Min Seok ?

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

Kerusi di restoran McDonald itu disembur dengan dettol sebelum dilap dengan tisu anti-kuman. Baek Hyun dengan segala tenaga yang ada membersihkan tempat duduk itu sebelum beralih pula kepada meja. Sekali lihat, dia macam pekerja sambilan .

 

Chan Yeol dan Sehun hanya mampu berpeluk tubuh melihat. Mereka berdua tak mampu nak cakap apa lagi. Dah heret mamat ni masuk restoran pun dah cukup baik. Mungkin sebab inilah mereka berdua makin berotot berbanding Baek Hyun. 

 

Setiap hari kena angkut mamat kenit ni. 

 

Sementara Bo Na sedang terkocoh -kocoh membuat pesanan untuk ketiga -tiga lelaki itu. Well, apa yang dia boleh bayangkan. Dah expect gila yang dia datang sama untuk jadi hamba abdi sahaja. 

 

Dengan berat , Bo na membayar pesanan tersebut dengan duit koceknya sendiri. Nasiblah dia masih ada baki duit pasar. 

 

Siap pesanan ,satu persatu dia angkat lalu bawak ke meja . Sehinggalah pesanannya , dia berjalan kembali ke meja di mana The Trio sudah mula makan. Namun ,baru sahaja dia ingin meletakkan dulangnya , Chan yeol pantas membaling cebisan kubis tepat ke wajahnya. Dush!. 

 

 " Kau tengah buat apa ?. Ni meja kitaorang.." ujar lelaki itu. Sehun dan Baek hyun sekadar mengendahkan dan membiarkan si tinggi menjalankan tugas. 

 

Bo Na terpingga -pingga malu sebelum dia segera membelok untuk duduk di meja kosong yang kebetulan ada di sebelah. Dengan lagu lonely B1A4 berkumandang di otak,dia duduk seorang diri. 

 

Nak sedih buat apa  Bona ?. Kau perasan lebih ni. 

 

Burger Double Chese kegemaran itu dimakan Bo Na dalam kesunyian. Sesekali dia mengerling kearah The Trio yang rancak berbual sambil menikmati makanan masing -masing. Sakit pula hatinya. 

 

Dalam ketenangan alam, kepala Baek hyun tiba -tiba dilibas dengan tangan dari belakanh menyebabkan lelaki itu tersembam hampir menyentuh burgernya. "Ouch!.. Yah!!" Bangkit Baek Hyun dan terus menoleh. 

 

Namun amarahnya terhenti tatkala melihat gerangan si pemukul. Bukan dia sahaja yang terhenti malah Chan Yeol dan Sehun turut menyemburkan kembali burger mereka. Selekeh. 

 

 " Min..Minseok Hyung" panggil Baek Hyun dengan wajah terkejut. 

 

Lelaki bernama Min Seok dengan pakaian segak itu tersenyum kecil. Dia kemudian menghala kearah Bo Na yang cepat -cepat memandang ke tempat lain. Takut !. 

 

 " Tak gentleman betul korang ni kan?.."Min Seok terus menghampiri Bo Na yang sudah kecuakan. Dia yang kebetulan datang tepat pada masanya memerhatikan segala yang berlaku. 

 

 " Miss.. may I " pinta Min Seok menyedakkan Bo Na yang mengunyah. Melihat gadis itu yang sekadar diam, dia mengangkat dulang Bo Na lalu mengalihkannya di sebelah Sehun yang kosong. 

 

  " Mari , duduk sekali " ajak Min Seok dengan lembutnya. Senyuman mesra alam sekitarnya terus menenangkan Bo Na yang melihat. 

 

 Tiada pilihan ,Bo Na bangun dan duduk di sebelah Sehun. Min Seok kemudian menarik salah satu kerusi dan duduk semeja dengan mereka.

 

Dia kemudian dengan selamba mencuri burger Baek Hyun yang sudah separuh itu. Gigitannya terhenti apabila melihat remaja -remaja itu yang masih memandangnya. 

 

 " Apa ?." Soalnya . 

 

Baek Hyun berdehem kecil. " Hyung ,bila pulang ?"soal  dia yang memang terkejut dengan kemunculan julung kali Min Seok itu. Lelaki yang amat dia dan yang lain kagumi . 

 

 " Adalah.. dalam setahun dua lepas.."balas Min Seok menerima batukkan dari The Trio. 

 

 " Apa ?.. dah lama .. jadi kenapa hyung tak contact kami langs--" 

 

 " Hey, hey.. kau ingat aku cuma kena jaga korang je ke ?. Ramai lagi yang aku kena jaga tau"potong Min Seok dengan nada menyampah. 

 

Chan yeol mencebikkan bibirnya. Terasa dengan kata -kata Min Seok itu. Tak lama kemudian ,dia mengalirkan air mata dalam diam. Kasihannya.

 

Min Seok menoleh kearah Bo Na yang sekadar mendiamkan diri. " By the way, siapa dia ?" Soal Min Seok .

 

 " Bukan sesiapa " balas Baek Hyun . 

 

Suppp... sinaran #sentap . 

 

Min Seok sekadar mengangguk. Tak berminat nak terus menyentapkan si gadis asing itu. Dia meletakkan kembali burger Baek Hyun sebelum bangun.

 

 " ... oh ya ,alang -alang hyung dah jumpa korang... Jong In , ingat lagi pada dia ?" 

 

Wajah Sehun , Chan Yeol dan Baek Hyun bertukar mendung. Mereka bertiga terus memandang Min Seok yang tersenyum senget. 

 

 "  Dia ada potensi.. Jaga -jaga.. lagipun ,dia dah kembali" pesan Min Seok sebelum berlalu ke kaunter. 

 

Meninggalkan ketiga -tiga lelaki itu termanggu -manggu. 

 

Bo Na yang dari tadi mendengar sekadar mendiamkan diri. Nama Jong In seperti biasa dia dengar. 

 

~~~

Kyung Soo sekadar tersenyum tatkala dia disimbah dengan beribu -ribu pujian oleh Tuan dan Puan Kim. Dia duduk tersipu malu diatas sofa bersama dengan kedua insan berpengaruh itu. 

 

Dari kejauhan , Jong Dae sedang bersandar pada dinding dengan rasa cemburu. Dia mengenggam erat tin kosong minumannya sehingga kemik. Matanya memandang tepat kearah Kyung Soo yang sedang bermesra dengan ibubapanya. 

 

Tempat yang sepatutnya menjadi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update