Work together..

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

Senduk mencium kepala Bo Na dengan kasar ; menyedarkan dia dari lamunan. Bona pantas mendongak sebelun tersengih melihat ibunya yang bercekak pinggang dengan apron tersarung oada badannya. " Jauhnya mengelamun sampai kentangnya dah jadi cecoet kamu kikisnya " bebel Puan Moon sambil mencampakkan kentang yang sudah sebesar guli itu. 

 

Bo Na sekadar tersengih dan menunjukkan ibunya 'mini heart' . Puan Moon menggeleng penat. Dia akhirnya mengambil alih. Bazir masa dan kos sahaja. Mata Bo Na meliar memandang dapur restoran ibu bapanya itu yang kekurangan pekerja. Tahulah bisnes keluarga. 

 

 " Auntie Cerry mana ?" Soal Bo Na menerima keluhan Puan Moon . " Biasalah dia ..macam chips more.. datang tak datang " balas Puan Moon malas hendak peningkan kepala dengan perangai adik ipar bongsu nya itu. 

 

Nasiblah suaminya sayang pada si anak dara tua itu. Kalaulah dia ,sudah lama dia halau . 

 

 " Dah baik kamu pergi tolong kat depan.. biar ibu settle sini" 

 

Bo Na akur. Dia bangun dan bergerak ke depan. Tak kisah pun dia kalau penat sikit memandangkan esok sudah cuti minggu. Buku nota terus dicapai dari kaunter dan dia meneruskan kerjanya bak pro. 

 

 " Ibu tambah satu gelas air !" Jeritnya sebelum berpaling untuk melayan pelanggan lain. 

 

 " Aku tak nak !!! Aku nak makan kat hotellah !!!!!!" Jerit satu suara dari luar . Pintu kedai dibuka dari luar ,memunculkan tiga insan dengan fesyen orang kaya. 

 

Kelihatan Baek Hyun sedang diheret Chan Yeol dan Sehun beriringan . Tekad ingin mengheret si kenit itu bersama mencuba makanan restoran yang sentiasa jadi buah mulut ramai orang.

 

Mereka bertiga terus duduk di meja yang kosong sambil Sehun mengeluarkan senjata rahsianya dari kot sejuknya. Gulungan pita pelekat yang sungguh unggul. Mata Baek Hyun terbutang . 

 

 " Yah.. Yah!.. apa kau nak buat Oh Se..Setan !..mmphmmphmm.." 

 

Dengan kerjasama Chanhun, muluf Baek Hyun dilekat dengan suksesnya dan tangan Baek Hyun turut dilekatkan pada meja agar lelaki itu tak dapat lari. Baek Hyun membutangkan matanya dengan rasa sungguh geram. Dia mungkin akan meletup sekejap lagi. Tunggu jelah. 

 

 Chan Yeol mengeluh penat dan menonjol kepala Baek Hyun. Geram dengan kedivaan lelaki itu. 

 

Tanpa mereka bertiga sedar ,seorang gadis sedang berdiri kaku memerhati segalanya. Pen Bo Na terus terasa macam dah hilang dakwat. Terus dia rasa mereka perlu tutup restoran. 

 

 " Nuna kau buat apa?..pergilah amik order" arah Byung Chan sebelum masuk ke dapur dengan pinggan kotor. Dia masih berpakaian seragam sekolah. Bo Na kelu ,kaku dan kentut. 

 

Dia memandang ahli keluarganya yang sibuk dengan tugas masing -masing. Gosh!

 

 " Bo..boleh saya amik pesanan" tak semena -mena,suara lantang terus jadi mendatar . Bo Na berdiri dengan gementar di tepi meja lelaki -lelaki itu. 

 

Jangan toleh..jangan toleh.. hah! Tenung menu sambil tembus !. 

 

Chan yeol dan Sehun merenung menu yang ada seperti yang dijampi Bo Na. Baek hyun di tepi Chan Yeol memandabg tanpa minat . Dia mendongak untuk memandang kearah si pelayan bagi meminta simpati untuk melepaskannya.

 

Sejurus sahaja menoleh ,matanya terus terbutang . " Mpmmmpphmmm.."

 

Matanya dan mata Bo na bertentangan sebelum Baek hyun bersungguh -sungguh menyinggul Chan yeol yang masih fokus. Bo Na kelam kabut tak tentu fasal.

 

 " Ish! Apa kau niiiiiii" Chan yeol dan Sehun menoleh serentak .

 

SELAMAT DATANG KE NERAKA , BO NA. YOUR YEAR OFFICIALLY RUINED.

 

 

Wajah yang biasa terus tukar dingin. Ketiga -tiga lelaki itu memerhati Bo Na yang melayan pelanggan lain setelah selesai mengambil pesanan mereka. Baek Hyun mencebikkan bibirnya di balik pita pelekat.

 

 "MMPHMAHLPOAMMMPHNMMUMMMPH.." Bebelnya  sambil menjeling tajam kearah Chan yeol yang jelas sekali tak ambil peduli. 

 

Chan yeol menongkat dagunya . " Sehun ,kau duduk ngan dia kan ?" Soal Chan yeol membuatkan Sehun mengangguk. 

 

 " Kau rasa dia berkawan dengan Yixing ke ?" Chan yeol memandang tepat kearah Sehun yang sedang menggelap chopstik untuk Baek hyun dengan tuala basah anti -bacteria. Sehun berhenti . 

 

Lama dia diam sebelum menjongketkan bahunya. Riaknya masih sama. 

 

Chan Yeol mengeluh sebelum bersandar pada kerusi dan memukul Baek hyun. " Berhenti lah.. nanti kuman pita pelekat tu.masuk dalam mulut kau.." Baek.hyun terus terhenti. Betul juga !.

 

~~~

 

Teksi berhenti tepat di hadapan restoran. Byung Chan pantas keluar dan mengeluarkan beberapa barang masakan segar yang baru mereka beli dari pasar. Sementara Bo Na di dalam kereta sedang menguruskan hal tambang. 

 

 " Ya .. sama-sama.." ujarnya dan membuka pintu. Baru jejak kakinya satu ke tanah ,matanya tepat memandang kearah seorang lelaki yang sedang berbual dengan ayahnya di pintu kedai. 

 

Jantungnya terus berhenti. 

 

God. What the heck!?.

 

 " Ahjussi.. kejap..." Bo Na segera ingin masuk semula dengan terkocoh -kocoh. 

 

​​​​​​

 " Hah! Itupun Bo Na !" Jerit Tuan Lee membuatkan si tetamunya terus menoleh. 

 

Bo Na yang sudah s

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update