Bab 14: Perjumpaan Gempak bersama Komander!

Masalah Kem Musim Panas

Malam hari Sabtu, 10 buah kumpulan  berkumpul di dewan (tempat mereka berkumpul pada hari pertama selepas melapor diri). Mereka berkumpul ikut kumpulan. Komander Bogum dan Komander Jongsuk tiba selepas itu.

“Kamu semua berbaris ikut kumpulan. Ketua kumpulan, sila pastikan 10 orang dalam kumpulan kamu sampai, dan duduk. Grup mana yang belum cukup 10 orang, sila berdiri sehingga diorang sampai.”

“Commander, sorry to interrupt you, Ken oppa still in recovery. He unable to attend our group,” celah Sorn, di hadapan Komander Bogum.

“Oh, yes. I’m sorry, dear. Thank you for reminding me,” ujar Komander Bogum. “Your group can sit now, it’s okay,” katanya lagi. Ahli kumpulan Blue Team dibenarkan untuk duduk.

“Komander, boleh tak saya gantikan tempat N oppa sebagai leader? Saya pernah berbincang tentang ini kepada N oppa. Dia cakap dia masih beum sembuh dan tak mampu memimpin kami. Dia benarkan saya ambil alih tempat dia,” Dahyun memohon kepada Komander Bogum untuk mengantikan tempat N oppa sebagai ketua sementara N masih perlu berehat ekoran demam yang sangat teruk.

“Kalau kamu dah berbincang dengan dia, baguslah. Macam kamu, saya faham keadaan dia. Saya tak yakin N boleh kendalikan ahli-ahli termasuk kamu, sedangkan dia belum pulih sepenuhnya. Kali ini saya benarkan kamu ambil alih tempat dia,” Komander Bogum meluluskan permohonan Dahyun sebagai ketua (pengganti N).

“Yay!! Kasahaminda Komander!” jawab Dahyun dengan gembira.

Komander Bogum meneruskan ucapan. “Adakah sesiapa yang memukul Hyoyeon dan Soyeon dari Blue Team?”

Para peserta diam seribu bahasa. Komander Jongsuk pun blur.

“Semalam saya dapat laporan dari Rapmon – Yellow Team mengatakan Hyoyeon dan Soyeon dipukul dengan teruk, tapi dia sendiri tak tahu siapa yang memukul mereka. Katanya mereka dijumpai dalam keadaan yang mengerikan,” terang Komander Bogum.

“Bogum-ssi, mereka dipukul oleh seseorang, tapi ‘seseorang’ itu bukan peserta Kem Musim Panas. Saya pun tak tahu macam mana nak jelaskan,” ujar Komander Jongsuk.

“Maksudnya ada orang lain selain kita?” soal Komander Bogum.

“Yelah. Agaknyalah. Saya tak tahu nak fikir macam mana dah. Runsing saya dibuatnya,” balas Komander Jongsuk.

 

 

“Kamu semua diharap bertenang. Jangan sebarkan kbabar angin buat masa ini. Setakat ini, kami belum ambil tindakan selanjutnya berikutan kes macam ni. Anyway, kita tetap menjalankan aktiviti seperti biasa. Jamgan risau, selagi kami ada, korang semua akan selamat dibawah pengawasan kami,” uacap Komander Bogum.

Komander Bogum memberikan mikrofon kepada Komander Jongsuk. Apabila Komander Jongsuk bercakap dengan mikrofon, dia mendapati mikrofonnya rosak semula.

“Lah, rosak lagi?” rungut Komander Jongsuk. Ketika itu Hana tiba-tiba menjerit lalu pengsan.

“Eh, tadi elok je. Kenapa pulak?” soal Komander Bogum dengan hairan.

“Komander! Tolong!” jerit Sana.

“Ada apa Sana?” soal Komander Bogum.

“Hana unnie pengsan! Dia dirasuk syaitan lalu pengsan. Cepat! Dekat Plum Team!” gesa Sana.

“Aigoo~ Apa hal ni?” Komander Bogum berjalan sambil bersungut. Dia melihat kumpulan lain berkumpul di tempat Hana pengsan. Eunbin dan Umji puas menenangkan Hana.

“Korang tepi sikit. Biar Komander bertindak,” arah Leo sambil memberi ruang kepada Komander Bogum.

“Hana, awak okey ke?” soal Komander Jongsuk.

“Pergi! Pergi! Saya tak mau!! Saya cakap PERGI!!” jerit Hana. Dia dirasuk syaitan!

“Mengucap Hana! Mengucap!” bentak Komander Bogum.

“Pergi! Saya cakap pergi!!!” bentak Hana lalu dia menendang lutut Leo di tepi Komander Jongsuk.

Leo terguling kesakitan. Ternyata Hana menenangnya dengan kencang! Kepalanya terhantuk tiang.

“Adui... sakitnya... Hana,... How could you,... kenapa tendang oppa,...” rintih Leo sambl suaranya terketar-ketar. Hana menendang lutut Leo, seolah-olah macam bola sepak!

“LEO HYUNG!! APA JADI!!” Hongbin segera mendapatkan Leo. Geng EXO juga tersentak. Rapmon juga.

“Hyung! Jangan tinggalkan saya! Saya takde kawan bermain lagi lepas ni!!” rayu Ravi sambil mengalihkan badan Leo. (tanpa Leo, tidak lagi VIXX LR)

Hidung Leo berdarah. Lutut kanan Leo juga berdarah, akibat ditendang oleh Hana. Soyee segera mendapatkan Leo. “Oppa!! Maafkan Hana!! Dia kena rasuk, sekarang dibawa ke bilik rehat,” jelas Soyee.

“Hyung,... awak okey ke? Kami papah hyung ke bilik kesihatan,” tawar  Chanyeol.

“Sakitnya,...” Leo cuba bangun, dibantu oleh Ravi. Apabila Leo cuba berdiri,  dia jatuh dengan terbawa lengan Ravi sekali. Ravi ikut jatuh. “Biar saya tolong,” tawar Suho juga. Dia menghulurkan tangan dekat Ravi dan membantunya berdiri. Manakala Leo pula dibantu oleh Baekhyun dan Chanyeol. Mereka papah Leo sehingga ke bilik kesihatan.

Perjumpaan bersama komander tidak dapat diteruskan. Sana mengadu tentang Hana dirasuk syaitan, diikuti dengan Hana menendang lutut Leo secara tidak sengaja. Tendangan Hana yang ‘kuat’ menyebabkan darah mengalir pada hidung Leo akibat kepalanya terhantuk di tiang. Darah juga mengalir di bawah kaki seluar pendek Leo. (Seluar pendeknya mencecah paras lututnya.)

 

 

Keesokan harinya, para peserta (yang masih sihat) dinasihati supaya berada dalam dorm. Tidak dibenarkan untuk melepak di sekitar kafeteria, dewan makan dan tempat lain dengan berpakaian menjolok mata. (atau berpakaian seksi dan mendedahkan tubuh badan – terutamanya perempuan)  Perlu ingat ini kem, bukan stesen rakaman KBS, SBS, MBC dan sebagainya.

Demam N dan Ken beransur pulih setelah seminggu dirawat. Mereka dibenarkan untuk balik ke dorm. Tapi mereka terdengar jeritan Leo yang baru saja dimasukkan ke bilik kesihatan hampir tengah malam. N meninggalkan bilik wadnya sekejap dan pergi ke bilik wad Ken untuk ikut bersama. Mereka berjalan dengan lemah longlai menuju ke tempat Leo dirawat.

“N hyung, Ken hyung! I miss you two!” ujar Ravi sambil menangis. Mereka berpelukan.

“Kami dengar suara Leo malam tadi. Baru masuk ke?” tanya Ken.

“Ya. Dia kena tendang oleh Hana,” jawab Hongbin.

“Hongbin is right! He saw him,” ujar Rapmon dengan cemas.

“What’s going on?” tanya N.

“Long story, hyung. I don’t know about details of the story, N hyung. If you really need to know, you can ask Chanyeol or Soyee, maybe they knew about what happen last night,” jawab Rapmon.

“I saw him being kicked by Hana last night. She accidently kick him, when our commander trying to soothe her but ended her kicking him by his right knee,” kata Chanyeol.

“It’s true! I saw him too and I told him it wasn’t Hana’s fault,” sampuk Soyee.

“Oh my! Did he badly injured?” soal N dengan terkejut.

“Yes, oppa. I was scared when I saw Leo oppa’s wound,” balas Soyee.

“What do you mean?” tanya N lagi.

“His nose and knee were bleeding, and then Chanyeol oppa brought him together to be treated immediately,” jelas Soyee.

“I felt sorry for him,” sampuk Suho juga. N mula menangis.

“Aw, oppa, please don’t cry. I think Leo oppa will be fine,” pujuk Soyee sambil memeluk N.

“I can’t lose him, Soyee! He was my friend! I want him to be forever with me,” rayu N. “I know, our doctor is trying to save Leo oppa, so don’t worry,” pujuk Soyee sambil membelai belakang badan N.

“Arrgghh!!!” jerit Leo. Doktor dan jururawat cuba menenangkan Leo. “SAKIT!!!” Leo menyambung jeritannya.

“TAEKWOONIE!!!” jerit N di ruang menunggu.

“Calm down, hyung! Be patient!” kata Rapmon sambil membantu Soyee menenangkan N.

Doktor yang merawat Leo muncul di pintu ruang menunggu.

“Saya tak faham apa yang berlaku. Dia bukan setakat cedera, malah dia meraung tak menentu. Nasib baik nurse itu suntik ubat pemenang pada lengan kanan Leo,” jelas doktor itu.

N terus rebah. “Waahh!!! N HYUNG!!!” jerit Ravi dan Ken serentak.

“Oppa!! Wake up!! Doctor! Save him too!” Soyee mula cemas lalu dia panggil doktor.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ROVIXAYEE_96
Terlalu banyak peserta yang join Kem Musim Panas. Sorry kalau perbualan mereka tidak banyak dari semua grup. Tak semua member grup ada perbualan seorang-seorang. Ini juga lebih kepada situasi yang menyeramkan berlaku.

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet