Friends ? Us ?

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

Bo Na mengerling kearah Chan Yeol yang sedang berbual dengan Baek Hyun di hujung koridor. Dia menyorokkan wajahnya pada loker sebaik sahaja kedua lelaki itu melintasinya. 

 

Kata -kata Chan Yeol pagi tadi masih bermain di kotak ingatannya. Apa maksud lelaki itu yang mereka sudah seri. Setahu dia ,mereka tak pernah lawan apa -apa. Cakap pun tak pernah .

 

Keluhan perlahan dilepaskan lalu pintu loker ditutup. Bo Na menepuk -nepuk sisi kepalanya; cuba untuk melupakan segalanya dan meneruskan hidup. Tiada benda yang perlu dia bimbangkan lagi. Jong Dae dah bebaskan dia .. 

 

Pengalaman jangka pendek menjadi haamba yang amat menggerunkan. Bo Na berhenti berjalan tatkala dia teringat akan pelajar lelaki yang menerima nasib yang sama sepertinya. 

 

 " Dia okay ke ek?"getus Bo Na sendirian. 

 

~~~

 

Luka -luka kecil pada wajah Kyung Soo itu dirawat Jong In dengan lembut. Dia mengeluh melihat nasib rakannya yang tak pernah berubah itu. Masih lagi dikawal oleh orang. 

 

Kyung Soo memandang rakannya yang berpakaian serba kasual itu. " Kenapa kau ke sini?"soalnya menghentikan Jong in. Jong In tersenyum kecil. " Aku akan bersekolah balik" jawabnya mengejutkan si Kyung soo. 

 

 " Aku tak akan lari lagi Kyung Soo.. aku akan lawan balik.. " sambung Jong In sambil tersenyum kecil. 

~~~

 

  " Sila bentuk kumpulan kamu sendiri ,sekarang" arah Cikgu Suho sambil menguap. Dia memandang para pelajarnya dengan wajah malas sebelum mengarahkan semua untuk bergerak pantas. 

 

Bo na pantas bangun. Dia perlu cepat !. " Hey, saya jo--"tak sempat dia ingin menyertai seorang gadis nerd yang masih mencari ahli, hujung blazernya tiba -tiba dipegang seseorang . Bo Na pantas menoleh dan matanya terbeliak melihat Se Hun yang memandangnya dengan wajah tanpa reaksi. 

 

 " Err..maaf..awak pegang baju saya" tutur Bo Na lebih kepada rayuan  minta dibebaskan. Sehun kekal dengan wajahnya , tangannya malah lebih mengetatkan gengamannya pada baju Bo Na. 

 

Bo Na kaget . Eh ,mamat ni apahal! Lepaslah!!!...

 

 " Cik uhm... Bo Yar , sila duduk... I see, partner awak untuk tugasan article ini adalah Se Hun" ujar Cikgu Suho sambil memegang dagu runcingnya . Matanya memandang tepat kearah tangan Sehun yang 'melekat' pada baju Bo Na. 

 

Setelah bertahun kenal Sehun,dia dah cukup faham dengan setiap maksud tindakan mamat kacak itu. Bila dia pegang seseorang ,bermakna dia inginkan orang itu. 

 

 " Eh!?..tak ,tak cikgu tunggu!!"tahan Bo Na mula cemas. Tangannya mengibas -ngibas ke udara ,menolak keputusan si guru itu. 

 

  " Saya .. saya tak--" kata -kata bo Na terhenti saat dia mula mendengar bisikan -bisikan rakan sekelasnya. 

 

"Gosh, sehun pilih herbivor.."

"Beraninya dia nak tolak Sehun dari satu kumpulan.."

" Baek Hyun dengan Chan Yeol mesti mengamuk nanti "

 

 " ... ya ,kami satu kumpulan.." terima Bo Na dengan ketidakrelaan. 

 

Dia kembali duduk dan serentak itu Sehun melepaskan baju Bo Na. Lelaki itu kembali menumpu ke hadapan. Mengendahkan keputusan gadis itu. 

 

Tanpa sesiapa sedar ,seorang gadis berkaca mata sedang duduk seorang diri tanpa teman pasangan. Dia memandang Bo Na dengan rasa kecewa. Tag namanya tertulis Rafa . 

~~~

Seorang budak lelaki terbaling kuat menghentak dinding di koridor tingkat 2. Segala yang berlaku terus terhenti. Bo Na yang kebetulan ingin ke kantin turut menghentikan langkahnya. Radar kecemasannya terus berbunyi. 

 

Alamak ! Alamak ! Bahaya dikesan !.. lari!!!!

 

Kaki yang baru ingin diangkat terhenti apabila mendengar nama yang baru disebut. 

 

 " Apa ?. Do Kyung Soo , cakaplah kuat sikit !. Mulut kau ada emas ke !!!" Seluruh koridor terus bergegar dengan suara lantang Jong Dae itu. Lelaki itu tersenyum senget memandang Kyung Soo yang kini sudah berani ingin tunjuk belang. 

 

Dia menghentikan rakan sekutunya yang ingin menjalankan tu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update