Omnivor and Herbivor teams up

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

Basikal yang dikayuh Bo Na tiba -tiba hilang kawalan. Saat itu baru Bo Na sedar ada yang tidak kena pada rantai basikalnya . Tak dapat mengelak , dia akhirnya tercampak jatuh dari basikalnya. 

 

 " Ouch" adunya . 

 

 " Hahahahaha tengoklah tu dia jatuh.. macam nangka busuk .. " ngilai seseorang dan empat orang gadis keluar dari persembunyian mereka. Macam mereka memang dah jangka yang gadis itu akan jatuh di tempat berdekatan tasik .

 

Bo Na mendongak dan memandang kearah keempat -empat gadis yang sudah tertawa seronok melihat kesakitannya. Siapa lagi kalau si pembuli rasmi Bo Na ; Soyou, Dasom, Hyolyn dan Bora. 

 

Bo Na bangun dengan perlahan lalu menghadap keempat gadis itu. Dia hendak lari tapi dia dah buntu nak ke arah mana. Belakangnya tasik buatan , tepinya pula ada Dasom dan Bora. 

 

  " Lihatlah dia.. herbivor yang tak sedar diri.. " Hyolyn mengetuai apabila dia menghampiri Bo Na dan mula menolak -nolak gadis itu sehingga Bo Na terpaksa terundur -undur ke belakang. 

 

Bo na berhenti sebaik dia berada di hujung tanah. Dia mengerling ke belakangnya. Walaupun ianya tasik buatan ,ia masih terlalu dalam untuk Bo Na yang ketot. 

 

Hyolyn tertawa melihat wajah Bo Na yang semakin memucat. Dia berpeluk tubuh. " Terjunlah dan kami tak akan ganggu kau lagi" cabar Hyolyn. 

 

Gila ke ?. Kalau aku ni duyung tak apa. Dahlah Bo Na tak reti berenang. 

 

 " Jangan..jangan deee---ahhh" Bo Na tergelincir lalu terjatuh ke dalam tasik . 

 

Splasshhhh

 

 " Woiii!!!"

~~~

Jong In meluru laju kearah Jong dae yang sedang melepak dengan The Trio. Tanpa amaran, Jong In terus melepaskan tumbukannya tepat ke pipi kiri lelaki itu. Jong Dae terus tersungkur jatuh dari bangku dan mulutnya terus mengeluarkan darah. 

 

 " Kau yang upah dorang kan ?!. Kau tak guna !!" Jong In yang ingin terus menyerang dihalang oleh Chan Yeol yang pantas lompat dari meja lalu memegang Jong In yang hilang kawalan. 

 

Jong Dae mengesat darahnya dan memandang Jong In dengan mata yanh membutang. Wajahnya penuh dengan kekeliruan. Upah?. Upah siapa pula ?. 

 

" Hey ,bertenanglah !" Marah Chan Yeol apabila Jong in menolaknya hingga dia hampir tersungkur jatuh. 

 

 " Apa yang kau merepek sial ?. Upah apa ?!" Tengking Jong dae yang inginkan kebenaran. Sejak bila pula dia nak bazirkan wang.

 

 " Bo na hampir lemas dalam tasik sebab orang kau..." 

 

Lay muncul dengan Kyung Soo menyorok di belakangnya. Berbanding Jong In, Lay lebih tenang . 

 

Keadaan terus sunyi sepi. 

~~~

Jam sudah menunjukkan pukul 4 petang namun Bo Na yang terlantar diatas katil hospital masih tak sedar diri dari pengsannya. Dia masih berbaring kaku . Degupan jantungnya normal . 

 

Tidak lama kemudian , Bo Na akhirnya menunjukkan gerak balas apabila jari jemarinya mula bergerak. Sebaik sahaja dia sudar sedar ,perkara pertama yang dia dengar adalah tangisan sayu di sebelahnya. 

 

Ibu?. 

 

Bo Na terus menoleh ke kirinya hanya untuk melihat Chan Yeol yang sedang menangis teresak -esak di sisi Baek Hyun. Then ,mana ibu ayahnya. 

 

Puan Moon dan suaminya duduk lek lu je di sebelah kanan Bo Na. Anaknya pengsa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update