Weird Feeling

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Pintu loker dibuka dan Baek Hyun mula menyelongkar barang di dalamnya. Bo Na di sisi menunggu dengan rasa gementar.Mukanya dah pucat. Bila -bila masa sahaja dia boleh terkencing ni. 

 

Tidak sampai beberapa minit , Baek Hyun kembali menoleh dengan sekotak putih di tangan . Dia memandang Bo Na yang nampak seperti zombie tak berotak.

 

Baek Hyun kemudian dengan laju menoke ke kiri dan ke kanan. Memastikan tiada siapa yang memerhati sebelum dia menghampiri Bo Na yang dengan pantas berundur. Takut beb!. 

 

 " Kau nak kuman merebak dalam badan kau  ke ?..." soal Baek Hyun dengan sarkastiknya . Bo Na terpingga -pingga. Dia kemudian sedar akan keperitan ynag dia rasa dari tadi. 

 

Oh ,yass..

 

Kedua lututnya dah terluka kerana seretan yang dia buat semasa cuba menyambut kepala Kyung Soo tadi. Habis batu -batu kecil di tanah dia langgar. 

 

Malas hendak berdolak dalih dengan gadis itu, Baek Hyun menarik Bo Na menuju ke tangga di hujung koridor. Didudukkan gadis itu di salah satu tangga.

 

 " Duduk diam .. " arah Baek Hyun dengan tegas. Dia kemudian tiba -tiba terus bertukar watak. Topeng mukanya dipakai dan dia menukar sarung tangan getahnya.

 

Scene ini nampak biasa.. yass, macam doktor dalam adengan membedah.. wait! , dia nak bedah aku ke?!.

 

Kotak putih itu dibuka dan memunculkan pelbagai ubat dan pelbagai lagi barang rawatan. Baek hyun kemudian terus sahaja membersihkan luka Bo Na itu. Tangan lelaki itu laju sahaja merawat luka pada lututnya sehingga dia sendiri tak sedar rasa sakit padanya

 

Hebat !. 

 

Kotak putih tadi ditutup dan BaekHyun menukar semula sarung tangannya. Topeng mulut dibuka kembali dan dia menghadap Bo Na. Mata mereka berdua bertentangan . 

 

 " Te.. terima kasih.. " ujar Bo Na yang dah mula seram dengan pandangan tak berkelip Baek hyun itu. Takut terkena sinaran kamekameha lagi.

 

Baek hyun berdehem kecil sebelum dia bingkas bangun. Pipinya tiba -tiba memerah sedikit tatkala mendengar ucapan penghargaan gadis itu. Tidak mahu terus berlama , dia pantas berjalan pergi.

 

 Kaki Baek Hyun laju melangkah sehinggalah dia kembali tiba di lokernya. Dia terdiam lama sebelum mengerutkan dahinya . Kotak putih pada tangannya dipandang.

 

 " Baek ,apa yang kau buat ?.. rawat orang lain?.. wah ..kau memang dah gila " bebel Baek hyun sendiri dengan nada tak percaya.

 

Dia mula memarahi dirinya sendiri kerana membazir ubat. Dia memang dah gila.

 

~~~

 

Jong In mengigit roti sosejnya sambil dia duduk diatas kerusi kosong di kantin. Matanya memerhati kantin yang makin sesak. Nasiblah Kyung Soo dibenarkan pulang. Sekurangnya lelaki itu boleh berehat.

 

Sekotak susu strawberry tiba -tiba muncul di hadapannya. Kunyahannya terus terhenti sebaik mendongak. Yixing memandangnya dengan wajah kosong.

 

 " Yi Xing ?"

 

Lay tanpa menunggu pelawaan terus duduk bertentangan dengan lelaki itu. Dia langsung tak membuka mulut selain memandang kearah Jong In yang sudah mula membuat muka pelik.

 

 " Apa?"

 

Mata Jong In kemudian terarah kearah susu strawberry diatas meja. Dia tersenyum . " Untuk aku ke ?" Ujarnya dan ingin mengambil sebelum tangannya pantas dikarate oleh Lay. 

 

 " Ouch.. abis untuk siapa ?. Kau bukan susu strawberry pun" Bentak Jong In sambil mencembungkan pipinya. Dia pun sedang kehausan. 

 

Lay sekadar menjeling sebelum dia menoleh tepat pada masanya untuk melihat Bo Na yang kaku dengan dulang makanannya. Gadis itu terus menelan air liur sebelum dengan laju memusingkan badannya untuk melarikan diri. Tempatnya baru sahaja dirampas.

 

Lay mendengus kasar kepada Jong In dan bingkas bangun. Kakinya laju melangkah sebelum menghalang Bo Na dari pergi lebih jauh. 

 

Dulang Bo Na hampir sahaja megelongsor jatuh tatkala dia disergah dengan kehadiran Lay itu. Mamat cina yang dah lama dia tak jumpa itu buat kemunculan kembali pulak..

 

" ... Kau nak duduk mana ?. Semua dah penuh..Mari" tutur Lay dengan suara mendatar sebelum dia merampas dulang Bo Na lalu pergi. Kembali ke Jong In yang hanya memerhati dengan dahi berkerut. 

 

Bo Na meraup wajahnya dengan seribu penyesalan sebelum akhirnya mengikut sahaja Lay dari belakang. 

 

 " Baek.. kau tengok apa?"soal Chan Yeol tatkala rakannya itu langsung tak menjamah makanan.

 

Baek Hyun yang dari tadi menongkat dagu memandang kearah Bo Na terus tersentak. Dia terus terbatuk dan mengalihkan perhatiannya semula kepada Chan Yeol. " ... apa?...tak..tak ada apa -apa.." balasnya yang kembali sedar dengan tindakan peliknya. 

 

Adakah dia baru sahaja stalker seorang gadis ?. 

 

​​​​​

~~~

 

Straw dicucukkan ke dalam susu strawberry tadi dan Lay menolak susu itu kepada Bo Na yang dengan senyap menikmati lunchnya. Gadis itu terus mendongak memandangnya. " Saya ?.." 

 

Lay mengangguk perlahan . Jong in yang melihat menghirup supnya dengan kuat

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update