Let the Fight Begun

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter

 

Para pelajar mula berkerumun di lobi utama sekolah untuk melihat kehebatan si pemain baru itu; Kim Jong in. Jong In dengan berani menghadap Jong Dae seorang diri. Matanya penuh denhan dendam silam .

 

Kyung Soo yang ingin menghalang dari berlakunya perlawanan bodoh ditahan oleh Lay. Lelaki kenit itu dengan senang 'dikunci' oleh Lay yang lebih kuat. 

 

 " Kalau aku menang.. kau kena lepaskan Kyung Soo  " tutur Jong In membuat pertaruhan. Dia sudah membuka kasutnya dan kini hanya berkaki ayam. Bagi memudahkan dia untuk berlawan. 

 

Jong Dae melonggarkan tali lehernya sebelum tersenyum sinis. " Dan kalau aku menang... aku akan tambah hamba.." 

 

 " Ap--?"

 " Come.. let's start the fight" wajah Jong Dae serta merta bertukar serius. Berbeza dengan sebelum ini, kali ini dia berada dengan posisk sedia. Dia akan beri Jong In pengajaran dan biar lelaki itu sedar siapa yang sentiasa berada di atas dan berada di bawah. 

 

Jong In terus berlari untuk menumbuk bahagian sisi pinggang Jong Dae sebelum lelaki itu menunduk dan menendang kakinya. Jong In terus tersungkur jatuh namun dengan pantas dia bangun. 

 

Perlawanan diteruskan dengan pihak sekolah tak dapat berbuat apa -apa apabila pengetua menerima panggilan dari pengerusi sekolah supaya membiarkannya. Pengerusi sekolah yang tiada siapa pernah lihat. 

 

Chan Yeol, Sehun dan Baek Hyun yang tiba lambat terus diberi laluan untuk menjadi penonton barisan hadapan. Riak dingin menghiasi setiap wajah mereka. 

 

Darah yang mengalir dari lubang hidung dilap kasar oleh Jong Dae apabila dia terkena tumbukan padu Jong In. Dia berdiri menghadap Jong In yang sudah kalah di atas lantai. Walaupun dia juga tak dapat dinafikan tetap menerima kesakitan daripada serangan lelaki itu namun Jong In masih belum kuat sepenuhnya. Masih banyak yang perlu dia belajar. 

 

Jong Dae menghampiri Jong In yang sudah mengerang kesakitan diatas lantai. Tangannya diselukkan pada kocek dengan rasa riak. " Biar aku tunjukkan realiti sebenar.." ujar Jong Dae sambil dia memandang kearah Kyung Soo yang ditahan Lay dari masuk campur.

 

Jong Dae mengangkat kakinya untuk menghentak kepala Jong In namun tindakannya terhenti apabila tangannya tiba -tiba dipegang dari tepi. Dia terus menoleh dan kelihatan Bo Na sedang memegang erat lengan bajunya sambil memejam mata. 

 

Keadaan di sekeliling terus riuh . Kemunculan seorang gadis yang datang entah dari mana membuatkan perlawanan terus tertamat. 

 

 " Jangan... tolong .. " rayu Bo Na dengan suara yang menggeletar. 

 

Jong Dae terus kaku sebaik melihat gadis itu dengan berani meletakkan tangan pada badannya. Dia terus menarik semula kakinya sebelum dengan laju menolak Bo Na jauh darinya. Tanpa kata apa -apa , dia terus berjalan pergi. 

 

Menamatkan perlawanan begitu sahaja kerana terganggu. 

 

Bo Na menghela dalam diam. Dia dengan pantas mendapatkan Jong in yanh sudah berada di dalam dakapan Kyung Soo yang kerisauan.

 

Jong In memegang lemah tangan Bo Na sebaik sahaja gadis itu melutut di sisinya. " Terima kasih..." .

 

~~~

2 hari telah berlalu sejak perlawanan gila tersebut. Dan sekarang Bo Na menjadi sasaran para karnivor dan omnivor yang bengang dengan gadis itu . Sesuka hati sahaja masuk campur.

 

Bo Na diheret sehingga berada di kawasan tong sampah sekolah. Serengak itu, dia terus ditolak oleh gadis -gadis karnivor itu sehingga akhirnya terjelepok jatuh. Bo Na memandang cuak kearah gadis -gadis berwajah bengis itu.

 

 " ..wah.. kau ingat kau siapa nak pegang Jong Dae ?. Kau tak sedar ke yang dia keempat terhebat di sekolah ini !. " rengus gadis berambut potongan bob itu . Jelas sekali dia meminati Jong Dae dalam diam.

 

 " Mari kita ajar sahaja dia..."

 

Bo Na kemudiannya diangkat keempat -empat gadis itu sebelum dia akhirnya dipaksa masuk ke dalam tong besi sampah besar yang bewarna hijau itu. Tong itu kemudiannya ditutup dan dihadang dengan kayu supaya tak boleh dibuka. 

 

Hanya gelak tawa yang dapat Bo Na dengar sebelum semuanya menghilang. 

 

Bo na memandang sekelilingnya yang gekap gelita. Tiada sinar cahaya langsung..tiada!. Dia mendongak sebelum mengetuk -ngetuk penutup tong itu dengan kuat. Cuba untuk menolaknya buka namun sia -sia. 

 

Dia mula cemas. Sudahlah satu jadah pun dia tak nampak. 

 

 " Anyone !!!! Tolong!!" Jerit Bo Na sekuat hati. 

 

~~~

Sehun menoleh kearah tempat duduk Bo Na yang kosong. Dahinya berkerut namun dia biarkan sahaja. 

~~~

 

Malam sudah menjelma dan Bo Na hampir kesempitan udara segar. Dia duduk memeluk lutut diatas timbunan sampah di dalam tong

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update