.Selepas itu,P & P Matemati diteruskan tanpa sebarang gangguan.

 

Ah Mie leka memerhatikan formula yang ditulis oleh cikgu BOra .Sesekali dia bermain dengan pensil kayu yang digigitnya.Itulah tabiat gadis comel ini,gemar menggigit sesuatu yang berdekatan dengannya.

 

Dia mengalihkan pandangan ke sebelahnya.Dilihatnya Kyungsoo begitu tekun menyalin formula di hadapan.

 

"Ish,khusyuknya dia buat kerja.Tapi dalam keadaan dia macam nie pon tetao nampak comel"bisik hatinya .

Kyungsoo  terasa dirinya diperhatikan.Dia mengangkat mukanya dan matanya bertembung dengan Ah Mie yang leka memerhatikan dirinya.

 

"Aku tahulah aku hensem,tak payah nak pandang lama sangat.Nanti jeles perempuan yang lain ,kau jugak yang susah,"ujar Kyungsoo sambil menyalin formula di papan putih.

Ah Mie yang mendengar teguran Kyungsoo itu segera menundukkan wajahnya .Kemuadian dia mengangkat semula mukanya dan berdehem solah-olah tiada apa apa yang berlaku.

 

"Jangan perasan hensem sangat ye.Aku pandang bukan tengok kehenseman kau tu,aku cuma tengok kat luar kelas tu je,"balas Ah Mie.

 

"Kalau nak pandang ke luar kelas,pandang sebelah kiri kau tu.Jangan pandang sebelah kanan kau .Aku tak sukalah orang pandang2 nie,lepas tu bukannya nak cakap pun.Baik kau salin je formula kat depan tu dan fokus pada pelajaran kau.Jangan ingat nak ada pakwe je,"balas Kyungsoo dengan sinis.

Terkedu Ah Mie mendengar kata-kata sinis yang keluar dari mamat yang bermata bulat itu.Sedikit hatinya terasa mendengar kata-kata Kyungsoo.

 


 

KRING!!!

 

Ah Mie mengemaskan buku-bukunya dan dimasukkan ke dalam beg.Kyungsoo pulak awal-awal lagi sudah keluar dari kelas sebaik sahaja loceng berbunyi.Mereka berdua melangkah keluar dari kelas dan menuju ke pintu pagar sekolah.

"Chorong petang nanti kau free tak?"tanya Ah Mie kepada Chorong sewaktu mereka berdua keluar dari kawasan sekolah dan berjalan kaki untuk pulang ke rumah masing-masing.

Chorong  yang sedang membetulkan rambutnya itu enoleh ke arah Ah Mie di sisinya.

"Kenpa pulak?Petang nanti aku nak ikut umma aku pergi spa la.Kulit aku dah kering.Jadi.sorrylah aku memang tak dapat temankan kau perg mana-mana,"ujar Chorong

.Ah Mie hanya tersenyum mendengar jawapan sahabatnya itu.Dia paham  perangai Chorong yang selalu nak nampak cantik setiap masa je..

"Takpelah kalau macam tu.Aku ingat nak ajak kau teman aku pergi cari kek coklat.Kalau kau dah ada hal ,takpelah,"ujar Ah Mie .

Mereka kemudiannya berpisah di satu persimpangan yang memisahkan kawasan rumah Chorong dan kawasan rumah Ah Mie.Namun tidak bagi Ah Mie yang tidak pulang terus ke rumahnya.

Dia meneruskan perjalanannya ke kedai kek di bandar Seoul.Walaupun di kawasan perumahan Ah Mie menyediakan perkhidmatan bas awam,namun Ah Mie  lebih suka untuk berjalan kaki.

Selepas mengharungi kira-kira 25 minit perjalanan,Ah Mie akhirnya tiba di hadapan kedai kek tempat dia membeli kek coklatnya pada minggu lepas.

Dia melangkah masuk ke dalam kedai sambil mencari kek coklat kegemarannya.Pembantu kedai  itu tersenyum memerhatikan gelagat Ah mie yang sedang mencari kek coklat.Bagai memahami apa yang diingini oleh Ah Mie,dia segera mengeluarkan kek coklat berbentuk hati.

Ah Mie yang sedang leka mencari kek itu terkejut tatkala pembantu kedai itu menunjukkan kepadanya kek yang dicarinya.Segera dia mengangguk setuju untuk membeli kek itu.

 

"Awak nie macam tahu-tahu je kek favourite saya"ujar Ah Me kepada pembantu kedai itu.Pembantu kedai itu hanya tersenyum mendengar kata2 Ah Mie.

"Masa awak datang tengok kek kat sini,waktu tu first time awak datang ke sini,kan?Saya tengok wajah awak teruja tengok bentuk kek ni,tu yang saya teka awak mesti cari kek nie.."jelas pembantu kedai itu panjang lebar.

 

"Saya Shin Ah Mie.Nama awak sapa plak?"ujar Ah Mie memperkenalkan diri.

 

"Saya Amber."ujar pembantu kedai itu sambil tersenyum ramah.

"Selamat berkenalan.Terima kasih ye,"ujar Ah Mie.

 

"Sama-sama ,datang lagi ye."balas Amber sambil melambaikan tangannya.

Tidak lam kemudian,kedai itu didatangi oleh seorang lelaki.Amber yang sedang menyusun kek itu terus sahaja membuat kerjanya tanpa menghiraukan kedatangannya.

Lelaki menuju ke arah Amber yang sedang menyusun kek ke dalam peti sejuk itu.

 

"Mana kek coklat yang berbentuk hati tu?Takkan dah habis"soalnya kepada Amber.

 

"Kek tu dah orang beli,memang la habis.Lagipun kau hantar bukannya banyak.Setakat lima biji sekali seminggu,mana  cukup.Kau buatlah lebih sikit.Tadi kek kau tu de budak pompuan beli.Aku tengok dia memang minatlah dengan kek kau tu.Minggu lepas mesti dia datang cari lagi kek kau tu,"penjelasan Amber yang panjang lebar itu membuatkan lelaki itu tersenyum.

 

"Em nanti aku hantar lagi lebih ya,Aku pergi dulu,"lelaki itu meminta diri setelah mengambil wang jualannya untuk minggu ini.

 

Dalam perjalanan pulang,Ah Mie tersenyum sendirian mengenangkan bentuk kek itu dengan senyuman Kyungsoo.Memang sama,memang sweet betul senyuman Kyungsoo dengan rasa bentuk kek nie,bisiknya sendirian.

 

edited by: angelily95

140508

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            .

Hai semua readers..*lambai tangan*

Maafkan saya sebab lambat update.Harap penantian korang semua untuk sambungan bab selanjutnya dalam cerita nie dah berakhir.Masalah kelajuan internet yang rendah,kekeringan idea merupakan halangan yang terpaksa saya hadapi dalam menulis fanfic ini.

Saya terpaksa memadam bab tiga sebelum ini disebabkan ceritanya yang tergantung.Justeru itu saya mengganntikannya dengan bab yang baru.Maafkan saya ya!!

Thanks kepada yang sudi Subscribe citer saya nie.Dan kerana itu jugalah yang membuatkan saya bersemangat untuk menaip cerita ini.

THANKS KORANG SEMUA!!Sayang you all semua!!

*Flying Kiss*        

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
LovelyPurple96
complete!!!yes!!i'm happy!!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 18: Wah...sweetnyer D.O....>\\\<
allya_safia #2
Chapter 15: Woahh daebak ah cite ni best!Awesome!amazing!jjang!*thumbs up* memule,sye igtkn chorong tu jahat and gedik sbb die selalu perasan cantik dgn die suke d.o sekali.last2 dielh yg tlg d.o. dgn ah mie.bertuah dpt kawan cam chorong tu~~
kayd2208 #3
Chapter 17: nak......buat ye
aidasafiah
#4
Chapter 17: Nak! Buat ah..
mieyhyun
#5
Chapter 16: Comelnya... lagi2 part cincin dlm cupcake tu... so sweet ><
xxxghostgirlxxx #6
Chapter 15: So sweeet >< Stiap kali bce , sy duk tersengih-sengih je xD Hahaha x) Lwknye xD
snashikin
#7
Chapter 15: i love u authornim. best gile cite ni. lain dari yg lain...
VIP_yousha
#8
Chapter 15: so sweettt !!! tahniah authornim ^^
aidasafiah
#9
Chapter 15: OeMGi! Sweet + romantik giler! Best ending dia :D
oppabimbap
#10
Chapter 14: Kyungsoo ahhh :-@ , youre being so y , fluffy and crazy :)