Chapter 11

Arjune Armanda [OG]
Please Subscribe to read the full chapter

       Jam menunjukkan pukul 4:30 petang. Lilly Armanda setia menunggu di ruangan atas rooftop cafe. Dia dah berjanji untuk jumpa Daehwi. Dah lama gadis itu tidak berjumpa dengan Daehwi setelah lelaki itu diterima kerja di sebuah bar di sebelah kedai cafe ini. 

Daehwi terus berlari ke arah Lilly Armanda, ingin sahaja dia memeluk gadis itu kerana Lilly Armanda sudi berteman denganya . Tapi disebabkan agama gadis itu, dia faham dia perlu menghormati gadis itu. Daehwi duduk dan memandang Lilly Armanda yang masih tersenyum kecil.

Strawberry latte diberikan kepada Lilly Armanda.

" Lilly, I want to say...Thank you so much sebab teman Hwi cari kerja sampai 3 hari pula tu. Tak sangka dapat kerja. Dan maaf kalau Hwi tak terima kerja dekat kafe ni, malah Hwi pilih kerja di bar sebelah cafe ni" ucap Daehwi rasa serba salah. Dia bukannya tak mahu kerja di cafe ini tapi bar disebelahnya menawarkan gaji lebih lumayan. Jadi dia mahu gaji yang besar. 

Daehwi juga mahir dengan kedua - duanya. Menjadi seorang bartender dan barista. 

Tergeleng kepala Lilly Armanda saat Daehwi mengucapkan maaf dan terima kasih. Dia tak kisah lelaki itu mahu bekerja di bar, malah dia senang lagipun Daehwi perlu pilih pekerjaan yang dia suka. Daehwi mengajak dia ke kafe ni pun dah besyukur daripada Daehwi mengajak dia ke bar. Nampaknya lelaki ini sudah faham sedikit tentang ajarannya. 

" Macam mana kerja?, seronok?" soal Lilly Armanda. Dah dua minggu lelaki itu bekeja sebagai bartender sampai tak sempat dia mesej lelaki itu. Walaupun mereka jarang berjumpa ada sahaja gambar dan aktiviti harian Daehwi send pada dia melalui mesej.

" Seronok!, bos siap bagi aku  bonus lagi Lilly sebab  naikkan sale bar dia. Ramai orang datang sebab aku pandai custom air pelanggan nak!" ujar Daehwi ceria. Bersyukur sangat bosnya menerima cadangan untuk membuat air custom. Disebabkan itu pelanggan suka datang ke bar dan mencari Daehwi.

" Woahh pandainya kau Hwi...Oh yaa, kejap lagi kau nak masuk kerja kan?. Kita jumpa hari lain tau.. Ini! " Lilly Armanda mengeluarkan bekal makanannya. 

" Lilly ada masakkan spaghetti kegemaran diri sendiri ! ehe... Lilly tak sempat nak tanya Hwi suka apa... so spagethi carbonara for you..and also kek red velvet buatan Lilly" beg bekal berwarna kelabu itu diserahkan kepada Daehwi.

" Aww bestie..." Daehwi ingin nangis. Haih tak sangka gadis didepanya sangat baik. Tak sangka sangat! . 

" Jom aku hantar kau ke bawah!" Daehwi bingkas bangun.

" Hati, hati kau tu pakai kain" gelak Daehwi. 

 

     Pintu cafe dibuka untuk Lilly Armanda. Mereka berdua rancak berbual sehingga Lilly Armanda terlanggar satu tubuh kekar seorang lelaki.

" You okey?" soal lelaki itu. Bau wagian lelaki itu menusuk masuk ke rongga gadis itu. Lelaki itu baru sahaja keluar dari bar sebelah. Sebernanya bar dan cafe ini terletak di tingkat atas, jadi pintu masuk dan pintu cafe bertentangan, sebelah pintu kedua- kedua kedai ini tangga turun ke bawah. 

" Oh, maafkan saya Encik. Saya okey.. Encik?" soal Lilly Armanda sopan. Mata lelaki itu tidak henti memandang penampilan Lilly Armanda. Sebuah senyuman dihadiahkan apabila Daehwi memandang riak lelaki itu. 

Seperti Daehwi kurang selesa lelaki itu menguntum senyuman pada si bunga.

" Saya okey.. maaf ya...bye bye Daehwi jangan lupa makan tau..bye bestie!" Lilly Armanda menoleh ke arah Daehwi yang masih memengang pintu cafe tersebut.

" Take care flower, let me send you down" Daehwi terus menarik tali handbag Lilly Armanda supaya turun cepat. Dia risau akan ada pelanggan atau pekerja bar melihat kecantikkan gadis itu.

Dan sekarang ada mata yang terpegun dengan gadis itu. 

Siapa lagi kalau bukan bosnya , Namgoon Min.

 

 

       Beg bekal kelabu itu di pandang sepi oleh dia. Tak sangka gadis itu sangat baik dengan dirinya sehingga sanggup memberikan bekal makanan. Bekas spaghetti carbonara dikeluarkan dan kek red velvet itu perlu dimasukkan ke dalam peti sejuk t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet