cerita 9

Collections Of Horror Stories
Please Subscribe to read the full chapter

kosongkan minda ye sebelum baca cerita ni.. saya harap reader sekalian faham

_______________________________________________________________________________________________________________________

Entah sejak bila pun aku tak tahu tetapi semua rakan sekelasku langsung tidak mengendahkanku atau dengan kata yang sebenar mereka mula memulaukanku sehinggakan aku berasa begitu terasing. Dan, hampir setiap hari juga aku berasa begitu sedih dan berasa bagaikan aku ini tidak berguna apabila memasuki kelas. Aku mengeluh. Kakiku ini terus-terusan melangkah kesekolah, lagi beberapa tapak sebelum aku memasuki kawasan sekolah.

 

Aku menaiki tingkat tiga dimana kelasku terletak iaitu 3A1. Aku mengambil keputusan untuk menegur mereka dulu. “Hai, buat apa tu?” tegurku namun seperti yang aku ramalkan, tiada sesiapa pun yang sudi menjawab membuatkan aku termangu sendiri.

 

Guru kelasku Miss Kim bukanlah seorang yang begitu mesra dan perkara itu tidaklah menghairankanku apabila dia langsung tidak mengendahkanku. Namun apa yang membuatkan aku berasa begitu sedih adalah apabila sahabat baikku Kim Minseok a.k.a Xiumin turut tidak mengendahkan malah langsung tidak mengambil tahu hal aku.

 

Setelah lama aku berdiam diri akhirnya aku bangun. Meminta kebenaran guru untuk keluar sebentar namun tiada respon dari guruku. Aku mengambil inisiatif untuk keluar sebentar bagi menghilangkan rasa gusarku. Aku menjadi begitu sedih dan kesunyian.

 

Oh! Aku baru teringat, sejak kebelakangan ini aku seperti mempunyai six sense! Aku boleh nampak hantu-hantu ni dan wajah-wajah orang yang aku kenali yang sudah mati! Sungguh aku bencikan six sense ini! Sebagai contoh, minggu lepas aku ternampak seorang sahabatku yang telah meninggal dunia akibat dilanggar lori! Dan keadaannya sungguh menakutkan membuatkan aku terdiam seribu bahasa.

 

Aku memasuki semula kedalam kelas. Kelihatan cikgu sains aku sedang mengajar. Aku mengetuk pintu dan mereka langsung tidak mengambil tahu hal aku.

 

Loceng yang menandakan tamat waktu persekolahan telah dibunyikan. Aku mengemas beg aku. Setelah seharian tidak ‘berkawan’ membuatkan aku berasa betul-betul kecewa. Aku adalah anak yatim jadi tidak hairalah jika orang lansung tidak mengambil tahu hal aku.

 

Aku berjalan dibelakang rakan-rakanku yang lain. Terdengar seorang rakan sekelasku yang bernama Oh Sehun sedang bersembang dengan Park Chanyeol. Kedua-duanya seronok bertempuk tampar membuatkan aku berasa begitu iri hati. “Weh, harini ada homework tak eh?” terdengar suara Chanyeol bertanya. Namun jelas sekali bukan kepadaku, sebaliknya kepada Oh Sehun.

 

“Hmm.. t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Helovemenot
XiuHan guys! updated story 9!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 10: you're the best "* background song I'm da best 2ne1*"
sunshine_blue
#2
Chapter 10: idea awak sentiasa ade serta memuaskan hati saya..Amazing ;-)
Chiko_Miari #3
Chapter 10: Waaa!!hantu pun nk ikut balik..kikiki
mpreggoland
#4
Chapter 10: Pergh seramnya...bahaya la...
otakuromanticgirl
#5
Chapter 10: tema setan ke comeback exobaru? seriously? oh my...
kokuyuki_fnna #6
Chapter 8: saya harap author dapat buat jalan cerita yang lagi seram dan luar daripada jangkaan saya.sebab saya teringin nak baca cerita yang lebih seram sampai malam pun saya tak boleh tidur teringatkan cerita seram tu.good job authornim. ^^.thumbs up.
Chiko_Miari #7
Chapter 9: Sedihnyaa!!saya pun rindu time dorang sama²..tambah² luhan dgn xiumin..huhuhu..sedih
sunshine_blue
#8
Chapter 9: comeback? really? bila?new song ke?
mpreggoland
#9
Chapter 9: uwaaaaaaaaaaaa nangis dah ni T^T
sy pun rindu XiuHan~
and bila baca citer ni, sy terbyg mcm ni la Xiumin lps Luhan keluar Exo huhu~
Ifahzira
#10
Chapter 9: tak seram... tapi sedih! nilai persahabatan yang tinggi!