Prolog

The Food Chain
Please Subscribe to read the full chapter


January,2018 

Satu lagi tahun yang perlu ditempuh sebelum dapat bebas . Seorang gadis dengan rambut bersanggul atas bangun dari cangkungannya setelah mengunci basikalnya pada sebatang pokok keding di belakang sekolah. Dia membetulkan tali begnya sebelum menarik nafas panjang. 

 

 " Satu tahun sahaja lagi ,Lee Bo Na.. bertahan dan terus jadi halimunan " getusnya sendirian sebelum kakinya melangkah menuju ke bangunan utama . 

 

Lee Bo Na , nama yang langsung tak popular di sekolah kerana dirinya yang tersangatlah low-profile. Kawannya pun cehcoet je . Cikgu -cikgu pun asyik nyanyuk je fasal dia . Kehadiran dia tak beri kesan langsung. Pelajar yang 'O' dalam semua segi. 

 

Sungguhpun begitu , dia .. masih survive dalam dunia Food Chain-sekolah. Sebab utamanya ; bila ada buli - bulian ;dia orang first cabut. Dia punya penakut tu ... haih~.

 

Langkahnya terhenti sebaik tiba di hadapan papan notis sekolah. Pelajar -pelahar setingkatannya sudah berkerumun macam semut untuk melihat kelas mereka bagi tahun ini. Sama ada turun atau naik. Malah ada yang sedang berdoa di tepi ; ini kes sebab tak nak sekelas dengan mana -mana karnivor terkejam di dunia. Eceh..

 

Sekolah Tinggi Ss . Sekolah biasa yang sangat biasa. Semuanya tentang duit, duit dan gred.. oh ,dan rupa ! . Kau kaya , kau menang. Kau pandai ,kau menang . Kau cantik /kacak ,kau menang. Yass ,semua tu.. cliche.. Inilah realiti dunia sebenar . Tak ada yang bohong . 

 

Lee Bo Na mengerling kearah beberapa insan yang siap berpelukkan tangan ;berdoa . Tak apa ,dia tak perlu. Sebab dia sentiasa jauh dari mana -mana Karnivor . YASSS..Tips . Selagi kau boleh lari dari karnivor ,kau larilah sayang oiii..

 

Setelah keadaan sedikir reda , Bo Na menganjak ke depan dan matanya laju melilau kearah kertas -kertas yang dipin pada papan dengan kejam . Jarinya terhenti begitu juga matanya sebaik terarah kearah namanya . 

 

Lee Bo Na ,Art Stream ; 5-1...

Kaku . Bo Na ditolak ke belakang dengan dirinya yang membeku. " Daa-.. aku naik kelas.." desisnya. Wajahnya terus pucat lesi . Darahnya mengalir deras dalam badan. Fikirannya kosong. 

 

Dia naik kelas dari 5-3 ke 5-1 untuk aliran Seni. 2 tangga sekaligus . Dammm ! Ini tak bagus..

 

 "HEY! Ke tepi!" Halau satu suara lantang yang menyepit. Seorang lelaki berbadan gempal dan pendek serta berkaca mata menghalau sesiapa yang menghalang dan dia terkocoh -kocoh mempersilakan 'tuan-tuannya' .

 

Bo Na sekali lagi beku. Dia yang dihalau ke tepi hanya mampu melihat kegemilangan di hadapan matanya. 3 orang lelaki sebayanya yang amat dikenali dan digeruni berjalan dengan cool-nya menuju ke papan notis.  Mereka bertiga. Raja kepada Food-Chain. 

 

Salah seorang diantara mereka dengan ketinggian luar biasa terus sahaja memeriksa . Matanya mengecil melihat tulisan pada kertas sebelum dia memandang rakannya yang jelas berbeza ketinggian darinya. Lelaki galah itu lantas memegang lelaki pendek yang bersarung tangan itu . 

 

 " Kita masih sama kelas ,Baek hyun ~" soraknya teruja sebelum butir -butir jernih mengalir perlahan dari tubir matanya yang besar. Dia menangis !.. lagi ~. 

 

Baek Hyun menepis tangan rakan karibnya itu dan membetulkan sarung tangan getahnya itu. Geli dengan hingus -hingus yang keluar dari hidung lelaki galah itu. " Aku tahu Chan Yeol,aku tak buta.." balasnya dengan dingin sebelum berpaling kearah lagi seorang lelaki yang hanya mendiamkan diri. 

 

 " Kau kelas 5-1 lagi ?.. Oh Se Hun.." keluh Baek hyun yang sudah hilang idea. Bertahun dia dan Chan Yeol cuba menarik rakan mereka itu untuk sama -sama jadi bodoh supaya mereka sekelas. Tetapi, Oh Se Hun cuma.. lelaki ini di aras yang berbeza. 

 

Se Hun hanya mengangguk . Mulutnya masih terkatup rapat. Langsung tak buka walau se-cm. Dia memasukkan tangannya pada kocek seluar dan berpaling pada Baek hyun dan Chan Yeol. 

 

 " Uhm.. okay.." balas Chan yeol dan Baek Hyun tiba -tiba setelah melihat pandangan yang diberi Se Hun itu. Se Hun kemudian terus berjalan pergi dengan senyap. Hey!!! Apa yang okay ?. Lelaki itu macam biasa tak bercakap. 

 

Bo Na hanya memerhati Se Hun berlalu pergi. ! Macam mana aku nak hidup. 

 

Selama ini dia selamat kerana Baek dan Chan sentiasa di kelas kedua ; Sehun di kelas pertama dan dia di kelas 3. Sempurna ! Tetapi tahun ini!... Semua kacau bilau!!!.

 

~~~

Kepala dijengok ke dalam dan mata Bo Na melilau memandang ke sekeliling kelas yang agak lengang. Memang patutlah . Kelas bermula jam 8 ,lagipun mereka ada perhimpunan awal tahun di dewan. Pengetua pasti membebel lagi. 

 

Dengan berhati -hati Bo Na masuk ke dalam. Cuba untuk tidak diperasan oleh sesiapa. 

 

Beg sekolah diletakkan diatas meja yang satu -satunya kosong di saat itu. Meja di bahagian tengah ,bawah kipas..huih,strategik!.

 

 "Para pelajar sila berkumpul di dewan utama...Over"

~~~

Para pelajar mula terkocoh -kocoh masuk ke dalam dewan utama dan berbaris mengikut kelas masing -masing. Lee Bo Na tidak terkecuali. Dia dengan kekok beratur di belakang seorang gadis berambut perang panjang.

 

Tidak lama kemudian ,perhimpunan dimulakan dan semuanya berjalan dengan smooth ~ se-smoothnya kepala Harris Iskandar . Semuanya okay . Bo Na menghentak -hentakkan kakinya yang semakin menyemut. Dia memandang pengetua Loo yang tak henti -henti membebel. 

 

Syok Sendiri oran

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
WannaBelieve
Clap for me .. i made double update..hohohoho

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 14: chanyeol dgn nangis x bleh dipisahkann..even diorg nii pembuli kat skolah tpi kat luar ada jgk diorg buat baik..tq authornim sbb update
jimiekhyun
#2
Chapter 14: alahai alahai comel sangattttttttttt! apelah chanyeol tu eii itupun nak nangis ( ̄∀ ̄)
jimiekhyun
#3
Chapter 13: alalalaaa comey je memasing dah angau :3
lyanaesyaz #4
Chapter 13: wahh best"..sape fmily bo na sbnrnya..fmily dia lek" jerr..chan jerr melebih..hahahaha..ksian the trio tuu tabah lahh yerr
lyanaesyaz #5
Chapter 12: yahh kyeopta..alahaii sweetnya diorg nii..nk mcm tuu jgk bleh..authornim..tq sbb update
jimiekhyun
#6
Chapter 12: omygod geramnyaaa takde cara ke nak buat mulut sehun ni terbukak eh haku geramm
jimiekhyun
#7
Chapter 11: awwwwwww memasing dah inlove kyaaaa~~~~
jimiekhyun
#8
Chapter 10: nice chapter!! keep update authornim :)
lyanaesyaz #9
Chapter 9: nice chapter authornim..tq update